2006-11-30, 12:45
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
Vad jag hört så är det från samma gäng. Min kompis har varit blivit påhoppad en gång av gänget som clabbe hänger i. Det är 80% invandrare och kommer från Ersboda/Ålidhem-trakten. Grejen är att alla hänger nästan med alla. Alla umgås med varandra. Visst kan det hända att det blir några incidenter och då dem styr upp gängslagsmål, men det blir aldrig av för alla känner nästan alla.

Tack för det, cred för att du trädde fram och skrev.

Såna här masspsykoser uppstår och eskaleras i tonårsgäng, och helt plötsligt sitter ett gäng fjortisar häktade för vuxen-brott och undrar vad fan som hände. Sedan blir det inlåsning på annan ort och kanske dryga böter, och gott om tid att fundera på vad fan man sysslar med.

- F.G
Citera
2006-11-30, 19:22
Medlem
-Dr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn

Ontopic:
Men som du ser så dementerade DR mitt tips så låt ingen skugga falla på h*n.
M.V.H.
Pastorn

Tack för det, jag menade det med att kolla upp om han varigt uppkopplad. Men det kunde ju vara någon vän...

Men jag har fått lite tips om vilka det kan vara, men skall kolla lite mer.
Citera
2006-11-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
EDIT: Hans pappa har varit kampsportare (tror det var kickboxning?). Efter att clabbe hamnat i fel umgänge så valde han att lägga ned friidrotten och börja med en kampsport (om det nu va kickboxning).

Kollade på hitta.se och det finns bara fem Beverlöv i Sverige och alla bor på samma adress, googlade lite på faderns namn och det verkar ju vara en trivsam herre som "plågar" folk med visor och plinkande på gitarren.

http://www.bobeverlov.se/index.htm

Såg inte ut som en kamp-sportare direkt.
Citera
2006-11-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Kollade på hitta.se och det finns bara fem Beverlöv i Sverige och alla bor på samma adress, googlade lite på faderns namn och det verkar ju vara en trivsam herre som "plågar" folk med visor och plinkande på gitarren.

http://www.bobeverlov.se/index.htm

Såg inte ut som en kamp-sportare direkt.
Det är han.
Citera
2006-12-01, 08:31
Medlem
kalabalikens avatar
I dagens VK fanns en del info om de anhållna. Ingen har hemadress på varken Grubbe eller Ålidhem utan Ersboda, Teg och en från en av kranskommunerna. Det känns som att tidigare uppgift i tråden om att det rör sig om två gäng, ett från Grubbe och ett från Ålidhem är synnerligen osäkra eller helt fel.

Nu börjar det ju vara så många misstänkta att det rimligen bör läcka ut vilka det är ganska snabbt. Ryktena på skolorna borde gå rätt så snabbt.
Citera
2006-12-02, 01:50
Medlem
Lite info om dem

Beverlöv är det som sagt var, han la av med friidrott o blev våldsam (luktar anabola). Den andra killen som är häktad (föd -90). Är dömd för en jävla massa grejer trots sin låga ålder, bland annat pissade han i en killes mössa å slängde den på honom.

Nån som vet nåt om de som n u är släppta. Snacket måste ju gå på skoorna. Fram med lite namn nu förtusan. Om nån ger namn på de som blivit släppta ska jag ge namnt på killen som sitter häktad o är född -90.
Citera
2006-12-03, 01:33
Medlem
edfasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimonlogen
Är dömd för en jävla massa grejer trots sin låga ålder, bland annat pissade han i en killes mössa å slängde den på honom.

Fel,fel och fel. Det var hans mössa som en annan kille tog och pissade i. Han tänkte då kasta mössan på killen som ägde den o missar o hittar av en tjej. Såg det live, irl osv.
Citera
2006-12-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edfast
Fel,fel och fel. Det var hans mössa som en annan kille tog och pissade i. Han tänkte då kasta mössan på killen som ägde den o missar o hittar av en tjej. Såg det live, irl osv.

Något osammanhängade ovan men då det verkar som du vet vilka det är - kläm fram lite namn - denna typ av puckon förtjänar att synas i media.
Citera
2006-12-07, 01:33
Medlem
Ingen som har någon mer info om dessa snorungar ?
Citera
2006-12-07, 23:12
Medlem
Den såkallade "16åringen" heter Herman, hans namn på apberget är Blahblah .
Citera
2006-12-07, 23:27
Medlem
Osäker om detta är tillåtet eller ej, men annars får väl moderatorerna använda bannknappen på mig :P.. Tycker dessa as förtjänar att hängas ut efter vad dem gjort..

Här är en bild på "herman"

http://static.apberget.se/images/p/g...92_480_640.jpg

Enjoy. Kan nog ruska fram bild på tjejen som var med.
Citera
2006-12-08, 08:41
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sni1tch
Osäker om detta är tillåtet eller ej, men annars får väl moderatorerna använda bannknappen på mig :P.. Tycker dessa as förtjänar att hängas ut efter vad dem gjort..

Här är en bild på "herman"

http://static.apberget.se/images/p/g...92_480_640.jpg

Enjoy. Kan nog ruska fram bild på tjejen som var med.

Tackar, första givande posten i tråden på några dagar. Verkar vara en riktigt ful fisk med tanke på hur många fall av misshandel han är misstänkt för. Då är det bara att sätta sig och vänta på ev. bild av tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in