2019-10-10, 19:50
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Hah ja du kanske borde tänka med din lilla hjärna först och hjälpa billbrännarna i förorterna som kostar miljarder varje år. Herr GP sitter iaf inlåst några år i stöten medan packet i förorterna roffar åt sig bidrag och bränner förorter medan de ger sin ort dålig reklam. Vad sägs om det?
Du tror att det inte kostar nåt för alla hederliga skattebetalare om gryningspyromanen får elda hejvilt i orten? Sätt 2 skott i huvudet på honom ist så han får permanent gräs/grustak
Citera
2019-10-12, 10:00
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Har två delar av serien kvar att se, men måste säga det att det är otroligt att ingen i ystad knäppte honom och grävde ner honom nånstans, måste varit skitjobbigt att bott där under denna period sen tror jag denna punktmarkering som polisen gjorde inte är den smartaste väg att gå....ungefär som att inte mata ett lejon och sen släppa ut den i en folksamling...
Någon/ några av dem försökte, åtminstone en gång. Han bodde i en barrack ute i skogen, någon/ några spikade igen dörren på natten och tände på. Han var dock inte hemma den natten och klarade sig. Det hade varit ödets ironi om Gryningspyromanen hade dött i en mordbrand. Jag antar den/ de som utförde dådet tänkte samma sak.

När han kommer ut ur fängelset igen, så lär han fortsätta med sina mordbränder. Han är ett ypperligt exempel på att myndigheternas arbete inte fungerar, dels att han inte fick den hjälp och stöd när han var ung, som han säkerligen behövde, sedan att inte kunna stoppa honom från att elda upp och sabotera hur mycket som helst. Det är bara ren tur att inte en hel del människor omkommit i hans dåd.

Stackars den region som den här galningen kommer flytta till nästa gång.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-10-12 kl. 10:06.
Citera
2019-10-12, 14:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
GP63
Du får gärna förklara tydligare, så jag förstår. Kollade inlägg 63 i den här tråden, men det verkar inte stämma.
Citera
2019-10-12, 14:36
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du får gärna förklara tydligare, så jag förstår. Kollade inlägg 63 i den här tråden, men det verkar inte stämma.

Sök på GP63 i denna tråd, det finns ett antal inlägg från någon som påstår sig vara Borgström skrivna under detta användarnamn.
Citera
2019-10-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Har två delar av serien kvar att se, men måste säga det att det är otroligt att ingen i ystad knäppte honom och grävde ner honom nånstans, måste varit skitjobbigt att bott där under denna period sen tror jag denna punktmarkering som polisen gjorde inte är den smartaste väg att gå....ungefär som att inte mata ett lejon och sen släppa ut den i en folksamling...
Vem vill sitta i finkan för hans skull....
Citera
2019-10-17, 09:51
Medlem
Nån som vet var GP befinner sig nu? Grindvaktarstuga nerbrunnen på Jamtli museum inatt. Brand startade efter kl 02 och tros vara anlagd.
Citera
2019-10-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badpojken1245
Nån som vet var GP befinner sig nu? Grindvaktarstuga nerbrunnen på Jamtli museum inatt. Brand startade efter kl 02 och tros vara anlagd.

Ja och två andra anlagda bränder till inom kort tid.
Och vad jag kan förstå så sitter tjejen inne som stått för flera anlagda bränder.
Så kan ju knappast vara hon.
Citera
2019-10-17, 11:11
Medlem
Såg detta nu i Wiki
"Borgström dömdes i juli 2018 i tingsrätten till fängelse i 2 år och 8 månader, en dom som hovrätten i oktober 2018 fastställde men sänkte straffet till fängelse i 2 år och 3 månader."
Då bör han väl åxå sitta inne nu? Har dåliga kunskaper om när nedräkningen för häktningstiden startar och hur tiden reduceras om man sköter sig.
Citera
2019-10-17, 11:45
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Såg detta nu i Wiki
"Borgström dömdes i juli 2018 i tingsrätten till fängelse i 2 år och 8 månader, en dom som hovrätten i oktober 2018 fastställde men sänkte straffet till fängelse i 2 år och 3 månader."
Då bör han väl åxå sitta inne nu? Har dåliga kunskaper om när nedräkningen för häktningstiden startar och hur tiden reduceras om man sköter sig.

Mig veterligen så är det 2/3 man sitter och att hela tiden man suttit häktad räknas som fängelsestraff

Om du får tex ett år men suttit häktade i 3 månader så återstår 9 månader av strafftiden och sköter du dig hyffsat så kommer du ut efter 6 månader du kan inte få sitta mer än 9 månader utan att dömas för nåt nått nytt brott hursomhelst
Citera
2019-10-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Mig veterligen så är det 2/3 man sitter och att hela tiden man suttit häktad räknas som fängelsestraff

Om du får tex ett år men suttit häktade i 3 månader så återstår 9 månader av strafftiden och sköter du dig hyffsat så kommer du ut efter 6 månader du kan inte få sitta mer än 9 månader utan att dömas för nåt nått nytt brott hursomhelst

En rättelse. På ett år gör man 8 månader om man inte gjort sig skyldig till misskötsamhet. Misskötsamhet är sådant som inte är så allvarlig art att det kan bli nytt åtal utan är just som det låter olika former av misskötsamhet. I händelse av sådan misskötsamhet så kan hela den resterande 1/3 utdelas men den kommer att ges i omgångar och även ett tillägg att det högst troliga är att kriminalvården inte kommer att ge den absolut sista dagen i påbackning heller för gör de det har de inte rätt att ge övervakning efter straffet.

Jag hoppas att jag förtydligade något om möjligt lite rörigt.
Citera
2019-10-17, 12:55
Medlem
Citat:
Såg detta nu i Wiki

Då straffet är 27 månader så ska han göra 18 innan villkorlig frigivning. Han har väl aldrig tidigare gjort en verkställighet utan att missköta sig så det rimliga är att han friges efter att 18 månader gått sedan han frihetsberövades. Jag minns inte när det var men han borde väl vara ute någon gång i början till mitten av 2020. I dokumentären säger de när i slutet har jag för mig.
Citera
2019-10-17, 12:57
Medlem
Det går ju också att begära ut alla handlingar rörande hans verkställighet och frigivning, samt även senare frivård -från kriminalvården- om man så skulle vara intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in