2016-04-07, 23:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Hinner knappt lägga ut inlägget innan någon som du sätter igång och spammar.

Skall jag typ rada upp 100 patent här, eller? Lär dig läsa innantill lite bättre eller gå åtminstone in på huvudlänken som anges; http://www.wanttoknow.info/g/chemtrails - innan du kommenterar.

Första stycket i din länk:
Citat:
Some claim chemtrails are normal jet contrails which take longer than normal to dissipate, while mounting evidence suggests otherwise.

Vilka bevis - som visar att de vi ser inte är contrailis - är det man talar om?
Det du länkar till innehåller inga bevis utan endast påståenden och konstiga referenser till patent.

Citat:
Vilka klipp är det "som inte bevisar någonting" och som i flera fall dessutom "serverar rena lögner"?
Det du precis länkade till är ett strålande exempel på lögner:
Citat:
where there is no known explanation other than chemtrails
Vilket självklart är en patetisk lögn vars enda syfte är att väcka opinion.
Senast redigerad av madtop 2016-04-07 kl. 23:08.
Citera
2016-04-07, 23:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur tänkte de när de satte ihop listan? Hoppas ingen tittar??

Ja det är exakt så det funkar. De vill väcka opinion och de vet samtidigt att deras målgrupp inte är världens mest analytiska eller kritiska så det är inte så noga med innehållet. Alltid är det någon som köper skiten - vilket väl bevisas av Julma-O faktiskt pratar om patenten som att de vore bevis för chemtrails.
Citera
2016-04-07, 23:10
Medlem
Citat:
Skall jag typ rada upp 100 patent här, eller? Lär dig läsa innantill lite bättre eller gå åtminstone in på huvudlänken som anges; http://www.wanttoknow.info/g/chemtrails - innan du kommenterar.

Nej, låt bli det. Att ett patent existerar bevisar inte ett dugg. Det finns ungefär 100 amerikanska patent på diverse apparater som bygger på perpetuum mobile. Ingen av dessa "apparater" fungerar, helt enkelt därför att de inte kan fungera - de strider mot fundamental fysik.
Nu har jag dock skummat genom listan och fått mig ett gott skratt. Påstår du på allvar att patent från 1920-talet bevisar någonting sådant som "chemtrails" idag? Eller att det måste handla om "chemtrails" när man patenterar en en anordning för att mäta storlek och laddning på aerosolpartiklar? Och en process för att undersöka partiklar med absorptions-spektroskopi?....(osv i listan, titta själva).
Jag hittar inget patent som klart kan kopplas till det som foliehattarna kallar "chemtrails. Även av det skälet saknar listan på "över 100 patent" allt bevisvärde.
PS. Medan jag skrev det här inlägget hann både madtop och SnakePlisssken lägga in kommentarer. Jag beklagar att jag inte skriver så fort som ni. Eller jag kanske tänker långsammare.
Senast redigerad av pewana 2016-04-07 kl. 23:19.
Citera
2016-04-07, 23:39
Medlem
Citat:
Excerpts from a Wall Street Journal article below show that "open-air tests of biological agents were conducted 239 times" by the US military. Yet all of this was kept secret from the public for decades, including the resulting casualties.

Declassified government documents show that as early as 1950, the San Francisco bay area was secretly sprayed by the US military with what was thought to be a harmless microbe to test aerosol dispersion. According to a 2004 San Francisco Chronicle article on this, "army tests showed that the bacterial cloud had exposed hundreds of thousands of people in a broad swath of Bay Area communities." At least one person died and 11 were hospitalized as a result of this test.

Även om detta är sant, vilket jag inte har en aning om, så bevisar det ingenting om "chemtrails" idag. Dessutom: Som jag har sagt förut är detta en korkad metod att distribuera bakterier till befolkningen. Det är nära nog omöjligt att veta, både var grejset hamnar och koncentrationen när det når marken.

Citat:
..... where there is no known explanation other than chemtrails. This has been confirmed by many scientists.

Vad är detta för trams? "Chemtrails" har aldrig bevisats, och då kan de naturligtvis inte vara "den enda kända förklaringen. Och var och hur har dessa vetenskapare konfirmerat detta? Referenser tack!
Citera
2016-04-08, 01:11
Medlem
Citat:
Hinner knappt lägga ut inlägget innan någon som du sätter igång och spammar.

Återigen ignorerar du fullständigt direkta frågor och spottar ut dig länkar, som sedan mycket fort togs isär utav andra så det jobbet behöver jag inte göra om.

Återigen, du saknar helt bevis och ditt resonemang har heller ingen logisk grund. Du har dragit en slutsats för du inte förstår något, nu försöker du desperat hitta saker som stödjer din slutsats medan du ignorerar allt annat som talar emot dig.

Det här är, och det har jag sagt innan, tydliga tecken på pseudo-vetenskap.

Jag tänker inte ens bry mig om att upprepa frågorna då du uppenbart ignorerar dom ändå, men om du faktiskt önskar diskutera så kanske det vore en bra start att försöka svara på dom frågor som ställs till dig.
Citera
2016-04-08, 08:33
Moderator
Länkpost raderad.
Inlägg utan egna argument ska postas i länktråden (FB) Länktips Konspirationer.

/Moderator
Citera
2016-04-08, 08:41
Medlem
Citat:

And now, a number of revealing media articles and a very good 90-minute documentary focused specifically on chemtrails and geoengineering have presented enough solid evidence to deserve a recommendation. The documentary, titled "What in the World Are They Spraying" is available at the link below:

http://www.personalgrowthcourses.net/video/chemtrails_documentary_videos

Note that though this documentary on chemtrails starts out with some very good, reliable information, the quality and reliability gradually declines in later sections. That said, the first part is well worth watching and includes numerous media news reports on the question of chemtrails.

Jag har nu tragglat mig genom denna 15 minuter långa första del av "90-minute documentary". Det sägs att den delen presenterar det bästa, och det betyder absolut att man kan helt ignorera de återstående 75 minuterna! Tyvärr kan jag inte se vilket år den gjordes, det hade varit av intresse.

I videon får man se en del himlabilder såsom vi har tvingats göra några hundra gånger i den här tråden - inget nytt. Redan två och en halv minut in i videon refereras vetenskapsmän på en kongress i San Diego. De förklarar enstämmigt att inga sprayningar äger rum. Resten av videon refererar delar av den kongressen, som handlar om vad man skulle kunna åstadkomma med geo-engeneering i framtiden och vilka konsekvenserna skulle kunna bli. Sedan kommer diverse spekulationer. Alltså inget som helst bevis för "chemtrails", tvärtom.
Citera
2016-04-08, 09:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag har nu tragglat mig genom denna 15 minuter långa första del av "90-minute documentary". Det sägs att den delen presenterar det bästa, och det betyder absolut att man kan helt ignorera de återstående 75 minuterna! Tyvärr kan jag inte se vilket år den gjordes, det hade varit av intresse.

Den är gjord 2010, dvs för 6 år sedan.
http://www.imdb.com/title/tt1770768/

Och man kan snabbt konstatera att det inte hänt så mycket sedan dess. Vi hör samma typ av argument idag som då. Från inledningen av filmen:
Q: So you belive what you are seeing is chemtrails?
A: Yes because contrails would have disappeared.

Man grundar med andra ord sin slutsats om att det handlar om chemtrails på den väldigt felaktiga uppfattningen att vatten alltid förångas inom 30 sekunder.
Citera
2016-04-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Första stycket i din länk:

Vilka bevis - som visar att de vi ser inte är contrailis - är det man talar om?
Det du länkar till innehåller inga bevis utan endast påståenden och konstiga referenser till patent.

Det du precis länkade till är ett strålande exempel på lögner:

Vilket självklart är en patetisk lögn vars enda syfte är att väcka opinion.

Provtagningar utgör exempelvis en slags bevis.

Vidare bekräftar J. Marvin Herndon, omtalad geofysiker, att geoengineering har pågått i stor skala och i minst 15 års tid:

More recently, J. Marvin Herndon, a renowned geophysicist whose groundbreaking work has been reported in the Washington Post and more, has confirmed aerial spraying of aluminum on a wide scale, which he says is threatening the health of humanity and our planet. In the abstract for one of his scientific papers, he states:

"In response to an urgent call through an article in Current Science for assistance to understand the geological association of high aluminum mobility with human health in the Ganga Alluvial Plain, I describe evidence of clandestine geoengineering activity that has occurred for at least 15 years, and which has escalated sharply in the last two years. The geoengineering activity via tanker-jet aircraft emplaces a non-natural, toxic substance in the Earth's atmosphere which with rainwater liberates highly mobile aluminum."

Så var det med ditt snack om "patetisk lögn" - du är en förnekare vars enda syfte är att hindra spridning av sanning.
Citera
2016-04-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Återigen ignorerar du fullständigt direkta frågor och spottar ut dig länkar, som sedan mycket fort togs isär utav andra så det jobbet behöver jag inte göra om.

Ok, whatever. Du bortfärdar alltså 'allt'.

Då bortfärdar du också vad J. Marvin Herndon, omtalad geofysiker, har att säga om geoengineering - nämligen att det har pågått i stor skala och i minst 15 års tid.

På wikipedia står följande att läsa om om Herndon: https://en.wikipedia.org/wiki/J._Marvin_Herndon

...Länk som tar upp vad Herndon har att säga om den pågående Geoengineeringen:

Aluminum Poisoning of Humanity and Earth's Biota by Clandestine Geoengineering
In a scientific article in Current Science (Indian Academy of Sciences), San Diego geoscientist, J. Marvin Herndon discloses: "Globally, for the past decade or more, with dramatically increasing intensity, our planet is being deliberately and clandestinely exposed to a non-natural substance which releases toxic mobile aluminum into the environment .… But there has been no public admission, no understanding, no academic investigations, no informed consent, and no disclosure as to the nature of the toxic substances being dispersed into the air."

Läs hela här: http://www.prnewswire.com/news-releases/aluminum-poisoning-of-humanity-and-earths-biota-by-clandestine-geoengineering-300102516.html

...Mer om vad Herndon har att säga om Geoengineering:

Nuclear Chemist Publishes Paper Detailing: “Aluminum Poisoning of Humanity via Geoengineering”
Within the past couple of years alone, the concept of geoengineering has sparked a growing interest (which seems to be accelerating at a rapid rate) within the academic world.

It’s also ignited a heavy interest in policy making, which is no surprise given the fact that we are talking about “geoengineering” the entire global climate in response to global climate change.

That’s exactly what geoengineering is – a response to destructive human activity which we have yet to cease – and it involves injecting stratospheric particles/aerosols into the atmosphere to, again, reduce the effect of global climate change.

For example, SPICE is a United Kingdom government funded geoengineering research project that collaborates with the university of Oxford, Cambridge, Edinburgh, and Bristol to further examine the idea of Solar Radiation Management (SRM).

http://humansarefree.com/2015/07/nuclear-chemist-publishes-paper.html

Nöjd?
Citera
2016-04-08, 11:12
Medlem
Citat:

Då bortfärdar du också vad J. Marvin Herndon, omtalad geofysiker, har att säga om geoengineering - nämligen att det har pågått i stor skala och i minst 15 års tid.
På wikipedia står följande att läsa om om Herndon: https://en.wikipedia.org/wiki/J._Marvin_Herndon
|

Wikipediaartikeln och listan på mannens forskningsrapporter visar klart och tydligt att han inte är någon expert på atmosfär, meteorologi och klimat utan på underjorden.
Citera
2016-04-08, 11:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så var det med ditt snack om "patetisk lögn" - du är en förnekare vars enda syfte är att hindra spridning av sanning.

Att påstå "where there is no known explanation other than chemtrails" är självklart en patetisk lögn av två enkla anledningar:
- man har inte ens kunnat påvisa att chemtrails existerar
- man har inte uteslutit andra orsaker

Och nej, jag är ingen förnekare och jag vill absolut att sanningen ska komma fram. Men jag är jävligt trött på alla felaktigheter som sprids av dig och dina foliehattskompisar.

Du påstår till exempel att när du ser strimmor på himlen så handlar det om chemtrails. Vilket du självklart inte kan veta utan du sprider medvetet osanningar för att du har en politisk agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in