2016-04-06, 23:44
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Benon, försök.... att hålla dig lite topic - det ger bättre atmosfär i forumet, och för trådens skull om inget annat, och släpp nu ditt behov att älskas av mig. Din bild, av mig är hopplöst off topic. OK?

Försök! .. gud kanske premierar dig av att anstränga dig än lite mer.... vad mig anbelangar, har jag och gud redan gjort upp om villkoren.

Släpp nu mig är du snäll, jag kommer ändå inte att tystna i första taget, utan respondera på dina inlägg, när det passar sig. I MITT tycke
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-04-06 kl. 23:49.
Citera
2016-04-07, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Gör han inte det, har vi snart gjort vårt, det ser du säkert om du är ärlig.
Så egentligen vill du att Gud ska finnas. Har du något mer att komma med, än att du vill att Gud ska finnas, för det är inget belägg för Guds existens öht.
Citera
2016-04-07, 12:25
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ende Guden som har ett namn. är Bibelns Gud.
Vad menar du med det?
Citera
2016-04-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så egentligen vill du att Gud ska finnas. Har du något mer att komma med, än att du vill att Gud ska finnas, för det är inget belägg för Guds existens öht.

Bevis för att Gud finns, är mitt famför ögonen, ingen är så bling som den som inte vill se.

Jag vet din ståndpunkt nu, men det finns tid än att söka den sanne guden.
Citera
2016-04-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Vad menar du med det?

Vilken annan Gud har ett namn än Bibelns Gud JHWH.

Ordet gud är enbart en titel, inget egennamn
Citera
2016-04-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Lägg ner detta tramsandet av att leka känslo-orakel, enbart patetiskt.

Jag är troligtvis mer varm, hjälpsam, ödmjuk och sant empatiskt än du kommer att klara av att vara i resten av ditt liv.

Jag behöver ingen bok, att kolla i hur jag ska bete mig på jorden.

Detta är inte chatkanalen, det är ett forum du hamnat i - jag vill skita i om du gråter eller skrattar , gillar eller ogillar bibeln.

Det var inte på dagisnivån, diskussionslinjen sattes.

Jag är inte här för att älska dig, bara för att du är en som loggar in bland alla andra tusentals.

När ska du förstå det.

Vill du bli älskad, så ring din mamma.. eller ta en runda med din fru/man.. och kom sedan tillbaka när du fått din dos tillgodosedd, för jag är inte din mamma eller älskling att behöva gulla med.

Fjant.

och kom ihåg, att du inte under din livstid kommer uppmäta den empati jag strör omkring mig.

När i helveete behövde du min kärlek för att nå din gud? Är jag din dörrmatta? Har "jag" öht något att göra med ditt märkliga behov av att leva kedjad vid bibeln? Det är du som är avvikande här.

När fan snackade du med mig sist, öga för öga ? din dåre

Jag kan redan nu påstå, att du inte ens vet vad spontan glädje är, i sin utlevnad..

Så håll käften på dig och börja bete dig som folk, och förstå diskussion, och ge fan i mig - skulle jag ha stor makt, skulle jag avskaffa din rätt att sprida myter och konspirations-trams.

Du är ju direkt depressiv, du har inte ens kalrt för dig vad en människa per se är, du ser förbi människors behov och snackar skit om medmänniskor.. detta gör du dessutom i flock, men ensam.. går du och gömmer dig, och muttrar i ensamhet över hur ansatta folk är av "´djävulen"

Ser du dig själv som en fin individ, av att så lättsamt baktala folk?

Du går oberoendets väg, just vad flertalet vill, gå den breda lätta vägen.

Depressiv bara för jag väljer livets väg, den som leder till evigt liv i ett återupprättat parsdis fritt från sjukdom, lidande och död.
Citera
2016-04-07, 14:34
Medlem
Citat:

Zeus, Tor , Oden
Citera
2016-04-07, 14:59
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ordet Gud med stor bokstav är ett egennamn. Med liten bokstav är det inget egennamn.Se (1)

Citat:
Nej, ordet gud är ingen titel. Inte ens med en liten bokstav. Det är enbart en gissning från din sida.
Du kan få reda på varför du har fel om du läser länken nedan (1):

(FB) Vem kom på alla namnen?
Citera
2016-04-07, 15:00
Medlem
Golachabs avatar
Citat:

Narayana. Savo deve eko Narayana na dwitiyacha kaschit, "Det finns bara en Gud Narayana och ingen annan"

Finns det flera gudar?

sarva-dharman parityajya mam ekam saranam vraja aham tvam sarva-papebhyo moksayisyami ma sucah, "Överge alla olika slags religioner och överlåt dig till Mig allena! Jag skall befria dig från syndens alla återverkningar. Frukta ej!

Oavsett namn är Gud densamme.
Citera
2016-04-07, 15:32
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du går oberoendets väg, just vad flertalet vill, gå den breda lätta vägen.

Depressiv bara för jag väljer livets väg, den som leder till evigt liv i ett återupprättat parsdis fritt från sjukdom, lidande och död.
Life begins at the end at your comfort zone.

Du klänger dig fast i comfort zonen, jag gör inte - därför upplever du mig och andra som "hotfulla" , då du aldrig får erfarenhetens insikt, utan ordar tomhetens språk... statiskt innantilläsande ur din bok, utan att egentligen våga förstå vad du läser.

Detta är en typisk försvarsmekanism, att hålla sig med, liksom att äga en accessoar och försöka-bli-ett-med-den. Du förlorar bara din identitet, ditt mod, ditt kurage och styrka att våga tänka utanför den religiöst predominanta boxens matrikel.

Men det är inte något överjag i min värld, jag är inte drillad och låter mig inte drillas av arketypisk religionspsykologisk moralism, att sätta orosmoln bo i mitt huvud och nej det utgör inget en ideal för mig.

Att du är fallen åt idealism, får du står för själv - men då kan du också erkänna att gud är en dröm, som underhålls. Så slipper du sitta i tråd där bevis för guds existens är topic och känna "ilskna individer omkring dig, som inte ser religiös idealism som gott nog.

Det verkar sitta långt inne, detta med självrannsakan, du föredrar att anklaga andra utifrån att de inte sitter tyst, och tar emot...

Skulle jag ta emot allt vad religiösa agendor har att ge, då skulle min identitet förtvina - medan du trivs med att ses som en menlös skugga.. för du slipper ju ta ansvar, förstår att det är trivsamt att slippa känna ansvar för världen, det måste vara skönt att bara titta ut ur mörkerhålet och bara peka.. och se fel i allt man betraktar.

Där i sådan position är inte jag nej, så sant.
Men å andra sidan, var det inte jag, som var topic för tråden - det var liksom "gud" som skulle bevisas vara konsistent existerande.

Varför missar du det hela tiden? Du glider ju in på religiös moralism hela tiden.
Citera
2016-04-07, 16:33
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Hmm.. det är ju vanligt att leva med misstänksamhet, gentemot det man inte förstår - men att stå så rabiat misstänksam mot vetande, är inte längre normalt.

Genetik och ärftlighetslära, kan kanske inte rendera särskilt stor respekt i kulturer där kusingifte och sexuell aktivitet försiggår inom syskonskaror för att dessutom sedan förstärkas och bejakas via religiös elit : som har bejakat polygam levnadsstruktur genom århundraden.

Klart, tanken att traditioner går i arv och förväxlas med kunskap.. dvs tradition blir detsamma som "vetande" där öht låga krav ställs på "lärdom" genom att klassificera lärda som lärda, via mätning om hur många verser som avverkats ur EN bok...

Nåja

inget nytt under solen, religiös fanatik har EGEN men starkt begränsad förståelse av verkligheten, den som man försöker förskjuta för att få plats med kolossen "gud"

Men den kan förmörka och tränga undan det tankeflöde (hjärnkapacitet, som behövs!) , för att alls förstå vetenskapligt förklarade livsbetingelser. Som sagt , intet nytt uner solen, där i herrens hage.. han haver många slags djur springandes där.. somliga fjättrade och för alltid cirklandes runt i sin ÖDESLOTT, som religiös dominant fanatism utdelat åt den.

Maktbegär.... kan aldrig bevisa guds existent, den kan däremot försöka övertyga, ofta genom aggression och diskriminering av intellekt det är det som syns så tydligt här i tråden.

F.n via minst två/2 medlemmar.. som stångar sig blodiga i väggen, och agiterar hårt för "guds existens" men de kan inte ens, dra ner gud till jorden.. de kan enbart gå via en bok.. från medeltiden, den boken.. äger inget referensvärde gällande sannolikhetslära.

Vilken coincidens
Citera
2016-04-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Life begins at the end at your comfort zone.

Du klänger dig fast i comfort zonen, jag gör inte - därför upplever du mig och andra som "hotfulla" , då du aldrig får erfarenhetens insikt, utan ordar tomhetens språk... statiskt innantilläsande ur din bok, utan att egentligen våga förstå vad du läser.

Detta är en typisk försvarsmekanism, att hålla sig med, liksom att äga en accessoar och försöka-bli-ett-med-den. Du förlorar bara din identitet, ditt mod, ditt kurage och styrka att våga tänka utanför den religiöst predominanta boxens matrikel.

Men det är inte något överjag i min värld, jag är inte drillad och låter mig inte drillas av arketypisk religionspsykologisk moralism, att sätta orosmoln bo i mitt huvud och nej det utgör inget en ideal för mig.

Att du är fallen åt idealism, får du står för själv - men då kan du också erkänna att gud är en dröm, som underhålls. Så slipper du sitta i tråd där bevis för guds existens är topic och känna "ilskna individer omkring dig, som inte ser religiös idealism som gott nog.

Det verkar sitta långt inne, detta med självrannsakan, du föredrar att anklaga andra utifrån att de inte sitter tyst, och tar emot...

Skulle jag ta emot allt vad religiösa agendor har att ge, då skulle min identitet förtvina - medan du trivs med att ses som en menlös skugga.. för du slipper ju ta ansvar, förstår att det är trivsamt att slippa känna ansvar för världen, det måste vara skönt att bara titta ut ur mörkerhålet och bara peka.. och se fel i allt man betraktar.

Där i sådan position är inte jag nej, så sant.
Men å andra sidan, var det inte jag, som var topic för tråden - det var liksom "gud" som skulle bevisas vara konsistent existerande.

Varför missar du det hela tiden? Du glider ju in på religiös moralism hela tiden.

Som jag sade innan, du är för aggressivför att se Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in