2016-04-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveisallthereis.
Du är inte övertygad om någonting, då du enbart säger det du fått lära dig och inte lärt dig själv.
Det är dock lätt att säga att man är övertygad om vem den rätta gude är,när guden ni blir påtvingade att tro på är den enda ni får lära er.

Din åsikt och den får du ha.

Sista tvivlet om Bibelns giltighet skingrades när jag läste Werner Kellers bok, "Men Bibeln hade rätt".

Ende Guden som har ett namn. är Bibelns Gud.
Citera
2016-04-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du är alltså closet-pastafarian.

Du får förklara vad du menar.
Citera
2016-04-06, 22:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Spela inte dum, du sa det ju rakt ut: "... det är så jag funnit allas vår kärleksfulle Gud".
Du är alltså pastafarian eftersom du vittnar om att du funnit DFSM.
Citera
2016-04-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ok, en cell är komplex, vilket inte säger något.

Finns troligtvis ingen Gud.

Naturligtvis är skaparen evig ......

Hur vet du det? ( denna fråga gäller egentligen alla dina påståenden, eftersom du inte backar upp dom)

Jag behöver inte backa upp det komplexa i naturens mångfald, bara att djupstudera allt levande.

Vem sköter ordningen i universum, var kommer kraften ifrån när den nu växer.

Eller du helt enkelt tar all för givet.
Att vi kan njuta av livet, en god måltid, vacker musik, goda vänners sällskap, listan kan göras lång.
Citera
2016-04-06, 22:56
Medlem
Citat:
Vad har ditt navelskådande och vittnande om detta navelskådande med "bevis" att göra?

Var är din seriösitet?
Citera
2016-04-06, 22:56
Medlem
Citat:
Jag behöver inte backa upp det komplexa i naturens mångfald, bara att djupstudera allt levande.

Vem sköter ordningen i universum, var kommer kraften ifrån när den nu växer.

Eller du helt enkelt tar all för givet.
Att vi kan njuta av livet, en god måltid, vacker musik, goda vänners sällskap, listan kan göras lång.
Oj, finns det en "vem" som sköter universum? Låt mig gissa, denne "vem" bryr sig om oss människor?
Citera
2016-04-06, 22:58
Medlem
Citat:
Japp, du cirkelargumenterar.

*

Lär dig elementär logik.

Cirkeln är sluten när vi iser att vi människor gått för långt med t ex den globala uppvärmningen e t c
Citera
2016-04-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Oj, finns det en "vem" som sköter universum? Låt mig gissa, denne "vem" bryr sig om oss människor?

Gör han inte det, har vi snart gjort vårt, det ser du säkert om du är ärlig.
Citera
2016-04-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Spela inte dum, du sa det ju rakt ut: "... det är så jag funnit allas vår kärleksfulle Gud".
Du är alltså pastafarian eftersom du vittnar om att du funnit DFSM.

Håna du, du spiller bara din tid.
Citera
2016-04-06, 23:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Cirkeln är sluten när vi iser att vi människor gått för långt med t ex den globala uppvärmningen e t c

Falsk dikotomi.

*

Lär dig elementär logik.
Citera
2016-04-06, 23:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så du är alltså closet-pastafarian.

Citat:

Den "goda guden" är väl DSFM ... eller?
Citera
2016-04-06, 23:38
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du verkar för aggressiv för att se det fina i Skapelsen.

Vi människor lyssnar inte på Gud, därför har vi snart fixat vår egen undergång via t ex naturen.

.
Lägg ner detta tramsandet av att leka känslo-orakel, enbart patetiskt.

Jag är troligtvis mer varm, hjälpsam, ödmjuk och sant empatiskt än du kommer att klara av att vara i resten av ditt liv.

Jag behöver ingen bok, att kolla i hur jag ska bete mig på jorden.

Detta är inte chatkanalen, det är ett forum du hamnat i - jag vill skita i om du gråter eller skrattar , gillar eller ogillar bibeln.

Det var inte på dagisnivån, diskussionslinjen sattes.

Jag är inte här för att älska dig, bara för att du är en som loggar in bland alla andra tusentals.

När ska du förstå det.

Vill du bli älskad, så ring din mamma.. eller ta en runda med din fru/man.. och kom sedan tillbaka när du fått din dos tillgodosedd, för jag är inte din mamma eller älskling att behöva gulla med.

Fjant.

och kom ihåg, att du inte under din livstid kommer uppmäta den empati jag strör omkring mig.

När i helveete behövde du min kärlek för att nå din gud? Är jag din dörrmatta? Har "jag" öht något att göra med ditt märkliga behov av att leva kedjad vid bibeln? Det är du som är avvikande här.

När fan snackade du med mig sist, öga för öga ? din dåre

Jag kan redan nu påstå, att du inte ens vet vad spontan glädje är, i sin utlevnad..

Så håll käften på dig och börja bete dig som folk, och förstå diskussion, och ge fan i mig - skulle jag ha stor makt, skulle jag avskaffa din rätt att sprida myter och konspirations-trams.

Du är ju direkt depressiv, du har inte ens kalrt för dig vad en människa per se är, du ser förbi människors behov och snackar skit om medmänniskor.. detta gör du dessutom i flock, men ensam.. går du och gömmer dig, och muttrar i ensamhet över hur ansatta folk är av "´djävulen"

Ser du dig själv som en fin individ, av att så lättsamt baktala folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in