Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
USA:s svar på Bert Karlsson liksom för all del även Cruz är död häst politiskt.
Att se vissa i tråden försöka piska fram densamme till pyrrhusseger är enbart roande.
Hillary Clinton är USA:s nästa president.
Inget kan ändra detta nu.

Motivera gärna? Läste du detta på Aftonbladets ledarsida? Hillary kommer att ha väldigt svårt att besegra Trump om det blir honom, hon kommer däremot tyvärr vinna över Cruz. Pollsen som är nu där Trump ligger under mot HIllary kommer att ändras när/om dom två ställs mot varandra.
2016-04-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Intressanta tankar du har. Ditt sätt att bemöta mig på visar vilka mekanismer som Trump triggar. Det är självklart att du gillar Trump, för du kan läsa in dina egna hemsnickrade idéer om frihet, i hans luddiga budskap!

Det är ditt svar till mig som visar vilka typer som dras till Trump.

Trump är inte konservativ. Han är maktgalen och säger det han tror för stunden ska ge honom röster. Det visar sig nu att hans olika utfall inte har med konservativ värdegrund att göra. Trump kränker det som är det riktiga USA som jag och många älskar.

Du trollar än ser jag... Han är en common sense conservative som han själv har sagt. Och vem kallar du populist? Vilka tog efter honom om precis allt? JO ALLA DOM ANDRA!

Hur går det för dina democrats?
2016-04-06, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du missförstår. Trump behöver MER än vad som anges för varje återstående delstat för att ta nomineringen. Vad Rubio har med detta att göra förstår jag inte; han är totalt irrelevant för det räknestycket.
Japp, men deras beräkningar var även gjorde sett till demografi och OU. T.ex.
Citat:
We think Trump will fare best in states and congressional districts with small shares of college graduates. His ideal path would depend on a broad coalition of Southern, Midwestern and industrial Northeastern states.
Och i och med att Rubio hoppat av, blir det lättare för Trump att få mer i Rubio-Kasich "vänliga" områden som t.ex. NY.
Jag tror dock inte att Trump får 1237 bound delegater. Om man inte levererar i CA, vilket är möjligt. Däremot, om PA:s delegater gör vad lovar, kommer Trump att få 1237 delegater ändå.

Jag brukar leka här http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/can-you-get-trump-to-1237/. Deras expert projection ser jag som golv/worst-case scenario ungefär
2016-04-06, 17:50
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Motivera gärna? Läste du detta på Aftonbladets ledarsida? Hillary kommer att ha väldigt svårt att besegra Trump om det blir honom, hon kommer däremot tyvärr vinna över Cruz. Pollsen som är nu där Trump ligger under mot HIllary kommer att ändras när/om dom två ställs mot varandra.
Jag undrar verkligen om Trump skulle ha en chans mot Hilary? Mycket tveksamt. Han måste nog börja ta tillbaka en hel del ni älskar med den rödlätte herrn, i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Nåväl, obotlig optimism kännetecknar om inte annat er verklighetsfrämmande vänsterfolk!
Oj. Det där slog ner som en liten bomb i mitt huvud. Skulle det du kallar vänsterfolk stödja Trump?

I Sverige finns det ingen vänstermänniska, om h*n nu inte tuggar fradga av rent vansinne, som skulle stödja Trump.
Senast redigerad av SvartChili 2016-04-06 kl. 17:55.
2016-04-06, 17:57
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Undrar om inte det är för att endel män, "lämnade" honom..

(cyniskt, jag vet.., men kan inte låta bli. Trump måste bli bättre för att få nominationen)

Det var mycket tjat om abort och tweeten vilket borde ha påverkat kvinnorna mest. Trump fick fler röster än Romney när han vann förra gången.
Jag tror att problemet var att Kasich folk taktikröstade samt att idioter som skrämdes av media dök upp eftersom de var en open primary, vilket nog spelade mot honom denna gång. Guvernörens stöd till Cruz kan ha påverkat också.

Nåväl, nu spelar vi äntligen på hemmaplan.
Senast redigerad av checkthisout. 2016-04-06 kl. 18:00.
2016-04-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag undrar verkligen om Trump skulle ha en chans mot Hilary? Mycket tveksamt. Han måste nog börja ta tillbaka en hel del ni älskar med den rödlätte herrn, i så fall.

Oj. Det där slog ner som en liten bomb i mitt huvud. Skulle det du kallar vänsterfolk stödja Trump?

I Sverige finns det ingen vänstermänniska, om h*n nu inte tuggar fradga av rent vansinne, som skulle stödja Trump.

Fast tänk på detta: Hillary har vart i vita huset redan, hon har bevisat att hon är oduglig, hon har FÅTT AMERIKANSKA SOLDATER DÖDADE(Hur kan folk inte diskutera detta?), hon har FBI efter sig och även om det inte blir en utredning visar detta på att hon inte kan litas på.

Det ända som gör att hon kan vinna är att dom flesta svarta tyvärr är väldigt korkade och oinsatta i politiken där borta och röstar på henne precis som kvinnorna gör BARA för att hon är kvinna.

Hon lever på att fjäska för minoriteter precis som MP gör i Sverige och dom överskattas alltid i polls, precis som Hillary förmodligen gör.

Trump måste steppa upp nu! Hans organisation ska satsa på kvinnor och svarta, skit i hispanics dom verkar gå på allt MSM skriver ändå. Han har redan vunnit över vita män. Det finns så mycket skit han kan ta upp om Hillary och att han är en outsider hjälper honom ytterligare. Börjar trump agera presidential hela tiden bara inte när han själv känner för det så tar han hem detta.

En annan orsak till att Trump kommer att vinna om han blir nominerad är att Obama har suttit i två val i rad nu och folk är trötta på democrats och deras PKism och löften som aldrig infrias.

Så, alla ni i tråden som inte tror på Trump/Cruz, hur kan ni tro på democrats? Hur kan ni tro på att Hillary kan vinna? Vinner Hillary så är USA förstört FÖR ALLTID!
2016-04-06, 18:02
Bannlyst
Citat:
Jag blir allt mer tveksam till, att han varken ska eller kan ändra sig så mycket.
Men vad menar du att han måste ta tillbaka?

Min top 10 av hans förslag är:
  1. Islam
  2. Vita arga män
  3. Anti-PK
  4. Anti-etablismanget
  5. Islam
  6. Islam
  7. Ryssland
  8. Islam
  9. Islam
  10. Muren
2016-04-06, 18:23
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Fast tänk på detta: Hillary har vart i vita huset redan, hon har bevisat att hon är oduglig, hon har FÅTT AMERIKANSKA SOLDATER DÖDADE
Inte tror jag att Clinton är en pärla inte. Men hon har etablissemanget på sin sida och jag är nyfiken på om många grodor kommer hoppa ur Trumps mun framöver eller om han kör en liten annan taktik i framtiden än "The people that are with me a 100% are the people" eller "we need to make america great again".
För det betyder ju egentligen ingenting, eller hur?
Tveksam till om sådant håller i en riktig presidentvalskampanj.

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag blir allt mer tveksam till, att han varken ska eller kan ändra sig så mycket.
Men vad menar du att han måste ta tillbaka?
Jag måste nog revidera det jag skrev lite. Inte ta tillbaka. Tona ner och förtydliga. Hur ska du få det här att fungera då? Är det där rimligt? OSV.
Gäller alla dina tio i topp.

Men självklart respekterar jag din hållning.
2016-04-06, 18:46
Medlem
Citat:
Inte tror jag att Clinton är en pärla inte. Men hon har etablissemanget på sin sida och jag är nyfiken på om många grodor kommer hoppa ur Trumps mun framöver eller om han kör en liten annan taktik i framtiden än "The people that are with me a 100% are the people" eller "we need to make america great again".
För det betyder ju egentligen ingenting, eller hur?
Tveksam till om sådant håller i en riktig presidentvalskampanj.

Jag måste nog revidera det jag skrev lite. Inte ta tillbaka. Tona ner och förtydliga. Hur ska du få det här att fungera då? Är det där rimligt? OSV.

Håller med, han måste ta tag i detta nu och jag tror ändå att han och hans organisation är medvetna om detta. Tydligen har han nyss anställt någon som var jävligt bra kan inget namn men dom sa det på fox news inatt. Hans måste börja prata politik nu och nå ut till svarta och kvinnor. Läsa tal från prompters(stavning).

Även om detta går till convention så borde Trump ta det om han är 40-50 delegater kort, om han spelar sina kort rätt. Om dom nominerar Kasich borde Trump gå third party och förstöra hela skiten. Öga för öga, sviker dom väljarna kan Trump svika RNC.

Det är upp till dom nu! Välj Trump/Cruz eller förstör partiet samt förlora valet.

OT: Sara Skyttedal visar verkligen att hon establishment och är förmodligen en lögnare med sina löften här i Sverige med, lita inte på henne! Hon höll först på Rubio, sen Kasich och nu Cruz till och med bara för att stoppa Trump, fan vilken nolla hon är asså. Som tur var åker KD nästa val
2016-04-06, 19:33
Bannlyst
Citat:
Men Hillary är nog en ganska lätt skottavla. Går inte att jämföra med Rubio/Casich. Hon är snarare som Jeb!, som också ärvt en hel etablissemangsbagage från förr. Du vet, hur det gick till för honom.
Jag säger inte, att det blir lätt, men du får gärna läsa på vad "experter" tyckte angående Trumps hanser mot Jeb!/Rubio i somras.
Citat:
Ok. Tona ner, det håller jag med. Men förtydliga? Kan du ge ett [gärna flera] bra exempel av de saker som "vi älskar med den rödlätte herrn", som han verkligen måste förtydliga?
Citat:
2016-04-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Finns det något Trump kan göra för att få alla delegater från Pennsylvania 12 miljoner invånare och för det får Trump 17 delegater? när alla andra skulle få 71 st, namninsamling eller något från staten.

Kan du utveckla det här? Låter som att jag missat något.
2016-04-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Kan du utveckla det här? Låter som att jag missat något.

Vinnaren av Pennsylvanias val får 17 delegater som måste rösta på vinnaren resten 54 st får rösta på vem dem vill. Så Trump har mer nytta av att vinna en ö med 100 invånare än att vinna Pennsylvania med 12 miljoner. Om han inte lyckas få någon ändring av regeln, Får han alla 71 st så är han på god väg att nå 1237 delegater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in