Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-06, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillade Trump i början, men sen tröttnade jag på honom. Det var en kortvarig romans. Nu framstår Trump som en äcklig blekfet gris. Och hans fru som löjlig, när hon ska visa att hon har en egen vilja.

Jag gillade Carson också. Nu ser jag på Trump som farlig, särskilt för ekonomin. Carson framstår bara som en idiot. Jag har ändrat mig tack vare en valrörelse som inte låter oss köpa grisarna i säcken, såsom i Sverige.

På CNN kallade de alla Trumps grodor, den senate tiden för TOC, Tower of crap. En sak är att begränsa islamisters härjningar och inte släppa in fler muslimer i landet, men sen så är det motbjudande med Mussolini, attacker på latinos och kvinnor.

Det finns fler som tänker som mig. Det handlar om olika toleransnivåer. Jag tröttnar fortare än andra. Man kan inte ha en president i USA som Trump. USA står för allt det Trump inte är.

Men visst har Trump tagit upp viktiga frågor, som en annan person är mer lämpad att ansvara för.

Sluta snacka skit, du har aldrig gillat Trump öht... "blekfet gris" någon är hatisk?

Vad är det med mussolini? Vad för attacker på kvinnor och latinos? Man kan tro att du går på msm:s lögner

Berätta gärna för oss andra vad för attacker han gjort? Ja han har gjort misstag men tagit tillbaka uttalandet om abort som jag tyckte var riktigt idiotiskt utöver det? Inte så mycket.

Du är democrat voter egentligen antar jag?
2016-04-06, 03:47
Medlem
checkthisout.s avatar
Denna seger är inte så betydelsefull som media kommer ge sken av. Cruz förlorar stort i nästa stat och kan inte bilda momentum. Efter det följer flera Trumpvänliga stater.

Dags för Rudy Giuliani att endorsa Trump nu. Han har redan tippat på det. Det kanske händer inom nästa vecka.
2016-04-06, 04:08
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men hur har det här gått till? För 2 månader sedan såg ingen annan ut att kunna utmana honom?

Vad gjorde Trumpeten så fel nudå?

I praktiken tror jag redan att han har vunnit. Detta skriveriet är mest för lite spänning i det hela, för han har en ganska markant ledning faktiskt.

Trump: 738
Cruz: 463
Majoritet: 1237.

Så det är en ~40% ledning för Trump och det ska nog till en del för att rubba det faktiskt.
I New York är vi tillbaka till det rätta igen.

Edit: Sedan får man räkna in Kasich ofc, men det är inte nödvändigtvis relevant faktiskt.
Senast redigerad av cmbw 2016-04-06 kl. 04:13.
2016-04-06, 07:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men hur har det här gått till? För 2 månader sedan såg ingen annan ut att kunna utmana honom?

Vad gjorde Trumpeten så fel nudå?

Verkligheten kommer ikapp verkar det som. Jag gillar vissa delar av Trumpen. Hans skepticism mot Islam är sund, och det är helt rätt att försöka förhindra så många muslimer som möjligt att komma in i USA. Likadant är det bra att inresa från Mexiko ska ske via lagliga portar och inte över gränsen utan kontroll.

Däremot verkar han helt galet protektionistisk, vilket ju är skadligt för ekonomin. Sen har han helt galna idéer kring abort (om han nu verkligen tycker så eller om det bara är snack), vilket visade sig senaste veckan.

Sen hela framtoningen: Skryta om sin rikedom, twittra löjliga jämförelser mellan varandras fruar, detta funkar helt enkelt inte. Det fanns en initial spänning kring Trumpen, han kändes ny och fräsch. Men detta har nu falnat.
2016-04-06, 08:12
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Däremot verkar han helt galet protektionistisk, vilket ju är skadligt för ekonomin. Sen har han helt galna idéer kring abort (om han nu verkligen tycker så eller om det bara är snack), vilket visade sig senaste veckan.
Hur skulle han vara protektionistisk, var har du fått det i från?
Frihandel förekommer inte internationellt. Ett handelsavtal är motsatsen till frihandel, det är ett planekonomiskt statligt diktat mot undersåtarna. Icke-amerikanska statstjänstemän har mutat och lurat de korrumperade planbyråkraterna i USAs regering som förhabdlar fram dessa planekonomuska handelwavtal. USA förlorar på samma sätt som Sovjet avsiktligen förlorade på sin handel/bistånd med Kuba och andra satellitstater. Skillnaden är att Sovjet fick militärpolitiska fördelar i utbyte. USA bara förlorar på sin planekonomiska handel med Kina och andra som öppet säger sig vara USAs fiender. Trump vill ha lika smart planekonomi som världens framgångsrika länder har. Helst frihandel, men du kan ju glömma att Kina skulle öppna för det i vår livstid. Och till dess vinner USA entydigt eftersom de är störst och starkast i hela världen, dagens Rom. Usakan faktiskt klara sig utmärkt utan någon handel med omvärlden, det är det enda landet i hela världen som kan det. Enorm förhandlingsstyrka som idag är helt oanvänd.
2016-04-06, 09:05
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Verkligheten kommer ikapp verkar det som. Jag gillar vissa delar av Trumpen. Hans skepticism mot Islam är sund, och det är helt rätt att försöka förhindra så många muslimer som möjligt att komma in i USA. Likadant är det bra att inresa från Mexiko ska ske via lagliga portar och inte över gränsen utan kontroll.

Sen hela framtoningen: Skryta om sin rikedom, twittra löjliga jämförelser mellan varandras fruar, detta funkar helt enkelt inte. Det fanns en initial spänning kring Trumpen, han kändes ny och fräsch. Men detta har nu falnat.

Jag håller med dig. Lägg där till hans oförståelse för NATO, Ryssland och utrikespolitik överhuvudtaget. Enligt min åsikt det värsta med honom då det kan leda till världskrig.
2016-04-06, 09:36
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag håller med dig. Lägg där till hans oförståelse för NATO, Ryssland och utrikespolitik överhuvudtaget. Enligt min åsikt det värsta med honom då det kan leda till världskrig.
Eller så är det inte du som förstår. Trump hade rätt om Bryssel - inte dina idoler osv.
2016-04-06, 09:43
Medlem
USA:s svar på Bert Karlsson liksom för all del även Cruz är död häst politiskt.
Att se vissa i tråden försöka piska fram densamme till pyrrhusseger är enbart roande.
Hillary Clinton är USA:s nästa president.
Inget kan ändra detta nu.
2016-04-06, 09:47
Bannlyst
ja tycker ej trump e så hämsk som man säger men de e dags att vi får en kvinlig president i usa så ja håller på klinton. trump e tyvär dålig för dagens feministiska värld som vi måste värna om
2016-04-06, 09:51
Bannlyst
Rent delegatmässigt gick det relativt bra (6 delegater), men opinionsmässigt är det nog en ren katastrof som Trump helt och hållet ska skylla sig själv
Dessutom har Kasich-väljare taktikröstat. Kanske de flesta som överhuvudtaget kan tänka sig rösta på Cruz i Kasich/etablissemanget läger, gör det nu.

Media kommer nu att tjata om det till NY Trump måste vinna stort där
2016-04-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
ja tycker ej trump e så hämsk som man säger men de e dags att vi får en kvinlig president i usa så ja håller på klinton. trump e tyvär dålig för dagens feministiska värld som vi måste värna om

Det är såna som dig som gör allt blev fel i västvärlden idag. Varför inte välja politiska ledare för deras meriter och pragmatisk åsikter som är bra för landet istället för ras, kön eller sexuellt läggning.

"Oj han är en asiat, vi behöver en asiat till statsminister så vi röster på honom/henne!" är din logik.

https://www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y
2016-04-06, 11:52
Medlem
Trumps motgångar kan ju bero på det här:

Turn Ignorance Around

https://www.facebook.com/MicMedia/videos/1101261816563274/

https://www.youtube.com/watch?v=vqooA2QmlLQ

Citat:
What Donald Trump said about Mexicans is based on ignorance.This campaign helps to turn ignorance around and shows the truth about who Latinos really are in this country.

Trumpeten har blivit trumpen och fått snart alla latinos emot sig. Visste han inte att demokrati var att kora vinnaren bland alla som röstar? Visste inte Trumpeten detta??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in