Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Verkligheten kommer ikapp verkar det som. Jag gillar vissa delar av Trumpen. Hans skepticism mot Islam är sund, och det är helt rätt att försöka förhindra så många muslimer som möjligt att komma in i USA. Likadant är det bra att inresa från Mexiko ska ske via lagliga portar och inte över gränsen utan kontroll.

Däremot verkar han helt galet protektionistisk, vilket ju är skadligt för ekonomin. Sen har han helt galna idéer kring abort (om han nu verkligen tycker så eller om det bara är snack), vilket visade sig senaste veckan.

Sen hela framtoningen: Skryta om sin rikedom, twittra löjliga jämförelser mellan varandras fruar, detta funkar helt enkelt inte. Det fanns en initial spänning kring Trumpen, han kändes ny och fräsch. Men detta har nu falnat.

Bra formulerat. Vi behövde Trump för att få fokus i debatten, eller få fram den debatten som inte existerade, om terrorn från islam. Trump har varit bra för debatten och fokuserat intresset på viktiga frågor.

Jag gillar inte framtoningen längre. Det var som du skriver nyhetens behag, men nu är Trumps skryt bara tröttsamt. Det viktigaste för att bevara världsfreden är en stark ekonomi, och då tror jag mer på politiker som faktiskt inte har så mycket åsikter om ekonomi!

Det Trump lockar med kommer han inte få kongressen med sig på, och i övrigt så är mycket av det han säger inte förenligt med USAs konstitution. Trump har uträttat ett stort mirakel, när Cruz framstår som ett bättre alternativ.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-04-06 kl. 12:25.
2016-04-06, 12:13
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
ja o du vill bara ha vita män som ledare på vilket sett e de annor-lunda ?
Du vill låta personer styra världens riktning pga deras kön eller etnicitet. De flesta människor vill ha personer som oavsett kön och etnicitet har idéer och värderingar som är sunda och i linje med deras egna.

Håller du med om allt alla kvinnor och asiater säger?
2016-04-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Trumps motgångar kan ju bero på det här:

Turn Ignorance Around

https://www.facebook.com/MicMedia/videos/1101261816563274/

https://www.youtube.com/watch?v=vqooA2QmlLQ

Trumpeten har blivit trumpen och fått snart alla latinos emot sig. Visste han inte att demokrati var att kora vinnaren bland alla som röstar? Visste inte Trumpeten detta??

Det var väntat att Trump skulle förlora i Wisconsin, några andra motgångar kan jag inte se just nu.

Om du seriöst tror att en sådan "kampanj" har någon som helst negativ påverkan på Trump så har du fel. Det finns redan 100 stycken likadana och ingen av dem har funkat tidigare och ingen funkar nu. Tror du dessa latinos är representanter för alla latinos i USA eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra formulerat. Vi behövde Trump för att få fokus i debatten, eller den debatten som inte existerade, om terrorn från islam. Trump har varit bra för debatten och fokuserat intresset på viktiga frågor.

Jag gillar inte framtoningen längre. Det var som du skriver nyhetens behag, men nu är Trumps skryt bara tröttsamt. Det viktigaste för att bevara världsfreden är en stark ekonomi, och då tror jag mer på politiker som faktiskt inte har så mycket åsikter om ekonomi!

Det Trump lockar med kommer han inte få kongressen med sig på, och i övrigt så är mycket av det han säger inte förenligt med USAs konstitution. Trump har uträttat ett stort mirakel, när Cruz framstår som ett bättre alternativ.

Det viktigaste för USA är givetvis deras trygghet och ekonomi. Det Trump gör är bara vettigt, varför ska USA lägga sig in i Mellanösterns affärer när de får ingenting tillbaka, förutom IS-terrorist dvs. Varför ska USA "automatiskt" beskydda andra länder när det kostar så mycket som det gör? Trump är smart, han vill satsa på det som verkligen betyder något, alltså USA's medborgare.

Du kan gärna berätta exakt vad Trump har sagt som bryter mot USA's konstitution.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-04-06 kl. 12:20.
2016-04-06, 12:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det var väntat att Trump skulle förlora i Wisconsin, några andra motgångar kan jag inte se just nu.

Om du seriöst tror att en sådan "kampanj" har någon som helst negativ påverkan på Trump så har du fel. Det finns redan 100 stycken likadana och ingen av dem har funkat tidigare och ingen funkar nu. Tror du dessa latinos är representanter för alla latinos i USA eller?
Dessutom borde Cruz gå bra där. Så nära hans hemland Kanada.
2016-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Så då bler det mer av samma som misslycias så katastrofalt systemhotande. Mer av de korrumperade idioter som helt utan anledning på eget initiativ totalförstrört samhället genom att ruinera det ekonomiskt, besegras förnedrande militärt och tagit hem terrorismen till USA. Politiker i en del andra länder, särskilt östasien, totalförstör inte sina samhällen, så man hade kunnat tro att det vore åtminstone teoretiskt möjligt att även något västland också skulle kunna ha en stat som inte totalförstör samhället, men har alltså gett upp och emigrerat till Singapore?

Det är viktigt att du söker psykvård för att bota ditt rasistiska hat. Om du förnekar att du är rashatare så bekräftar du att du är det. Det finns tung psykofarmaka som, om inte botar så åtminstone söver ned rashatare som du. Sök psykhjälp innan du blir fängslad för dina grova hatbrott.

Intressanta tankar du har. Ditt sätt att bemöta mig på visar vilka mekanismer som Trump triggar. Det är självklart att du gillar Trump, för du kan läsa in dina egna hemsnickrade idéer om frihet, i hans luddiga budskap!

Det är ditt svar till mig som visar vilka typer som dras till Trump.

Trump är inte konservativ. Han är maktgalen och säger det han tror för stunden ska ge honom röster. Det visar sig nu att hans olika utfall inte har med konservativ värdegrund att göra. Trump kränker det som är det riktiga USA som jag och många älskar.
2016-04-06, 12:24
Medlem
When you turn over rocks and look at all the squiggly things underneath, you can either put the rock down, or you can say, " My job is to turn over rocks and look at the squiggly things", even if what you see can scare the hell out of you.
2016-04-06, 12:33
Medlem
checkthisout.s avatar
Det här är verkligen bra om Trump:

Citat:
A conservative source close to the campaign told me that Trump only truly consults one person, Alabama Republican senator Jeff Sessions: “When Jeff Sessions calls, Trump listens.” It’s hard to overstate Sessions’s influence on trade and immigration policy within the GOP. As far back as 2007, Sessions led the right-wing revolt to scuttle comprehensive immigration reform. Trump set out to win his endorsement early, calling him shortly after he launched his campaign and asking him to advise him. Then, while in D.C. for the anti-Iran-nuclear-deal protest in September, he met privately with Sessions in the basement of the Capitol. “That was a very long meeting,” recalled Stephen Miller, then an adviser to Sessions. “They discussed immigration, taxes, welfare, the Supreme Court, and entitlements.”

Since then, Trump and Sessions seem only to have grown closer. Sessions stood with Trump onstage near Huntsville just before the Alabama primary in late February. And when Sessions called Trump last month and criticized him for coming out in favor of H-1B visas, which allow companies to recruit high-level talent abroad, Trump promptly changed his position. “Sessions has told him to get off the personal attacks,” the source told me. “He says, you’ve got a policy position that’s resonating with the country, just stay on illegal immigration.”

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/04/05/amazing-facts-just-learned-donald-trumps-campaign/

Fanns det någon senator som jag ville se som president så var det invandringskritikern Jeff Sessions. Trumps invandringsplan är till stor del Sessions. Som jag påpekade tidigare, kommer Trump till makten så kommer Sessions ha ett väldigt stort inflytande. Och det är positivt. Mycket positivt.
Till sist så spelar det inte så stor roll om Trump inte har koll på policy, eftersom han har öga för de bästa, mest kompetenta människorna.

Intressant att Trump alltid har en skyddsväst på sig. Han är mindre tjock än det syns.
Senast redigerad av checkthisout. 2016-04-06 kl. 12:36.
2016-04-06, 12:36
Medlem
Citat:

Inte har någon påverkan? Läs vad en fd Republikan, Tyler Lewis, skriver idag

http://www.huffingtonpost.com/tyler-lewis/dear-president-obama_5_b_9563844.html

Citat:
I’ve watched candidates make bizarre statements. Donald Trump has said that he would “bomb the s—t out of ISIS” and “take out their families.” He has claimed that Mexican immigrants are “bringing drugs and crime” and are “rapists.”

I watched as Trump told the world that “Islam hates us” and “a total shutdown of Muslims entering the United States” would be ideal.

När näste Republikanske idiot till president kandidat, vare sig det är Trump eller Cruz, skall utses så HYLLAR Republikaner den sittande demokratiske presidenten OBAMA. Sådana hyllningar har aldrig tidigare skett.

Detta kommer att bli en landslide victory för demokraterna tack vare idioter som Trump och Cruz oavsett det är Hillary eller Bernie som vinner den andra sidan
2016-04-06, 12:44
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Media kommer nu att tjata om det till NY Trump måste vinna stort där

Tror jag inte, däremellan kommer en trolig storslam för Cruz i Colorado och Wyoming. Men du har rätt i att pressen flyttar från anti-Trump till Trump nu, han måste ta en stor seger i NY för att komma på banan att nå nomineringen igen.
2016-04-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Inte har någon påverkan? Läs vad en fd Republikan, Tyler Lewis, skriver idag

http://www.huffingtonpost.com/tyler-lewis/dear-president-obama_5_b_9563844.html

När näste Republikanske idiot till president kandidat, vare sig det är Trump eller Cruz, skall utses så HYLLAR Republikaner den sittande demokratiske presidenten OBAMA. Sådana hyllningar har aldrig tidigare skett.

Detta kommer att bli en landslide victory för demokraterna tack vare idioter som Trump och Cruz oavsett det är Hillary eller Bernie som vinner den andra sidan

Nej det har inte haft någon påverkan. Jag bryr mig inte om vad någon skribent för någon rutten tidning skriver, jag bryr mig om vem USA's befolkning röstar på och hittills går Trump fram lika starkt som vanligt, oavsett vilka attack-kampanjer som har genomförts.
2016-04-06, 13:09
Medlem
Citat:
Nej det har inte haft någon påverkan. Jag bryr mig inte om vad någon skribent för någon rutten tidning skriver, ....

Huffingtongpost är inte vilken tidning som helst. 6,7 miljoner likes på facebook att jämföra med Fox 12 miljoner likes.

Själva artikeln har fått 17 000 likes sedan 29 Mars så den har mycket stor bäring på vad amerikanska folket tycker

Citat:
....jag bryr mig om vem USA's befolkning röstar på och hittills går Trump fram lika starkt som vanligt, oavsett vilka attack-kampanjer som har genomförts.

Ja du och du gillar inte att läsa Huffington Post för att ta reda på vad amerikanska folket tycker?
2016-04-06, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tror jag inte, däremellan kommer en trolig storslam för Cruz i Colorado och Wyoming. Men du har rätt i att pressen flyttar från anti-Trump till Trump nu, han måste ta en stor seger i NY för att komma på banan att nå nomineringen igen.
Definiera "en stor seger". För mig är det 50-60% och 75+ delegater, vilket (just nu) är väldigt troligt. Att Cruz tydligen får delegater och uppmärksamhet, kan rent av blir bra för Trump i just NY [och andra WTA/WTM Kasich-vänliga delstater].

Enligt 538.com måste/förväntas han vinna ca 58 delegater. Jag ser det (just nu) som hans absolut sämsta golvet [typ om han kommer med någon ny trams lik den om abort].

Men vi får nog avvakta någon vecka fram tills fräschare OU kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in