2016-04-05, 22:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
1) Ja för män är mer intresserade av annat typ sex och sin nya bil?

2) Jag tror inte det, kanske att min potens blir sämre med åren.

3) http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/kvinnor-jobbar-mindre-och-man-mer-vid-smabarnsaren/
Handlar inte enbart om potensen, utan testosteronet. Ja men varför tror du att män jobbar mer på jobbet då? Och tror du att hemarbete och vara hemma med barn inte räknas eller är rena semestern? Har du haft hand om en eller två ungar under två år. Om dessutom ammat länge så har man fysiskt personer inpå sig flera timmar per dygn vilket påverkar närhetsbehovet. Något män inte fattar.

Du har uppenbarligen ingen koll på dessa saker, att läsa statistik ger inte den äkta bilden här.
Citera
2016-04-05, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Men du inser att du tycker det för att du får mat?
Du kan ju inte på fullaste allvar säga att sex är viktigare än mat för mat får du.. Har du enorma problem att tänka i tankebanor där det ingår "om"? Abstrakt.

Som sagt. Tror du de som svälter hellre skulle gått på knullkalas än till burger king?
Ja jag inser det. Låt oss säga så här då: jag är lite hungrig och lite kåt och jag får välja mellan mat eller sex då väljer jag sex.
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Handlar inte enbart om potensen, utan testosteronet. Ja men varför tror du att män jobbar mer på jobbet då? Och tror du att hemarbete och vara hemma med barn inte räknas eller är rena semestern? Har du haft hand om en eller två ungar under två år. Om dessutom ammat länge så har man fysiskt personer inpå sig flera timmar per dygn vilket påverkar närhetsbehovet. Något män inte fattar.

Du har uppenbarligen ingen koll på dessa saker, att läsa statistik ger inte den äkta bilden här.
1) Kvinnor har ca 1/10 av mitt testosteron, men de var ju intresserade av sex... eller? Jag tror främst att äldre män har potensproblem inte problem med sexlusten.

2) För att män gillar att jobba och för att det ökar deras chanser att få en relation, bland annat.
Jag tror inte det är jobbigare än att jobba rent fysiskt i alla fall, vad har det sidospåret för betydelse egentligen?

3) Men fakta är att män jobbar mer på sina jobb än vad kvinnor gör.
Citera
2016-04-05, 22:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja jag inser det. Låt oss säga så här då: jag är lite hungrig och lite kåt och jag får välja mellan mat eller sex då väljer jag sex.

1) Kvinnor har ca 1/10 av mitt testosteron, men de var ju intresserade av sex... eller? Jag tror främst att äldre män har potensproblem inte problem med sexlusten.

2) För att män gillar att jobba och för att det ökar deras chanser att få en relation, bland annat.
Jag tror inte det är jobbigare än att jobba rent fysiskt i alla fall, vad har det sidospåret för betydelse egentligen?

Jamen nu drog du ju ett exempel hur män jobbar under småbarnsåren, menar du att männen söker en ny relation då? Det vettiga vore ju isåfall att dra ner på tempot och standarden och lägga mer tid på familjen-garanterat kåtare fruga.

Nej jobb handlar inte enbart om fysiskt utmattande, de flesta jobb idag är inte krävande på det sättet (men jobba du en vecka i äldrevården så kan vi snacka sen).

Du utgår ifrån att kvinnor är inkompletta män. Vår sexlust är också styrd till viss del av hormoner, men på ett annat sätt.

Och fortfarande, hemarbete är betungande också, dessutom när man har småbarn inpå sig vilket du inte adresserar. Men du är inte där än så det är nog svårt att föreställa sig.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-04-05 kl. 22:54.
Citera
2016-04-05, 22:52
Bannlyst
Citat:

Det skulle nog jag med gjort. Men det är för att jag 1. vet att det finns mat 2. jag befinner mig i ett tillstånd där hunger måste ingå. kaloriunderskott.

Men känns inte som att du någonsin kommer erkänna att du har fel så vidare diskussion är nog överflödig.
Citera
2016-04-05, 23:04
Avslutad
Citat:
Jamen nu drog du ju ett exempel hur män jobbar under småbarnsåren, menar du att männen söker en ny relation då? Det vettiga vore ju isåfall att dra ner på tempot och standarden och lägga mer tid på familjen-garanterat kåtare fruga.

Nej jobb handlar inte enbart om fysiskt utmattande, de flesta jobb idag är inte krävande på det sättet (men jobba du en vecka i äldrevården så kan vi snacka sen).

Du utgår ifrån att kvinnor är inkompletta män. Vår sexlust är också styrd till viss del av hormoner, men på ett annat sätt.
1) Ja för jag sa att män jobbar mer än kvinnor på sina jobb och du sa att det var en vanföreställning. Nej generellt sett så söker de väl inte en ny relation då. Du frågade varför de jobbar mer och då sa jag vad jag tror och bland annat p ga det. Bara för att de har en relation nu så betyder det inte att de kommer ha det för alltid.

2) Jag har jobbat där, ingen big deal rent fysiskt.

3) Vet du hur det fungerar i så fall kan du förklara?
Citera
2016-04-05, 23:06
Avslutad
Citat:
Det skulle nog jag med gjort. Men det är för att jag 1. vet att det finns mat 2. jag befinner mig i ett tillstånd där hunger måste ingå. kaloriunderskott.

Men känns inte som att du någonsin kommer erkänna att du har fel så vidare diskussion är nog överflödig.
Men hela grejen med "vet att det finns mat" är ju konstig för ingen tänker så i verkligheten alla tar mat för givet i rika länder.

Jag erkänner alltid om jag har fel.
Citera
2016-04-05, 23:08
Avslutad
Citat:
Och fortfarande, hemarbete är betungande också, dessutom när man har småbarn inpå sig vilket du inte adresserar. Men du är inte där än så det är nog svårt att föreställa sig.
Män kan jobba dubbla skift eller kriga 10 dagar i sträck i någon öken och de kommer fortfarande vilja ha sex.
Citera
2016-04-05, 23:24
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Om en kvinna blir kåt då äter hon godis och tittar på TV för att det ger mer njutning.
Varför i hela fridens namn skulle hon göra det istället för att onanera? Eller känner du till någon choklad som ger en orgasm?
Citera
2016-04-05, 23:24
Bannlyst
Citat:
Men hela grejen med "vet att det finns mat" är ju konstig för ingen tänker så i verkligheten alla tar mat för givet i rika länder.

Jag erkänner alltid om jag har fel.

...

Om. Abstrakt tänkande..
Kvittar fortfarande vad du tar för givet, hör inte hit och kommer inte höra hit.

Börjar misstänka att du trollar både mig och andra. Får uppdatera min lista.
Citera
2016-04-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Varför i hela fridens namn skulle hon göra det istället för att onanera? Eller känner du till någon choklad som ger en orgasm?

Många kvinnor vet inte ens hur man uppnår orgasm.
Citera
2016-04-05, 23:29
Avslutad
Citat:
...

Om. Abstrakt tänkande..
Kvittar fortfarande vad du tar för givet, hör inte hit och kommer inte höra hit.

Börjar misstänka att du trollar både mig och andra. Får uppdatera min lista.
Vet du vad abstrakt tänkande är? http://sv.educationcollege.info/k12/k12-basics/1012050444.html
Alla som inte är svårt utvecklingsstörda kan tänka abstrakt.

Kan du förklara varför det kvittar? Vi talar inte om personer i Afrika så jag förstår inte varför ditt argument hör hit.
Citera
2016-04-05, 23:33
Bannlyst
Citat:
Vet du vad abstrakt tänkande är? http://sv.educationcollege.info/k12/k12-basics/1012050444.html
Alla som inte är svårt utvecklingsstörda kan tänka abstrakt.

Kan du förklara varför det kvittar? Vi talar inte om personer i Afrika så jag förstår inte varför ditt argument hör hit.

Nej men du verkar på fullaste allvar (inte allvarlig, då jag vet att du inte är allvarlig ) mena att sex är viktigare än mat för att du får mat.

Att du tar det för givet är inte intressant. Det är en fråga om din personliga situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in