2016-04-05, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Det var ju självklart inte menat att alla män prioriterar så det gör inte jag heller men typ så.

Jag tror du prioriterar sex som nr 1. Om du var på väg till träning och en tjej ringer och säger att om du kommer till mig nu så har vi sex då åker du dit. Detsamma gäller om du är mitt i maten eller sömnen.

Fast det där är ju helt snurrigt.
Mer korrekt är det att ställa upp det så här.
OM du varken sovit eller ätit på 2 dagar skulle du då åkt och knullat?
Precis både sömn och mat går före sex
Citera
2016-04-05, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej det är verkligen inte bortförklaringar. Att sitta kvar på jobbet och "jobba klart", medan kvinnan kanske jobbar 75% och ändå ska hinna med lika mycket, samt hämta barn och stå för stor fel av markservicen är inget påhitt. Slutshaming påverkar främst yngre tjejer, det är ett problem som män själva inte upplever så ni "ser det inte", självklart påverkar det.

Det är ok att du inte håller med mig, men jag vågar nog påstå att du inte gått genom livet och varit konstant kåt.

Du är ung, när du lever i en familj och är i min ålder kommer du nog upptäcka att sex inte blir prio ett.

Och förresten, vad menar du med "riktiga jobb"?
1) Fast så där ser det inte ut i de flesta hem att kvinnan är nån slags supernanny som gör allting medan mannen "jobbar klart". De flesta män i Sverige gör allt sin tjej säger åt dem typ.

2) Jag blir kåt minst 1 gång om dagen så har det varit sen jag kom in i puberteten, så är det för alla män som är friska.

3) Precis som att jag kommer vilja ha mat så kommer jag vilja ha sex även när jag har fått barn.

4) Män arbetar mer än kvinnor på sina vanliga jobb alltså inte hushållssysslor.
Citera
2016-04-05, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Fast det där är ju helt snurrigt.
Mer korrekt är det att ställa upp det så här.
OM du varken sovit eller ätit på 2 dagar skulle du då åkt och knullat?
Precis både sömn och mat går före sex
Nej men hur ofta har det hänt dig att du inte sovit eller ätit på 2 dagar?
Citera
2016-04-05, 22:07
Bannlyst
Citat:
Nej men hur ofta har det hänt dig att du inte sovit eller ätit på 2 dagar?

Hör inte hit.
bara för att du äter och sover varje dag betyder det inte att sakerna blir mindre viktiga.
Fråga svältande i Afrika..
Citera
2016-04-05, 22:08
Avslutad
Citat:
Hör inte hit.
bara för att du äter och sover varje dag betyder det inte att sakerna blir mindre viktiga.
Fråga svältande i Afrika..
Men så länge du har mat vilket typ alla här har så är det mindre viktigt för du kan äta senare.
Citera
2016-04-05, 22:20
Bannlyst
Citat:
Men så länge du har mat vilket typ alla här har så är det mindre viktigt för du kan äta senare.

Men du inser att mat och sömn är viktigare än sex?
Citera
2016-04-05, 22:20
Avslutad
Citat:
Men du inser att mat och sömn är viktigare än sex?
Ja rent överlevnadsmässigt.
Citera
2016-04-05, 22:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
1) Fast så där ser det inte ut i de flesta hem att kvinnan är nån slags supernanny som gör allting medan mannen "jobbar klart". De flesta män i Sverige gör allt sin tjej säger åt dem typ.

2) Jag blir kåt minst 1 gång om dagen så har det varit sen jag kom in i puberteten, så är det för alla män som är friska.

3) Precis som att jag kommer vilja ha mat så kommer jag vilja ha sex även när jag har fått barn.

4) Män arbetar mer än kvinnor på sina vanliga jobb alltså inte hushållssysslor.
Nja, Sverige verkar jämställt. Men kvinnan tar fortfarande större ansvar för hemmet och ofta även relationer med släkten, massa detaljer. Kvinnor kanske är familjens projektledare för att vissa män är jättebebisar som inte kommer ihåg sin egen morsas födelsedag. Exempelvis.

Din sexdrift kommer gå ner. När jag var i 20-årsåldern hade jag lusten men den grumlades av att jag hatade kroppen och funderade för mycket om jag dög. Jag tänker på sex oftare än 1 gg per dag numera.

Att män jobbar mer på sina jobb är en vanföreställning. Det finns karriärister som skiter i all sorts markservice ja, men arbetet som inte syns, dvs det kvinnor gör är lika tärande om inte mer. Att inte känna sig "ledig" när arbetsdagen är slut, arbetet fortsätter bara.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-04-05 kl. 22:32.
Citera
2016-04-05, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ja rent överlevnadsmässigt.

Och generellt? Eller skulle du föredragit sex före att överleva? Låt oss anta att du inte är djupt deprimerad och ligger inlagd. Men då lär sex vara minst lika ointressant.
Citera
2016-04-05, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nja, Sverige verkar jämställt. Men kvinnan tar fortfarande större ansvar för hemmet och ofta även relationer med släkten, massa detaljer. Kvinnor kanske är familjens projektledare för att vissa män är jättebebisar som inte kommer ihåg sin egen morsas födelsedag. Exempelvis.

Din sexdrift kommer gå ner. När jag var i 20-årsåldern hade jag lusten men den grumlades av att jag hatade kroppen och funderade för mycket om jag dög. Jag tänker på sex oftare än 1 gg per dag numera.

Att män jobbar mer på sina jobb är en vanföreställning.
1) Ja för män är mer intresserade av annat typ sex och sin nya bil?

2) Jag tror inte det, kanske att min potens blir sämre med åren.

3) http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/kvinnor-jobbar-mindre-och-man-mer-vid-smabarnsaren/
Citera
2016-04-05, 22:35
Avslutad
Citat:
Och generellt? Eller skulle du föredragit sex före att överleva? Låt oss anta att du inte är djupt deprimerad och ligger inlagd. Men då lär sex vara minst lika ointressant.
Vadå generellt? Jag tycker sex är bättre än mat.
Citera
2016-04-05, 22:38
Bannlyst
Citat:
Vadå generellt? Jag tycker sex är bättre än mat.

Men du inser att du tycker det för att du får mat?
Du kan ju inte på fullaste allvar säga att sex är viktigare än mat för mat får du.. Har du enorma problem att tänka i tankebanor där det ingår "om"? Abstrakt.

Som sagt. Tror du de som svälter hellre skulle gått på knullkalas än till burger king?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in