Citat:
Ursprungligen postat av
zuluwanker
Ja jag inser det. Låt oss säga så här då: jag är lite hungrig och lite kåt och jag får välja mellan mat eller sex då väljer jag sex.
1) Kvinnor har ca 1/10 av mitt testosteron, men de var ju intresserade av sex... eller? Jag tror främst att äldre män har potensproblem inte problem med sexlusten.
2) För att män gillar att jobba och för att det ökar deras chanser att få en relation, bland annat.
Jag tror inte det är jobbigare än att jobba rent fysiskt i alla fall, vad har det sidospåret för betydelse egentligen?
3) Men fakta är att män jobbar mer på sina jobb än vad kvinnor gör.
Jamen nu drog du ju ett exempel hur män jobbar under småbarnsåren, menar du att männen söker en ny relation då? Det vettiga vore ju isåfall att dra ner på tempot och standarden och lägga mer tid på familjen-garanterat kåtare fruga.
Nej jobb handlar inte enbart om fysiskt utmattande, de flesta jobb idag är inte krävande på det sättet (men jobba du en vecka i äldrevården så kan vi snacka sen).
Du utgår ifrån att kvinnor är inkompletta män. Vår sexlust är också styrd till viss del av hormoner, men på ett annat sätt.
Och fortfarande, hemarbete är betungande också, dessutom när man har småbarn inpå sig vilket du inte adresserar. Men du är inte där än så det är nog svårt att föreställa sig.