Citat:
Ursprungligen postat av
pettachi
Marco Fu tvåa då!
Vem tycker ni är
slarvigast då?
Maguire måste vara på den listan.

Maguire tillhör dom slarvigaste. Dessutom ser överviktiga spelare slarviga ut eftersom skjortan glider upp ur byxorna av rent fysikaliska skäl när dom böjer sig framåt. Mark Allen är typfallet men det finns många som har problem med det.
Det finns faktiskt spelare som använder en sån här...
https://www.marcwallace.com/wp-content/uploads/2013/03/Shop-Burgundy-Shirt-Stays.jpg
Det finns dessutom fler anledningar till att skjortan glider upp ur byxorna.
- Skjortan är för vid nertill vilket betyder att skjorttyget inte får någon kontakt med huden vilket gör att tyget glider uppåt.
- Nedersta knappen/knapphålet sitter för högt upp. På konfektionssydda skjortor sitter nedersta knappen ofta 8-10 cm ovanför den nedre skjortkanten vilket gör att skjortan inte "håller ihop" utan breder ut sig, speciellt uppåt när man böjer sig.
Det löser man genom att låta skräddaren sy upp ens skjortor. På mina skjortor så placeras nedersta knappen/knapphålet ca 4 cm ovanför skjortans nedre kant vilket gör att skjortan "håller ihop" och sitter tightare nertill. Dessutom syr min skräddare in skjortorna nertill så att mängden tyg blir mindre.
Ens egen kroppsform har också stor betydelse. Som ett resultat av min gymnastik- och simkarriär så är jag axelbred med mycket muskelmassa på överkroppen, jag har däremot smal midja vilket betyder att jag kräver olika storlek på skjortan över axlarna respektive runt midjan. Det ser oftast inte snyggt ut.
När det gäller våra snookerspelare så tror jag en del av dom är väl medvetna om dom knep man kan använda sig av.
Japp, Marco Fu får väl vara damernas favorit nu när Mehta står över...