2016-04-05, 18:40
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
6 april...

http://www.snooker.org/res/index.asp?event=421
Tack börjar allså imorgon.
Vill han inte söka är det bara att titta här.
Ni är ju några som brukar vara duktiga och lägga upp resultaten och lite kuriosa.
Citera
2016-04-05, 20:03
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Ja är dessa personliga skäl inget allvarligt tror jag vilan bara gör trötta Selby gott.

Jag tror inte att det är något allvarligare än vm-feber. Det märks och är bra att storstjärnorna verkligen satsar inför vm. Vi nämner naturligtvis inte Ding i sammanhanget..

Citat:
Jimmy White har nog inget emot att myten hålls vid liv...

Fast allvarligt så tillhör han sannolikt kategorin "bäst-utan-att-vinna-VM" om man räknar ihop några troliga kandidater.

Vi låter myten leva...

Jag har ju min favorit klar inför årets upplaga, så efter vm kommer jag säkert att hålla med dig.

Citat:
Tror ni Trump blir farligt till VM? Nu hade han lättare utan Ronnie och Selby plus att flera stora verkar åkt ut tidigt.

Jag är glad att du lyfter frågan. Det tror jag verkligen! Min storfavorit. Tycker att han är oerhört komplett som spelare, och han har spelat bättre i år än vad resultaten har visat. Ronnie/Trump hade varit en grym final!
Citera
2016-04-05, 20:45
Medlem
Moltas666s avatar
Jag noterar att snookervärldens mest välklädde spelare, Aditya Mehta från Indien, inte deltar i kvalet.

Mehta lämnade w/o i Euro Tour 6 i februari, därefter är det tunt med info.

http://www.snooker.org/res/index.asp?player=108
Citera
2016-04-05, 22:20
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jag noterar att snookervärldens mest välklädde spelare, Aditya Mehta från Indien, inte deltar i kvalet.
Marco Fu tvåa då!
Vem tycker ni är slarvigast då?
Maguire måste vara på den listan.
Citera
2016-04-06, 11:49
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Marco Fu tvåa då!
Vem tycker ni är slarvigast då?
Maguire måste vara på den listan.

Maguire tillhör dom slarvigaste. Dessutom ser överviktiga spelare slarviga ut eftersom skjortan glider upp ur byxorna av rent fysikaliska skäl när dom böjer sig framåt. Mark Allen är typfallet men det finns många som har problem med det.

Det finns faktiskt spelare som använder en sån här...

https://www.marcwallace.com/wp-content/uploads/2013/03/Shop-Burgundy-Shirt-Stays.jpg

Det finns dessutom fler anledningar till att skjortan glider upp ur byxorna.

- Skjortan är för vid nertill vilket betyder att skjorttyget inte får någon kontakt med huden vilket gör att tyget glider uppåt.

- Nedersta knappen/knapphålet sitter för högt upp. På konfektionssydda skjortor sitter nedersta knappen ofta 8-10 cm ovanför den nedre skjortkanten vilket gör att skjortan inte "håller ihop" utan breder ut sig, speciellt uppåt när man böjer sig.

Det löser man genom att låta skräddaren sy upp ens skjortor. På mina skjortor så placeras nedersta knappen/knapphålet ca 4 cm ovanför skjortans nedre kant vilket gör att skjortan "håller ihop" och sitter tightare nertill. Dessutom syr min skräddare in skjortorna nertill så att mängden tyg blir mindre.

Ens egen kroppsform har också stor betydelse. Som ett resultat av min gymnastik- och simkarriär så är jag axelbred med mycket muskelmassa på överkroppen, jag har däremot smal midja vilket betyder att jag kräver olika storlek på skjortan över axlarna respektive runt midjan. Det ser oftast inte snyggt ut.

När det gäller våra snookerspelare så tror jag en del av dom är väl medvetna om dom knep man kan använda sig av.

Japp, Marco Fu får väl vara damernas favorit nu när Mehta står över...
Citera
2016-04-06, 13:45
Medlem
Moltas666s avatar
Kvalet är i full gång på 10 bord. Jag tror inte vi behöver någon matchtråd för kvalet utan finns det något att rapportera så gör vi det i efterskott.

http://livescores.worldsnookerdata.com/LiveScoring/Tournament/13869/world-championship-qualifiers

http://livescores.worldsnookerdata.com/Matches/Index/13869/world-championship-qualifiers
Citera
2016-04-06, 15:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Maguire tillhör dom slarvigaste. Dessutom ser överviktiga spelare slarviga ut eftersom skjortan glider upp ur byxorna av rent fysikaliska skäl när dom böjer sig framåt. Mark Allen är typfallet men det finns många som har problem med det.

Det finns faktiskt spelare som använder en sån här...

https://www.marcwallace.com/wp-content/uploads/2013/03/Shop-Burgundy-Shirt-Stays.jpg

Det finns dessutom fler anledningar till att skjortan glider upp ur byxorna.

- Skjortan är för vid nertill vilket betyder att skjorttyget inte får någon kontakt med huden vilket gör att tyget glider uppåt.

- Nedersta knappen/knapphålet sitter för högt upp. På konfektionssydda skjortor sitter nedersta knappen ofta 8-10 cm ovanför den nedre skjortkanten vilket gör att skjortan inte "håller ihop" utan breder ut sig, speciellt uppåt när man böjer sig.

Det löser man genom att låta skräddaren sy upp ens skjortor. På mina skjortor så placeras nedersta knappen/knapphålet ca 4 cm ovanför skjortans nedre kant vilket gör att skjortan "håller ihop" och sitter tightare nertill. Dessutom syr min skräddare in skjortorna nertill så att mängden tyg blir mindre.

Ens egen kroppsform har också stor betydelse. Som ett resultat av min gymnastik- och simkarriär så är jag axelbred med mycket muskelmassa på överkroppen, jag har däremot smal midja vilket betyder att jag kräver olika storlek på skjortan över axlarna respektive runt midjan. Det ser oftast inte snyggt ut.

När det gäller våra snookerspelare så tror jag en del av dom är väl medvetna om dom knep man kan använda sig av.

Japp, Marco Fu får väl vara damernas favorit nu när Mehta står över...
Hehe en hel vetenskap när det kommer till skjortor, jag hatar när dessa glider upp i bak. Till vardags har jag alltid skjortan utanför trots jag är smal som en pinne.
Försökte komma på vems skjorta som brukar glida upp. Du har rätt Mark Allan har ofta det under matcherna, ser väldigt ovårdat ut.
Citera
2016-04-06, 21:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Hehe en hel vetenskap när det kommer till skjortor, jag hatar när dessa glider upp i bak. Till vardags har jag alltid skjortan utanför trots jag är smal som en pinne.
Försökte komma på vems skjorta som brukar glida upp. Du har rätt Mark Allan har ofta det under matcherna, ser väldigt ovårdat ut.

Mark Allen har tydligen rannsakat sig själv och sitt leverne. Han inser att han måste börja banta.

Övervikt är ju ingen fördel precis när det handlar om långa turneringar som VM. Murphy var visserligen rätt knubbig när han vann VM men han gav ändå intrycket av att vara "hyfsat" rörlig trots sin mage. Murphy av idag är ganska hårt slimmad vilket med all säkerhet är planerat.
Citera
2016-04-06, 22:07
Medlem
Hamza Akbar(!) är den första att avancera ifrån VM-kvalets första omgång. Detta genom att besegra Jamie Jones med 10-5.

Nej, jag kan villigt erkänna att jag inte hade koll på honom, men det är i alla fall en 22-åring ifrån Pakistan som tog sig in på proffstouren genom att vinna Asiatiska (amatör)mästerskapen ifjol. Detta är hans absolut första seger på touren, och Jamie Jones är verkligen inte en dålig spelare...
Citera
2016-04-06, 22:18
Medlem
Schizofrenens avatar
Fan att man inte har Eurosport längre... Man blir ju riktigt sugen att spendera långa kvällar med att kolla riktigt långa snookermatcher.

Fan, såg hela VM för en kanske 5 år sedan, tror att det var O'Sullivan som knep segern. Fantastisk sport!
Citera
2016-04-06, 23:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Hamza Akbar(!) är den första att avancera ifrån VM-kvalets första omgång. Detta genom att besegra Jamie Jones med 10-5.

Nej, jag kan villigt erkänna att jag inte hade koll på honom, men det är i alla fall en 22-åring ifrån Pakistan som tog sig in på proffstouren genom att vinna Asiatiska (amatör)mästerskapen ifjol. Detta är hans absolut första seger på touren, och Jamie Jones är verkligen inte en dålig spelare...

Fler som gått vidare...

Gary Wilson
Anthony Hamilton
Mark Joyce

Kul med Akbar...vi behöver nytt blod i cirkusen.
Citera
2016-04-07, 06:40
Medlem
Citat:
Fler som gått vidare...

Gary Wilson
Anthony Hamilton
Mark Joyce

Kul med Akbar...vi behöver nytt blod i cirkusen.
Värt att nämna att Woollaston förlorade mot Wakelin. Bedrövligt ojämn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in