2016-04-05, 22:06
Medlem
bagarn29s avatar
Tack för svaren och länken nygard och Balonzo.
Citera
2016-04-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag antar att du har kollat på alla matcher de senaste fem åren för de lag du räknar upp. Eller menar du att ÖFK kommer lyckas spela lika bra som de gjorde i första halvlek i alla matcher i år? Nog fan har jag sett Elfsborg, Malmö, Blåvitt, AIK (och Peking som du inte nämnde), ja till och med Helsingborg och Djurgården spela lika bra fotboll i vissa matcher. Inte hela tiden, men någon gång då och då.

/feldgrau

Nej, det hade jag inte hunnit med så klart. Men tillräckligt många iaf för att tycka till med nåt i ryggen. Jo, Elfsborg, AIK och Malmö kan få till det på nåt liknande sätt ibland. Det är helt klart. Men Blåvitt, njae.
Citera
2016-04-05, 22:21
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Nej, det hade jag inte hunnit med så klart. Men tillräckligt många iaf för att tycka till med nåt i ryggen. Jo, Elfsborg, AIK och Malmö kan få till det på nåt liknande sätt ibland. Det är helt klart. Men Blåvitt, njae.

Och med den kommentaren så diskvalificerar du liksom dig själv. Nej, Blåvitt spelar långt i från alltid som ÖFK gjorde i går (men det är å andra sidan inte heller vår spelfilosofi), men det har så klart hänt.

/feldgrau
Citera
2016-04-05, 22:35
Medlem
Citat:
Och med den kommentaren så diskvalificerar du liksom dig själv. Nej, Blåvitt spelar långt i från alltid som ÖFK gjorde i går (men det är å andra sidan inte heller vår spelfilosofi), men det har så klart hänt.

/feldgrau

Spelfilosofi, hmm. Jag tror inte på sånt. Det handlar väsentligen bara om man har skickliga spelare eller inte.
Citera
2016-04-05, 22:40
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Spelfilosofi, hmm. Jag tror inte på sånt. Det handlar väsentligen bara om man har skickliga spelare eller inte.

Nej, det gör det inte alls. Som vi med allra största sannolikhet kommer att se under de kvarvarande 29 omgångarna kommer ÖFK då och då att straffas väldigt hårt för att man försöker spela sig ur varenda jävla situation som finns (det var nära mot Bajen någon gång). Har man den spelfilosofin så får man ta den risken. Vill man inte ta den risken så har man en mer riskminimerande spelfilosofi och rensar ibland bort bollen/slår långa bollar, oavsett om spelmaterialet är det samma.

Vad du indirekt påstår är att ÖFK har den spelskickligaste elvan i hela Allsvenskan. Troligt.

/feldgrau
Citera
2016-04-05, 22:52
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte alls. Som vi med allra största sannolikhet kommer att se under de kvarvarande 29 omgångarna kommer ÖFK då och då att straffas väldigt hårt för att man försöker spela sig ur varenda jävla situation som finns (det var nära mot Bajen någon gång). Har man den spelfilosofin så får man ta den risken. Vill man inte ta den risken så har man en mer riskminimerande spelfilosofi och rensar ibland bort bollen/slår långa bollar, oavsett om spelmaterialet är det samma.

Vad du indirekt påstår är att ÖFK har den spelskickligaste elvan i hela Allsvenskan. Troligt.

/feldgrau

Ja, det är klart att de kommer att straffas för det och att det ligger i risktagandet.
Men nej, det säger jag inte. Bara att det som Ö presterade till o från i går var bättre än vad allsvenska lag har klarat av under många år. Och det var individuellt och lagmässigt skickligare och roligare än vad Blåvitt har visat sedan den senaste storhetstiden. Det såg alla.
Citera
2016-04-05, 23:04
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ja, det är klart att de kommer att straffas för det och att det ligger i risktagandet.
Men nej, det säger jag inte. Bara att det som Ö presterade till o från i går var bättre än vad allsvenska lag har klarat av under många år. Och det var individuellt och lagmässigt skickligare och roligare än vad Blåvitt har visat sedan den senaste storhetstiden. Det såg alla.

Det är ju uppenbarligen visst vad du säger. Du påstår först att det inte har något med spelfilosofi att göra och bara spelarnas skicklighet. Och sen säger du att Blåvitt med flera lag aldrig spelat så där (vilket uppenbart är fel). Med andra ord måste du mena att ÖFK har en spelskickligare elva eftersom det inte har med spelfilosofi att göra? Eller vad är faktorn jag missar?

/feldgrau
Citera
2016-04-05, 23:09
Medlem
P.Gs avatar
En tråd om Allsvenskan är inte komplett utan att supporter Y till nykomlinglag X ramlar in och yrar om hur de revolutionerar svensk fotboll.

Citera
2016-04-05, 23:19
Medlem
Jaxxxs avatar
Såg precis att CMore börjat med ett allsvenskt höjdpunkter/omgång magasin som heter Fotbollsmåndag. Finns även att kolla på genom fotbollskanalen.
Ska kolla nu!

En produkt jag efterfrågat länge, har t.o.m lyckats uthärda Fotbollskväll några gånger de senaste åren. Dessutom äger de ju matchrättightererna på ett helt annat sätt än SVT.
Citera
2016-04-05, 23:25
Medlem
pihlbaoges avatar
Gränsen mellan "modig" och "dumt naiv" är väldigt tunn. Efter att ha sätt Hammarby-Östersund står jag fast vid att Östersund kommer åka rakt ur.

Ja visst, de håller bollen, men det är inget självändamål i sig, vilket många verkar glömma.

Tycker att Östersund såg rätt "klena" ut och tror man kommer få svårt mot lag som inte är lekstuge Hammarby.

Hammarby å andra sidan hade jag inför säsongen tippat skulle ta nästa steg. Gillar Nanne Bergstrand som tränare, men efter att ha sett några matcher i Cupen och premiären undrar jag om inte Hammarby kommer vara rejält indragna i bottenstriden. Vet inte om det är truppen som har för många egna viljor eller om Nanne bara är för gammal, men han har verkligen inte alls fått ordning på det laget så som jag trodde han skulle få vid det här laget.
Citera
2016-04-05, 23:33
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
http://www.skadekollen.com/fotboll/Allsvenskan/Malmo-FF/

Då får man hoppas att Rakip får lite speltid imorgon
Kan absolut se honom som en ersättare till Lewicki när denna drar till en ny klubb vilket bara är en tidsfråga.
Citera
2016-04-05, 23:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Då får man hoppas att Rakip får lite speltid imorgon
Kan absolut se honom som en ersättare till Lewicki när denna drar till en ny klubb vilket bara är en tidsfråga.
Enligt MFF.se så kommer han att ta Rodic plats på högerkanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in