2016-04-05, 18:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Precis! Programtiden hade antagligen behövt vara 45-60 minuter egentligen, men även de 30 minuter de hade fokuserade på allt annat än de faktiska matcherna. Sen är jag så trött på Lasse Gran som verkar helt desperat efter nästa "youtubehit" med sina överentusiastiska och substanslösa reportage.
Man hade ju helt kunnat skippa inslaget med Lasse Nilsson.
Citera
2016-04-05, 18:48
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Oavsett hur länge Östersund håller i år var det stundtals den bästa fotboll som ett svenskt lag har presterat på åratal. Inte bara lysande rörelse och teknik utan också fysiskt. Skitskoj att se.

Man kan nog lugnt påstå att du inte sett mycket av svensk klubblagsfotboll de senaste åren. Kul med en bra halvlek från Östersund, men ta det lite lugnt.
Citera
2016-04-05, 19:17
Medlem
simonvps avatar
Kan bara hålla med föregående skribenter. Visst, ÖFK ska ha all cred för sin fotboll minut 15-45, men får man inte ut mer än så här mot ett underpresterande mittenlag kommer man inte komma högt i tabellen. Lägg till att Bajen tog över i andra, och att en slutforcering var på gång innan vår då mest aktiva spelare Batan skadade sig. Jag tippar att ÖFK blir max tolva i år, vilket såklart inte är dåligt på något sätt! Det är lätt att frapperas av en nykomling, vilket vi själva fick erfara ifjol: var nog många som trodde att vi skulle komma före dif ifjol efter vårderbyt, och så blev ju knappast fallet
Citera
2016-04-05, 20:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Allan Kuhn har tagit ut följande trupp till onsdagens bortamatch mot Jönköpings Södra:

Johan Wiland, Fredrik Andersson

Franz Brorsson, Rasmus Bengtsson, Kári Árnason, Yoshimar Yotún, Pa Konate, Anton Tinnerholm

Piotr Johansson, Magnus Wolff Eikrem, Tobias Sana, Anders Christiansen, Oscar Lewicki, Erdal Rakip, Jo Inge Berget

Markus Rosenberg, Vidar Örn Kjartansson, Guillermo Molins

Ingen Rodic vilket inte var oväntat. Ingen Adu vilket jag tycker är förvånade, han borde kanske få chansen istället för Lewicki.
Citera
2016-04-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Man kan nog lugnt påstå att du inte sett mycket av svensk klubblagsfotboll de senaste åren. Kul med en bra halvlek från Östersund, men ta det lite lugnt.

Det har du iofs delvis rätt i. Jag har bara sett Stockholmslagen, Göteborgslagen (inkl Elfsborg) och Malmö och Helsingborg. Häcken är det enda lag som nåra gånger har presterat lika kreativ och smart fotboll som den som Ö gjorde i stora delar av matchen i går, men i övrigt har det varit svenskt tunnsått.

En annan sak är hur länge det håller. Fasen vet. De svenska nedärvda orienterarfotbollstakterna tar ut sin rätt framåt hösten.
Citera
2016-04-05, 20:28
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det har du iofs delvis rätt i. Jag har bara sett Stockholmslagen, Göteborgslagen (inkl Elfsborg) och Malmö och Helsingborg. Häcken är det enda lag som nåra gånger har presterat lika kreativ och smart fotboll som den som Ö gjorde i stora delar av matchen i går, men i övrigt har det varit svenskt tunnsått.

En annan sak är hur länge det håller. Fasen vet. De svenska nedärvda orienterarfotbollstakterna tar ut sin rätt framåt hösten.

Jag antar att du har kollat på alla matcher de senaste fem åren för de lag du räknar upp. Eller menar du att ÖFK kommer lyckas spela lika bra som de gjorde i första halvlek i alla matcher i år? Nog fan har jag sett Elfsborg, Malmö, Blåvitt, AIK (och Peking som du inte nämnde), ja till och med Helsingborg och Djurgården spela lika bra fotboll i vissa matcher. Inte hela tiden, men någon gång då och då.

/feldgrau
Citera
2016-04-05, 20:43
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ingen Rodic vilket inte var oväntat. Ingen Adu vilket jag tycker är förvånade, han borde kanske få chansen istället för Lewicki.

Både Rodic och Adu är skadade.
Citera
2016-04-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kan bara hålla med föregående skribenter. Visst, ÖFK ska ha all cred för sin fotboll minut 15-45, men får man inte ut mer än så här mot ett underpresterande mittenlag kommer man inte komma högt i tabellen. Lägg till att Bajen tog över i andra, och att en slutforcering var på gång innan vår då mest aktiva spelare Batan skadade sig. Jag tippar att ÖFK blir max tolva i år, vilket såklart inte är dåligt på något sätt! Det är lätt att frapperas av en nykomling, vilket vi själva fick erfara ifjol: var nog många som trodde att vi skulle komma före dif ifjol efter vårderbyt, och så blev ju knappast fallet

Samtidigt låg Östersund klart närmast segern. Bajenmålisen lyckades med minst två kanonräddningar plus att ÖFK sköt ett skott i ribban. I andra halvlek alltså. Så bajen hade rätt mycket tur som inte förlorade.
Citera
2016-04-05, 21:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Samtidigt låg Östersund klart närmast segern. Bajenmålisen lyckades med minst två kanonräddningar plus att ÖFK sköt ett skott i ribban. I andra halvlek alltså. Så bajen hade rätt mycket tur som inte förlorade.
Å andra sidan missade Bajen öppet mål när Alex inte hade kyla att släppa bollen till Hallberg.
Citera
2016-04-05, 21:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Både Rodic och Adu är skadade.

Rodic är sjuk, det missade jag tidigare, men jag hittar inget om Adu.
Citera
2016-04-05, 21:49
Medlem
nygards avatar
Citat:

Adu stukade foten på gårdagens (tror jag) träning.
Citera
2016-04-05, 21:55
Medlem
Balonzos avatar
Citat:

http://www.skadekollen.com/fotboll/Allsvenskan/Malmo-FF/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in