2016-04-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han skymmer inte målvakten, hur kan du ens få för dig det?

Du har rätt, han skymmer inte. Men genom att ställa sig i tydlig offsideposition såpass nära målvakten så skulle ju domaren kunna bedöma att han påverkar spelet, eller? Jag tycker inte att det är något solklart mål där, men jag accepterar det. Jag hade knappast brytt mig om att anmärka om det var tvärtom.
Citera
2016-04-05, 14:35
Medlem
mark.corrigans avatar
Någon som tittade på Fotbollsmåndag igår? Vet inte varför jag förväntade mig ett MOTD-liknande program, men vilken besvikelse! Programbeskrivningen "ALLT om omgångens matcher" kan ju inte vara längre från sanningen. Av 30 minuter spenderas 10 med en intervju av Lasse Nilsson angående en twitterdiskussion mellan honom och Olof Lundh, och nästan icke-existerande matchdiskussioner utöver Östersunds insats mot Hammarby.
Citera
2016-04-05, 14:41
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Någon som tittade på Fotbollsmåndag igår? Vet inte varför jag förväntade mig ett MOTD-liknande program, men vilken besvikelse! Programbeskrivningen "ALLT om omgångens matcher" kan ju inte vara längre från sanningen. Av 30 minuter spenderas 10 med en intervju av Lasse Nilsson angående en twitterdiskussion mellan honom och Olof Lundh, och nästan icke-existerande matchdiskussioner utöver Östersunds insats mot Hammarby.

Ja, tämligen meningslöst. Ingen djupare analys eller diskussion över huvud taget. Möjligt undantag för den match man precis hade sett (Bajen-ÖFK), men där gick man inte djupare än att alla bara älskade ÖFK. Konstigt nog fokuserade man enbart på första halvleken.

Får nog mer ut av att kolla på highlightsen via Fotbollskanalen och sedan läsa lite på internet om matcherna under reklamen.
Citera
2016-04-05, 14:43
Medlem
WOUUAAAPs avatar
Enda acceptabla fotbollsprogrammet Sverige producerat är väl ändå EuroTalk?

Fanns nåt på svt i början (tror jag) av 2000-talet men jag var bara barnet då så kanske har en förskönad minnesbild.
Senast redigerad av WOUUAAAP 2016-04-05 kl. 14:45.
Citera
2016-04-05, 14:44
Medlem
Citat:
Jag hade högt ställda förväntningar och de infriades inte. För mycket fokus på måndagens match och 30 minuter är för kort tid för att hinna med allt. Jag hade hoppats på en timmes sändning, typ fem minuter dedikerade åt varje match och övrig tid åt "snackisar", veckans mål och så vidare.

Dock var det klasser bättre än vad fotbollskväll varit de senaste åren och allt som allt ett helt okej program som är värt en halvtimme.
Citera
2016-04-05, 14:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Rômulo såg intressant ut i alla fall, väldigt aktiv i går.

På vilket sätt såg Rômulo intressant ut? Har ni inte högre förväntningar än så?
Citera
2016-04-05, 15:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Ja, tämligen meningslöst. Ingen djupare analys eller diskussion över huvud taget. Möjligt undantag för den match man precis hade sett (Bajen-ÖFK), men där gick man inte djupare än att alla bara älskade ÖFK. Konstigt nog fokuserade man enbart på första halvleken.

Får nog mer ut av att kolla på highlightsen via Fotbollskanalen och sedan läsa lite på internet om matcherna under reklamen.

Som jag skrev tidigare, ÖFK kommer bli, eller är redan journailisternas lag.
Citera
2016-04-05, 15:14
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som jag skrev tidigare, ÖFK kommer bli, eller är redan journailisternas lag.

Jo, det har de ju varit sedan de gått upp. Var ju nästan pinsamt där mot slutet av första halvlek och i studion i pausen. Om Södra hade hypats så hade jag nog blivit ganska obekväm. Tror inte det är riktigt sund att ha den typ av förväntningar som nykomlingar.

Sedan blir jag också lite irriterad över hur jäkla dåligt pålästa och grunda de så kallade experterna är. För det första är detta inga nyheter - det är riktigt dåligt att folk blir alldeles chockade. Och vidare är det också oproffsigt att stå och dra så stora växlar på en halvlek mot ett lag som de flesta tror hör hemma på undre halvan.
Citera
2016-04-05, 15:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jo, det har de ju varit sedan de gått upp. Var ju nästan pinsamt där mot slutet av första halvlek och i studion i pausen. Om Södra hade hypats så hade jag nog blivit ganska obekväm. Tror inte det är riktigt sund att ha den typ av förväntningar som nykomlingar.

Sedan blir jag också lite irriterad över hur jäkla dåligt pålästa och grunda de så kallade experterna är. För det första är detta inga nyheter - det är riktigt dåligt att folk blir alldeles chockade. Och vidare är det också oproffsigt att stå och dra så stora växlar på en halvlek mot ett lag som de flesta tror hör hemma på undre halvan.

Det ligger ju i medias och journalisternas natur att haussa, söka sensationer och skapa intresse kring olika fenomen. Vad hade alternativet varit? Prata om något så urbota tråkigt som Bajens riktigt risiga första halvlek?

Sedan är det lätt att sätta sig själv på höga hästar i det här fallet. Jag har, handen på hjärtat, enbart sett ÖFK spela 3-4 matcher tidigare men läst desto mer. Klart man då rycks med i nyhetens behag och entusiasmeras av den charm samt det mod som omger klubben.

Det krävs en hel del för att gå ut och prestera den första halvleken på ett fullsatt Tele2.
Citera
2016-04-05, 16:10
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:

Jag är riktigt besviken. Hade visserligen inte läst så mycket om programmet i förväg, men baserat på det lilla jag noterat hade jag också förväntat mig att någon äntligen insett att den enda utgångspunkten bör vara att först visa ordentliga höjdpunkter och mål från ALLA matcher som spelats. Analyser, intervjuer och annat har ju också sin plats, men högsta prioritet borde vara att alltid gå igenom hela omgången, och att göra det ordentligt.
Citera
2016-04-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WOUUAAAP
Enda acceptabla fotbollsprogrammet Sverige producerat är väl ändå EuroTalk?

Fanns nåt på svt i början (tror jag) av 2000-talet men jag var bara barnet då så kanske har en förskönad minnesbild.

Tycker Fotbollskväll i SVT har dugit alldeles utmärkt. De visade highlights om kvällens matcher och sedan även lite bilder från matcher tidigare i omgången. Det räcker tycker jag. Vill inte se någon jättelång analys av EN match när det har spelats 8 matcher totalt i omgången. Inte blev det roligare av att det snackades om två lag som förmodligen kommer hamna på den nedre halvan när vi summerar säsongen.
Citera
2016-04-05, 18:23
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Jag är riktigt besviken. Hade visserligen inte läst så mycket om programmet i förväg, men baserat på det lilla jag noterat hade jag också förväntat mig att någon äntligen insett att den enda utgångspunkten bör vara att först visa ordentliga höjdpunkter och mål från ALLA matcher som spelats. Analyser, intervjuer och annat har ju också sin plats, men högsta prioritet borde vara att alltid gå igenom hela omgången, och att göra det ordentligt.

Precis! Programtiden hade antagligen behövt vara 45-60 minuter egentligen, men även de 30 minuter de hade fokuserade på allt annat än de faktiska matcherna. Sen är jag så trött på Lasse Gran som verkar helt desperat efter nästa "youtubehit" med sina överentusiastiska och substanslösa reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in