Citat:
Ursprungligen postat av
Arctic Monkey
Jo, det har de ju varit sedan de gått upp. Var ju nästan pinsamt där mot slutet av första halvlek och i studion i pausen. Om Södra hade hypats så hade jag nog blivit ganska obekväm. Tror inte det är riktigt sund att ha den typ av förväntningar som nykomlingar.
Sedan blir jag också lite irriterad över hur jäkla dåligt pålästa och grunda de så kallade experterna är. För det första är detta inga nyheter - det är riktigt dåligt att folk blir alldeles chockade. Och vidare är det också oproffsigt att stå och dra så stora växlar på en halvlek mot ett lag som de flesta tror hör hemma på undre halvan.
Det ligger ju i medias och journalisternas natur att haussa, söka sensationer och skapa intresse kring olika fenomen. Vad hade alternativet varit? Prata om något så urbota tråkigt som Bajens riktigt risiga första halvlek?
Sedan är det lätt att sätta sig själv på höga hästar i det här fallet. Jag har, handen på hjärtat, enbart sett ÖFK spela 3-4 matcher tidigare men läst desto mer. Klart man då rycks med i nyhetens behag och entusiasmeras av den charm samt det mod som omger klubben.
Det krävs en hel del för att gå ut och prestera den första halvleken på ett fullsatt Tele2.