2016-04-05, 13:32
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Absolut inte. Var har du fått det ifrån? Antalet våldtäkter har närmare 15-dubblats på bara 40 år i Sverige (1975: 421 och 2014: 6294). På 40-talet var de ännu färre. Har dessutom pratat med kvinnor, som var unga tonåringar på 40-talet och de promenerade själva i storstaden på kvällen på 40-talet utan rädsla, utan rädda föräldrar. Våldtäkt fanns inte i vanliga människors medvetande på den tiden. Jag har både statistiken och den anekdotiska evidensen till mitt stöd. Vad har du att anföra?

Förutom då att det var fullt lagligt att våldta frugan sin fram till slutet på 60-talet

Du har aldrig heller hört talas om anmälningsbenägenhet?
Citera
2016-04-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Skulle vara intressant att veta vad du läst på universiteten som gör att just du kan sitta på analysen?
Eller är du självlärd som chefsideologen på Avpixlat. En doktorshatt on the internetz.
Kvinnor är fria att ta sina beslut, att du och de får lida för dem hlr liksom inte hit. Annars borde jag förorda att du blir av med rösträtten eftersom dina idéer gör mitt liv sämre.

Jag har läst på ett av de mera märkvärdiga universitersiteten i huvudstan. En typiskt kvinnlig utbildning till råga på allt.

Jag insåg snabbt att det var ett jävla hönshus styrt av gamla feminazister.

Man ska vara duktig å lyssna på auktoriteterna å inte bråka. Det passade alla mina kvinnliga klasskamrater å de förvuxna pojkarna från finaste privatskolorna.

Numera är jag inte så lätt att imponera på med akademiska meriter. Det som är viktigt är att ha modet att tänka själv utan att vara begränsad av en massa PK-ideer..
Citera
2016-04-05, 13:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
För det är ju bara kuken som skiljer. Ditt inlägg exemplifierar väl bristen på intelligenta motargument.

Principen enligt dig/er är alltså att den som inte röstar som ni vill, ej bör få rösta?
Tänk vad enkel världen vore om jag vore som er.
Nä nu ska jag bränna ut hjärnan med lite rysk nazistmetal, Branikald.
Heil Hitler på er boys!
Citera
2016-04-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det gäller ju stora delar av den manliga befolkningen med? Varför ska de ha rösträtt bara för att de har en kuk?

Det finns en annan tråd som förklarar det. En man kommer oftast ha bättre verktyg att göra rationella bedömningar.

Att man skulle göra skillnad på folk enbart beroende på om de äger en kuk eller fitta är ju en av feminismens mest korkade villfarelser.
Citera
2016-04-05, 13:57
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Absolut inte. Var har du fått det ifrån? Antalet våldtäkter har närmare 15-dubblats på bara 40 år i Sverige (1975: 421 och 2014: 6294). På 40-talet var de ännu färre. Har dessutom pratat med kvinnor, som var unga tonåringar på 40-talet och de promenerade själva i storstaden på kvällen på 40-talet utan rädsla, utan rädda föräldrar. Våldtäkt fanns inte i vanliga människors medvetande på den tiden. Jag har både statistiken och den anekdotiska evidensen till mitt stöd. Vad har du att anföra?
Jag har sällskapat kvinnor i mörkret många gånger på den tiden.
Stöld var också vanligt, även på femtiotalet.

Du håller väl med om att anmälningsbenägenheten vad det gäller våldtäkt har ökat och själva brottet har uppgraderats ett par gånger.

Ensamma kvinnor har alltid varit rädda, i grupp är ju mycket lugnare.
Jag vet bara vad mina kvinnliga vänner tyckte om att gå ensamma i mörkret.

Jag försöker heller inte bevisa något, bara att framföra att det var inte bättre förr.
1940 var vi sex miljoner, nu nio miljoner. Där får du plocka bort 50%
Citera
2016-04-05, 14:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Det finns en annan tråd som förklarar det. En man kommer oftast ha bättre verktyg att göra rationella bedömningar.

Att man skulle göra skillnad på folk enbart beroende på om de äger en kuk eller fitta är ju en av feminismens mest korkade villfarelser.

Eh, hur avgör du om någon bör kallas man eller kvinna utan att gå på om de har kuk eller fitta?
Citera
2016-04-05, 14:10
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Principen enligt dig/er är alltså att den som inte röstar som ni vill, ej bör få rösta?
Tänk vad enkel världen vore om jag vore som er.
Nä nu ska jag bränna ut hjärnan med lite rysk nazistmetal, Branikald.
Heil Hitler på er boys!

Nej, men det vore synnerligen önskvärt om de som röstar klarar av att ta rationella beslut och göra mer långsiktiga strategiska bedömningar.
Citera
2016-04-05, 14:10
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Förutom då att det var fullt lagligt att våldta frugan sin fram till slutet på 60-talet

Du har aldrig heller hört talas om anmälningsbenägenhet?

Och hur ofta tror du att det skedde? Fråga dina äldre kvinnliga släktingar hur ofta de blev våldtagna av sina respektive och återkom med svaret till oss.
Citera
2016-04-05, 14:20
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://web.abo.fi/fak/hf/filosofi/HRlogik/kapitel1.pdf&ved=0ahUKEwjOxZ3G5_XLAhWrNpoKHe8bCN0Q FgghMAI&usg=AFQjCNH-Zl5xgt1pzFfXJ2vR5pcVZmimvg&sig2=fyyd4I3cepl_vhGZHg 6OwA

Jag glömde ju att tacka dig för länken, helt utan kommentar.

Här kommer mitt motargument: www.Google.se

Använd valfritt sökord.
Citera
2016-04-05, 14:22
Medlem
Om kvinnor kunde tänka logiskt så skulle det medföra att de skulle kunna se igenom sina livslögner.

Kvinnor som kan tänka logiskt utrotas därför av sig själva.

Kvinnan är skapad för att ge och föra livet vidare, men livet har ju ingen poäng eller mening. Alltså är egentligen hela hennes livsuppgift meningslös, precis som hennes existens.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-04-05 kl. 15:01.
Citera
2016-04-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och hur ofta tror du att det skedde? Fråga dina äldre kvinnliga släktingar hur ofta de blev våldtagna av sina respektive och återkom med svaret till oss.

men snälla rara…

Pratar vi plötsligt enkom svenskt 40-tal? eller pratar vi ett större historiskt/ geografisk tidsperiod i denna fråga?

Tanken kring äkta mäns sexuella krav på/ makt över sin fru är gammalt som gatan och du har det fortsatt idag i stora delar av världen, där man köper och säljer kvinnor för giftemål utan att ens fråga dem för att sen kräva sexuell tillgänglighet och undergivenhet ….utan att fråga.

I världen och historiskt i Sverige hette detta "äktenskaplig plikt" och som sagt oerhört vanligt ute i världen idag och du har en uppsjö länder där det fortsatt idag 2016 är helt lagligt att våldta sin fru när så önskas. Hon kan skrika, vråla, kämpa som ett djur hon har inga som helst rättigheter i denna fråga och kan inte skilja sig, gå till polisen eller gå hem. Fattar du?

Och fortsatt sitter det alltså nötter (som inte äger ett gram logisk förmåga) som TS och hans ryggdunkare och anser att kvinnor ska tas ifrån rösträtt.

Patetiskt och skrämmande milt sagt.

Är män som dessa som borde tas ifrån rösträtt.
Citera
2016-04-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eh, hur avgör du om någon bör kallas man eller kvinna utan att gå på om de har kuk eller fitta?

Män har har kuk å kvinnor fitta. Men det är ju inte fittan i sig som är problemet med kvinnor. Fittan betyder bara att du med stor sannolikhet har en person framför dig med oförmåga till rationellt konsekvenstänk å som kommer bete sig som ett tjurigt barn om du inte håller med om alla sjuka saker hon kan spy ur sig efter nån totalt irrationell känsla som plötsligt tog form i den lilla förvirrade hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in