2016-03-16, 07:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Finns detta bekräftat nånstans?

Ja, förlåt, jag är så van vid att folk tror på allt jag säjer så jag glömde skicka med källa.
Du fick den av en annan alert medlem såg jag.
Citera
2016-03-16, 09:41
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Låter mer på mig som att PS går in och räddar Lång/Nystart eftersom de klantat till sina nomineringar så kapitalt. Men vad vet jag, bor ju inte i Tjockhult.

Man skall ju inte heller behöva bo utanför Tjockhult för att förstå händelseförloppet.

Hur menar du att de skulle "klantat till sina nomineringar" "så kapitalt"?.

I övrigt är det kul att det understryks hur man vill ha undertecknat med bläck. Har någon skrivit under papper med en blyertspenna?
Citera
2016-03-16, 09:49
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Om det inte kommer någon precisering av exakt vad som valberedningen har gjort fel, så får man anta att det PS gör är att köpa sig tid för att hinna utesluta politiskt obekväma inför det nya årsmötet, som vanligt. De man inte hinner utesluta i rätt tid har man ju då i stället av en ren slump inte "råkat" få nomineringshandlingar från. Klassiskt Dummkopf.

Jag förstår inte varför det inte framkommer vilket fel det är som skett. Att säga, utan tolkningsutrymme, ... valberedningens arbete inte har skett i enlighet med vad stadgarna föreskriver.

Vilka stadgar då? Jag vet att du inte vet. Men jag är nyfiken på vad du tror?
Citera
2016-03-16, 11:31
Medlem
Alfacreds avatar
När riks klev in så förändrades årsmötet till medlodifestivalen.
NS supermiss blev till mellons andra chans.
Grattis NS, er kupp har lyckats så nu får ni en andra chans i mellon att skicka in era nomineringar en gång till, så denna gång kan ni förhoppningsvis göra rätt.
Må bäste man vinna.
Citera
2016-03-16, 12:11
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jag förstår inte varför det inte framkommer vilket fel det är som skett. Att säga, utan tolkningsutrymme, ... valberedningens arbete inte har skett i enlighet med vad stadgarna föreskriver.

Vilka stadgar då? Jag vet att du inte vet. Men jag är nyfiken på vad du tror?

Ja, jag läser och läser Bilaga 5 i stadgarna som reglerar valberednings arbete på olika nivåer och jag blir inte klokare på vad det är som skulle vara fel i SD Stockholms Stads valberednings arbete. Där finns rätt mycket självklarheter i Bilaga 5. Vad som ligger närmast till hands är kanske att valberedningen inte aktivt har presenterat de alternativa förslagen (Kallstart Stockholms förslag) som i § 2 (Presentera övriga enligt stadgarna godkända nomineringar i separat handling.). Troligen har de förslagen, som antytts tidigare här i tråden, inte inkommit på regelrätt vis, och valberedningen/valberedaren har inte tyckt att det har varit hans roll att tjata (jag sekunderar den åsikten).

Jag tror ju för det första att Kallstart inte har nominerat sig själva på helt regelrätt vis, det är ett kompisgäng och har man snackat med den och den så tror man att det är lugnt. Partitrakasserare Dummkopf vill väl få tillbaka Kallstart på banan och säkerställa att de i alla fall inte förlorar på walkover.

Han och PS numera är ju för det andra stadgarnas enda uttolkare oavsett stadgeskrivningar som sådana, vilket t ex innebär att han kan hävda att månen enligt stadgarna är en grön ost. Han har fått åtminstone passivt stöd för den synen på PS' ensamrätt till stadgetolkning av landsdagarna, som lät honom komma undan med det. Det gör att antalet sätt på vilka Dummkopf kan hävda att något skulle vara fel, och komma undan med det, är lite för många för en meningsfull åskådning. Det blir en diskussion lite som den om hur många positiva heltal det finns.
Citera
2016-03-16, 15:04
Medlem
Y2Ws avatar
Kuppen misslyckades tydligen (alltså inte det som felaktigt kallas för "kupp" i rubriken).
Citera
2016-03-16, 22:12
Medlem
Bagrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Detta känns redigt RØV. Men sakuppgifterna bekräftas av ett meddelande i min mail:

Om det inte kommer någon precisering av exakt vad som valberedningen har gjort fel, så får man anta att det PS gör är att köpa sig tid för att hinna utesluta politiskt obekväma inför det nya årsmötet, som vanligt. De man inte hinner utesluta i rätt tid har man ju då i stället av en ren slump inte "råkat" få nomineringshandlingar från. Klassiskt Dummkopf.

Och det finns mera ädel-Dummkopf-materia i utskicket att ha roligt åt :

Så om ingen blir utesluten innan årsmötet, då kommer du högtidligt meddela alla här att du hade fel?
Citera
2016-03-16, 22:20
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagration
Så om ingen blir utesluten innan årsmötet, då kommer du högtidligt meddela alla här att du hade fel?

Nja. Jag antar, baserat på vad jag har sett. Förra årsmötet t ex.

Men du behöver inte vara orolig för att din politbyrå ska sakta ner med att utesluta obekväma, de obekväma ska bara få bergfast demokratiskt stöd först.

Annars vore det ju inte mödan värt. Eller hur?
Citera
2016-03-22, 23:11
Medlem
Fel nummer ett:
I första mail i november från ordförande Jimmy H till samtliga medlemmar att nominera, anger han adress: SD Stockholm Stad Box 4321 102 67 Stockholm Eller med E-post: stockholmsstad@sd.se
Detta är ej korrekt då det skall gå till Valberedningens mail eller att kuvertet skall vara märkt ”Valberedning”, kanske eventuellt hemadress till valberedning.
detta är nog det grövsta felet.

Fel nummer två:
§1 Valberedningen bestå av tre till nio ledamöter för distrikt.
- Valberedningen har endast bestått av en ledamot.
§ 3 mom 3 Beslutsmässighet, Valberedningen är beslutsmässig då minst majoriteten är närvarande. - Det vill säga minst tre stycken vilket inte finns och då kan en ej fatta beslut.
Med andra ord har det ej funnits någon valberedning.
Flertalet kandidaturer/nomineringar har tyvärr försvunnit pga av denna icke rätta hantering.

Kallelse till årsmötet kom ut i fyra olika revideringar. Dessutom kom nomineringslistan ut 2 gånger.Allt med ny information i.
Den 15 mars kom att årsmötet var inställt
Citera
2016-03-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingep
Fel nummer ett:
I första mail i november från ordförande Jimmy H till samtliga medlemmar att nominera, anger han adress: SD Stockholm Stad Box 4321 102 67 Stockholm Eller med E-post: stockholmsstad@sd.se
Detta är ej korrekt då det skall gå till Valberedningens mail eller att kuvertet skall vara märkt ”Valberedning”, kanske eventuellt hemadress till valberedning.
detta är nog det grövsta felet.

Fel nummer två:
§1 Valberedningen bestå av tre till nio ledamöter för distrikt.
- Valberedningen har endast bestått av en ledamot.
§ 3 mom 3 Beslutsmässighet, Valberedningen är beslutsmässig då minst majoriteten är närvarande. - Det vill säga minst tre stycken vilket inte finns och då kan en ej fatta beslut.
Med andra ord har det ej funnits någon valberedning.
Flertalet kandidaturer/nomineringar har tyvärr försvunnit pga av denna icke rätta hantering.

Kallelse till årsmötet kom ut i fyra olika revideringar. Dessutom kom nomineringslistan ut 2 gånger.Allt med ny information i.
Den 15 mars kom att årsmötet var inställt

Aj, aj, aj - partiet som skulle "rädda Sverige" verkar vara fullt upptaget av inre konflikter just när ett kalasläge råder för alla, som förväntar sig en strängare flyktingpolitik. SD har nästan helt försvunnit från den politiska debatten.
Våra kära "sverigevänner" ägnar sig istället åt att med liv och lust ta heder och ära av varandra i nätdebatten och ventilera inre motsättningar. Något tycks ha gått snett rejält med SD - trots de sensationellt starka framgångarna i val och opinionsmätningar. Partiet verkar vara i behov av extern, professionell hjälp.
Citera
2016-04-04, 21:17
Medlem
CarlXs avatar
SD Stockholms stads årsmöte är ett skämt.
Det är ett spel för galleriet. DS har fått munkavle att inte säga någonting.
Detta är regisserat från PL. DS hade två val, ställ in eller blir ersatt.
RH:s brev var färdigställt långt innan det skickades till medlemmarna. Kontentan är att JH skall inte bli återvald.
Att ha en DS som går sin egen väg med vänsterpolitik är inte acceptabelt. Nuvarande DS har inget stöd av PL.
DS kommer att bli ersatt men då med PL:s riktlinjer och stöd.
Demokrati i SD fungerar bara om DS gör som PL säger.
Grattis partivänner!
Citera
2016-04-05, 13:17
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlX
SD Stockholms stads årsmöte är ett skämt.
Det är ett spel för galleriet. DS har fått munkavle att inte säga någonting.
Detta är regisserat från PL. DS hade två val, ställ in eller blir ersatt.
RH:s brev var färdigställt långt innan det skickades till medlemmarna. Kontentan är att JH skall inte bli återvald.
Att ha en DS som går sin egen väg med vänsterpolitik är inte acceptabelt. Nuvarande DS har inget stöd av PL.
DS kommer att bli ersatt men då med PL:s riktlinjer och stöd.
Demokrati i SD fungerar bara om DS gör som PL säger.
Grattis partivänner!

Givetvis. Inget nytt under solen. Det som är intressant med formella procedurer inom SD, som distriktsårsmöten, även om de är totalriggade som en teaterpjäs, det är att lyfta fram 3:ans totala korruption och konstitutiva ondska i fullt dagsljus. Alla förnuftiga svensksinnade människor ska rygga i äckel och avsky för 3:an och allt det 3:an står för. Alla förnuftiga svensksinnade människor ska inse att deras motivation är värdefull, men behöver kanaliseras på annat sätt än inom SD.

Det är den motivationen som kommer att bära över till starten av ett nytt invandringskritiskt parti. Det partiet kommer att ha sina problem och svagheter. Det är alla mänskliga skapelsers lott. Men det här totala svineriet, som vi nu har sett inom SD, och kommer att se även framgent t ex och bl a på SD Stockholms stads distriktsårsmöte, det kommer att vara frånvarande.

Det blir en av de yttre påtryckningar på SD som kommer att fälla 3:an, nu när all interndemokrati i SD är avskaffad, och som kommer att ge själva saken - det är den som är det viktiga - ett förnämligt stöd i form av två invandringskritiska och svensksinnade partier, varav det ena ett SD som reformerats med det yttre trycket från det andra partiet som hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in