2016-04-05, 00:57
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det måste vara därför som kvinnor i genomsnitt har högre betyg och utbildning än män..

Att ha högre betyg behöver inte nödvändigtvis betyda att man är smartare än de som får lägre betyg. Det kan handla om att man visar uthållighet, disciplin och målmedvetenhet och därför får man höga betyg.
Citera
2016-04-05, 01:00
Medlem
Citat:
Det måste vara därför som kvinnor i genomsnitt har högre betyg och utbildning än män..

Precis.

Kvinnor köper i stor utsträckning normens väg-till-lycka. D.v.s. plugga hårt, få bra betyg, få utbildning, få bra jobb. De vet att det är "rätt" eftersom alla andra göra det, och ser en 100-procentig korrelation mellan ex. högre utbildning och högre lön (men missar kanske å andra sidan att det är arbetsinsatsen som kommer att avgöra vilken lön du landar på i slutändan).

Män går oftare sin egen väg och behöver motivation inifrån för att göra samma sak.
Citera
2016-04-05, 01:07
Medlem
dooeys avatar
Det finns extremt intelligenta kvinnor och extremt korkade män också. Man ska inte dra alla över en kam. Känner redan till Baron Cohens forskning som faktiskt är inriktad på att lösa gåtan med autism/asperger syndrom. Det har ju visat sig att autistiska hjärnor har en mer "manlig struktur", därmed starkt logiskt tänkande och detaljfokus men sämre empati/helhetssyn etc. Rätt intressant.

Sedan angående den politiska situationen i Sverige med PK och massinvandring, feminism etc. tror jag mer på judefrågan. Bara att kolla upp källan till feminism och vilka som driver på att Europa ska bli mångkulturellt.
Citera
2016-04-05, 01:13
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Det svenska skolsystemet är ju genomfeminiserat av kulturmarxister och systemet har som uppgift att lyfta fram kvinnor, på bekostnad av män. Det kvoteras in kvinnor på högskolor och universitet bland annat.

"...mer än hälften av landets högskolor och universitet har haft liknande könsbaserade system de senaste fem åren. Vart fjärde lärosäte kommer att fortsätta med olika former av meriteringsstöd till kvinnor under 2015."
http://centrumforrattvisa.se/uncategorized/olaglig-kvotering-vanlig-pa-landets-universitet-och-hogskolor/
Citera
2016-04-05, 01:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Det svenska skolsystemet är ju genomfeminiserat av kulturmarxister och systemet har som uppgift att lyfta fram kvinnor, på bekostnad av män. Det kvoteras in kvinnor på högskolor och universitet bland annat.

"...mer än hälften av landets högskolor och universitet har haft liknande könsbaserade system de senaste fem åren. Vart fjärde lärosäte kommer att fortsätta med olika former av meriteringsstöd till kvinnor under 2015."
http://centrumforrattvisa.se/uncategorized/olaglig-kvotering-vanlig-pa-landets-universitet-och-hogskolor/

Det ser likadant ut i hela världen (i princip). Och efter att män haft fördelar i "allt" under så många år så är det väl dags att kvinnorna får skörda. Det är logiskt. Det är trots allt kvinnor som har ändrat världen till att göra den mer behaglig för dem.
Det är om inte annat ett bevis för att de borde ha rösträtt, de förändrade världen för sig själva genom rösträtten, de tänkte själva.
Citera
2016-04-05, 01:38
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det ser likadant ut i hela världen (i princip). Och efter att män haft fördelar i "allt" under så många år så är det väl dags att kvinnorna får skörda. Det är logiskt. Det är trots allt kvinnor som har ändrat världen till att göra den mer behaglig för dem.
Det är om inte annat ett bevis för att de borde ha rösträtt, de förändrade världen för sig själva genom rösträtten, de tänkte själva.
De gör det ju jättebehagligt för sig genom att importera hundratusentals taharrushande muhammedaner och förvandla Sverige till Europas våldtäktshuvudstad. Var fjärde svensk kvinna får nu räkna med att bli våldtagen under sin livstid läste jag i en annan tråd. Nej dessa feministkvinnor har inte tänkt tillräckligt långt (eller logiskt). De är bara verktyg i händerna på de internationellt lagda sociala ingenjörer s✡m manipulerar vårt öde och underminerar vår nation.

Jag argumenterar emellertid inte för att ta bort kvinnors rösträtt. Det är att gå för långt men man bör vara medveten om att skillnader mellan könen finns.
Senast redigerad av Germangestalt 2016-04-05 kl. 02:14.
Citera
2016-04-05, 02:05
Medlem
Streckkods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Orkar inte läsa igenom länkarna men har konstaterat en mycket markant högre förmåga till empati. Gjorde nyss ett IQ test och tappade orken mot slutet och klickade bara rakt av på de sista frågorna och fick ändå 126 i IQ. Har låg uthållighet samt ork men som kvinna motsäger jag påståendet om att logik och empati är motpoler. Jag pallar aldrig oavsett vad, motstånd utan ger omedelbart upp. Om det inte är lätt, vill jag inte.

Jag t.ex avskyr att anstränga mig och tappar orken varpå jag aldrig kommer över 128 i tester. Det är ändock högre än snittet hos befolkningen. Morsan har 138, brorsan strax därunder, han är också mer utvecklad i empatin medan mamma har hög logisk förståelse inför känslor och situationer även om hon är sämre på ansiktsuttryck. (Något jag har haft mycket höga resultat på vid olika utvärderingar av psykologer) Andra syrran har omkring 116 i IQ och även där empatisk förmåga. De flesta i min släkt är överbegåvade och lika vanligt är vår högre nivå av empatisk kapacitet.

Man ska inte tro på allt man läser. IQ ärvs dessutom från mödernet främst vad det verkar som.

Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Man ska inte tro på allt man läser.

Citera
2016-04-05, 02:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
De gör det ju jättebehagligt för sig genom att importera hundratusentals taharrushande muhammedaner och förvandla Sverige till Europas våldtäktshuvudstad. Nej dessa feministkvinnor har inte tänkt tillräckligt långt (eller logiskt). De är bara verktyg i händerna på de sociala ingenjörer som manipulerar vårt öde och underminerar vår nation.

Jag argumenterar emellertid inte för att ta bort kvinnors rösträtt. Det är att gå för långt men man bör vara medveten om att skillnader mellan könen finns.

I världen gosse, i världen.
Tjejerna tar över universiteten i Finland/Ungern/Kenya också och de har en helt annan invandringsvolym. Det går inte att dra ett likhetstecken mellan hög kvinnlig påverkan och hög invandring, iaf går det inte att ha Sverige som nån sort facit för korrelationen mellan de två.

Eller också har du rätt, vi skulle ha mindre invandring i Sverige om fler länder styrdes av dessa väsen iom att fler länder skulle dela på mottagandet.
Men med kvinnligt ledarskap i MÖ så skulle å andra sidan förmodligen färre ha anledning att fly.
Det känns logiskt.
MÖ känns helt ologiskt, för stark patriarkal påverkan?
Känner att jag blir alldeles snurrig nu
Citera
2016-04-05, 02:24
Medlem
bezmenovs avatar
2/3 av kvinnor prioriterar känslor i sitt beslutsfattande och 1/3 av männen gör det. Med det menas att känslorna har veto "oavsett"(det beror på individ) vad logiken säger. Oftast är alla beslut som både män och kvinnor fattar en kompromiss mellan våra känslor och vårt resonerande.

Denna studie innehåller inte direkt något nytt rent konceptuellt men det blir ju betydligt mer konkret och lättsmält för gemene man när man kan peka på fysiska företeelser istället för "enbart" geniala analyser av Carl Jung m.m.
Citera
2016-04-05, 02:27
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Tjejerna tar över universiteten i Finland/Ungern/Kenya också och de har en helt annan invandringsvolym. Det går inte att dra ett likhetstecken mellan hög kvinnlig påverkan och hög invandring, iaf går det inte att ha Sverige som nån sort facit för korrelationen mellan de två.

Eller också har du rätt, vi skulle ha mindre invandring i Sverige om fler länder styrdes av dessa väsen iom att fler länder skulle dela på mottagandet.
Men med kvinnligt ledarskap i MÖ så skulle å andra sidan förmodligen färre ha anledning att fly.
Det känns logiskt.
Självklart blir kvinnan som i högre utsträckning är designad för en lugn och stillsam tillvaro bättre i just en sådan tillvaro. Män är generellt/ska vara där det finns action.

Sen finns det en massa andra faktorer som talar både för det du säger men även den sida jag lägger fram.
Citera
2016-04-05, 02:31
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:

Det känns logiskt.
En hög grad av kvinnligt inflytande över nationen minskar vårt psykologiska immunförsvar mot judisk propaganda, i vilken propaganda för massinvandring ingår. Godtrogna kvinnor som vill tro det bästa om folk, går igång på snyfthistorier och idoliserar mediala auktoriteter kan inte hålla stånd mot den lömska juden.
Citera
2016-04-05, 03:39
Medlem
foool13s avatar
Var är den "ny"a..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in