2016-04-04, 22:17
Medlem
lugna ner digs avatar
Detta är resultatet av när lågutbildade försöker tolka och förmedla vetenskapliga resultat.
Du är jätteduktig som försöker TS.
Citera
2016-04-04, 22:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Detta är resultatet av när lågutbildade försöker tolka och förmedla vetenskapliga resultat.

Istället för att klandra TS kan du ju specificera exakt var det påstådda felet ligger.
Citera
2016-04-04, 22:23
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Så man kan dra slutsatsen att män som är vänster pk som förespråkar fri invandring har lägre testo nivåer än män som tror på nationalstaten och är för en restriktiv invandring?

Nä, de kan vara ointelligenta också.
Citera
2016-04-04, 22:24
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig

Så passande att komma med känsloargument istället för logiska argument i en tråd som denna.
Citera
2016-04-04, 22:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag kan köpa att män rent generellt är mer rationella och kvinnor rent generellt är mer empatiska, men spridningen måste väl vara ganska stor för båda könen?

Istället för att börja diskutera rösträtt baserad på kön kanske man skulle diskutera rösträtt baserad på någon form av prov i samhällskunskap? Kanske en tråd för PI-delen av forumet, men jag kan tycka att det är lite tveksamt att folk som inte har någon som helst aning om vad de röstar för ändå ska rösta.
Citera
2016-04-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Så passande att komma med känsloargument istället för logiska argument i en tråd som denna.
Ja, fast lugna_ner_dig har en poäng. Vi får invänta diverse "högutbildad" genusteoretiker ta sig an studien. All saklig kritik välkomnas.

Jag har iofs empati nog att låta dem avstå helt och hållet. Debatten skulle bli alldeles för pinsam att beskåda.

Edit: visst att ts förenklar. Upplagt för debatt och således en bra trådstart. Let the debate begin!
Senast redigerad av P-o-beln 2016-04-04 kl. 22:54.
Citera
2016-04-04, 22:34
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vem har nämnt intelligens? Tack för att du bekräftar tesen i ts.
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://web.abo.fi/fak/hf/filosofi/HRlogik/kapitel1.pdf&ved=0ahUKEwjOxZ3G5_XLAhWrNpoKHe8bCN0Q FgghMAI&usg=AFQjCNH-Zl5xgt1pzFfXJ2vR5pcVZmimvg&sig2=fyyd4I3cepl_vhGZHg 6OwA
Citera
2016-04-04, 22:38
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Istället för att klandra TS kan du ju specificera exakt var det påstådda felet ligger.
Fel? Alltså.. TS förenklar det ju så absurt mycket att det inte går att diskutera det han vill få fram. Var ska man börja?
Citat:
Hur menar du att jag argumenterar i min text? Det där var ett påstående.
Citera
2016-04-04, 22:38
Medlem
Om man har empati för sitt folk och land då? : /

Logiskt sett så tjänar vi ju på invandring om den sköts på rätt sätt. Att svenskarna sen sakta men säkert dör ut på kuppen är inget man ska behöva ta hänsyn till?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-04-04 kl. 22:44.
Citera
2016-04-04, 22:39
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Det är alltid lika komiskt (eller tragiskt, snarare) när små människor på nätet tror att IQ-test är ett mått på intelligens och/eller ett mer allomfattande logiskt tänkande - då speciellt när det rör sig om oövervakade IQ-test på vilka även lågintelligenta plebejer tycks prestera väl.

"De flesta i din släkt" är säkert lika flata som genomsnittet av befolkningen, men ditt tunnelseende verkar inte veta några gränser när du utan belägg uttalar dig om din släkts "högre nivå av empatisk kapacitet", så du är med större än normal sannolikhet en person som lider av något slags hävdelsebehov.
Är du dum i huvudet själv? Jag är utredd genom en mängd utredningar där IQ tester ingår, min syster också. Utöver det var jag alltid bland klassens duktigaste elever, den mest frånvarande också. Jag har sedan tidig ålder konstaterats som överbegåvad i förhållande mot andra barn/människor. Ett annat syskon också. Faktum är att de flesta i min släkt utmärker sig tidigt.

Jag är utredd av flertalet psykologer där mina resultat jämförts mot övrig popultions snitt, Einstein. Vi är konstaterade i våra begåvningar på olika vis. Utöver det så märks skillnad av sådant hyfsat snabbt.
Citera
2016-04-04, 22:41
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Detta handlar inte om IQ, det handlar om hur man slutgiltigt tar sina beslut. Tar man beslut utifrån vad som känns bäst eller utifrån det som verkar rimligast logiskt sett?

I ett IQ-test går inte detta att mäta, eftersom det inte finns några särskilda känslor i spelet.
Är tjej och tar beslut utifrån det som verkar rimligast logiskt sett efter som att det KÄNNS bäst!
Citera
2016-04-04, 22:45
Medlem
S.Kandals avatar
Ett såklart kontroversiellt påstående men tämligen logiskt i all sin enkelhet. Kvinnan har historiskt alltid tagit huvudansvaret över att familjen får kärlek och mår bra. Männen däremot har jagat och försvarat gränserna gentemot yttre hot.
Genustänk är numera tabu i Sverige och detta i sig speglar den tid vi lever i. Kan tänka mig att vi hade lyckats med omvandlingen om inte massinvandringen ägt rum. Nu börjar vi se konsekvenserna när känslorna vinner över förnuftet, det funkar aldrig i längden åtminstone inte i nutid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in