Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
T o m för att komma ifrån dig så var detta ett extra patetiskt uselt svar. Det är väl inte så konstigt om de lät Jangs fru leva, hon är ju för helvete lill-Kims faster
Svara nu på det jag skrev istället för att tramsa. Tack förresten för att du länkar till sådant som motsäger ditt eget förnekande av att regimen ägnar sig åt mordiska utrensningar.
Personförändringar är naturliga och har inget med mord att göra annat än i propagandans värld.
Vad vill du sedan att jag skall svara på? Vi vet om att det sprids en massa rykten om den demokratiska folkrepubliken, främst från NIS (underrättelsetjänsten i södra Korea) och CIA. Det roliga med dessa rykten är att de aldrig kan bekräftas. Det är alltid så kallade anonyma källor som kommer med dem.
Vi vet däremot att ryktena oftast har varit uppenbara lögner. Se den länk jag postade igår. Vi vet att samma sak ägt rum då det gäller alla historier som så kallade avhoppare berättat, eftersom de i avgörande fall har avslöjats som lögnare.
Varför är det så, varför sprids rykten och inte välgrundade uppgifter? Därför att ingen har access till landet. Den av domstolen dömda Mr Jang var troligen Pekings bästa informatör. Men att vara informatör för främmande makt kallas för spioneri.
CIA har öppet erkänt att landet är ett svart hål och CIAs största misslyckande genom tiderna. Om det är på det viset, hur kan man då sätta tilltro till allt som sägs i form av massavrättningar etc? Svaret är att det kan man inte. Man kan sätta tilltro till att Mr Jang dömdes till döden därför att myndigheterna i landet själv meddelade det, visade dessförinnan bilder på hans arrestering samt deklarerade vad han dömts för.
När det kommer till vad som händer i landet måste man således vara oerhört aktsam med att lita på vad media i väst säger, då denna inte har någon som helst möjlighet att kontrollera uppgifterna.