Citat:
Ursprungligen postat av
WalterNeff
Vad det än är så luktar det scam lång väg. Båda dom där två har en ganska stark doft av scammers. Och vad än affärsidén går ut på så handlar det i slutändan om att lura av en massa lättlurade deras pengar. Hur gick det med det där med plastikirurgi i Dubai? Blev det nånsin nåt av det hela?
Jag har för mig att Dubai mfl utav de olika arabemiraterna kräver ett visum/arbetstillstånd/uppehållstillstånd för att du ska kunna arbeta där och stanna där under lång tid. Du får inte ens åka dit och ställa dig på gatan som tex skoputsare, ballongförsäljare, solglasögonförsäljare, ögonfransförlängare, simlärare, kvacksalvare eller plastikkirurg. Då kan man bli utkastad därifrån.
Arbets- och uppehålls-tillstånd heter Work & Residency Permit, att arbeta där på turist-visum är olagligt,
Dessa arbets-tillstånd (Work permit) sökes på Dubai ambassaden, tror att webb adressen är
http://www.uaeembassy.se/ - Dessutom verkar det som att DrÅsa också måste använda sig av info på
http://www.moh.gov.ae/en/Pages/default.aspx dvs Förenade Arabemiratens hälsoministeriums hemsida för att få sin läkarlicens prövad, - Lättast ser det ut som att hon först ska söka anställning hos ngn redan etablerad praktik/sjukhus i Dubai, som också hjälper till med Work permit etc, sedan kan hon eventuellt öppna eget.
Det tar längre tid att få alla papper klara om man avser att öppna eget direkt, vilket torde vara mycket svårt att göra, tex så om Dr Åsa måste låna pengar till praktiken så lär nog Dubai-bankirerna vara kallsinniga gentemot en ensam kvinna oavsett om hon är söt eller inte
Nog om detta, det var ju en lång följetong det här må man ju säga...
Någon nämnde här tidigare i tråden om ett kvitto som var daterat tidigare än vad kvittoblocket var tryckt, eller läste jag fel ? Det låter ju som urkundsförfalskning. Likaså om det finns skumma gåvobrev ?
Äh, skitsamma är det inga som kommer till makarna Lundbergs försvar här ? Har för mig om att de bägge arbetade på Hudiksvalls Sjukhus - men där verkar det inte var känt att de skulle gjort ett dåligt jobb där.
Jag har några läkarvänner men de inte nämnt något om att Dr Åsa o Dr Brasa skulle gjort något dåligt jobb på H-valls Sjukhus. Men nu är det ju bra länge sedan nu faktiskt