2014-03-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
1. Ja en hel del, men det kommer snart den pågående polisutredningen att visa.

2. Jag tror inte du tittat bortom lökarna om du verkligen tycker att hon inte är kaxig. Jag pratar inte om vårlökarna, utan de eviga silikonditon som ploppar upp när man minst önskar det.

Försök att läsa, några av hennes 'goolecacheade' bloggar så fattar du nog tids nog också, om du är hjälpligt läskunnig - Lycka till!

Jag känner ingen skadeglädje, men om Grandiåsa lämnar öppet mål, (då varken målvakten eller de vassa knivarna är hemma i den ängsligt heminredda kanoten,) så får man nog tåla några törnar i detta forum. Ingen tar FB på allvar i alla fall.
Hur skulle det bevisas att hon är inblandad då? Menar att det blir svårt även om vi inte vet vad polisen vet.
Visste inte att hon hade en blogg men kan du inte länka den.

Vad menar du med att hon lämnar öppet mål?
Citera
2014-03-19, 16:49
Medlem
Undrar om någon har andra/nya länkar till: FUP B, mordbrand (421 sid) och
FUP tilläggsprotokoll (69 sid)? Jag får inte de i länksammanfattningen (som för övrigt är toppen!) att fungera. Skulle bli mycket glad
Citera
2014-03-23, 12:47
Medlem
SuperTeflons avatar
Vem skulle inte velat varit en fluga på väggen när Grandiåsa och Brasa möttes för första gången? Mina källor antyder att Grandiåsa valde att INTE hämta Brasa vid Storboda, när han släpptes.

Jag tror att de just nu försöker att dela upp 'imperiet' enligt 'avtalet'.

Grandiåsa kommer snart att prova ut lämpliga offerkoftor, då deras relation (enligt min källa) är lika tvärdöd som en självslocknande mordbrand i Kevinge strand.
Citera
2014-03-23, 13:56
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Undrar om någon har andra/nya länkar till: FUP B, mordbrand (421 sid) och
FUP tilläggsprotokoll (69 sid)? Jag får inte de i länksammanfattningen (som för övrigt är toppen!) att fungera. Skulle bli mycket glad
Är det denna du tänker på? Annars får du väl efterlysa dessa i rätt tråd.
Senast redigerad av DrBrasa 2014-03-23 kl. 14:45.
Citera
2014-03-23, 19:44
Medlem
Men förlåt då DrBrasa, på den länken får jag - som jag trodde framgick - bara upp FUP del A (den har jag redan) och jag trodde detta VAR rätt tråd eftersom alla dokument i fallet är samlade här. Jag har innan jag skrev inlägget kollat igenom den tråd du länkade till, inte heller där hittade jag en länk till FUP del B + tillägg som jag får att fungera.
Det är helt okej att du inte kan/vill hjälpa till, fast varför svara mig alls isf.
Citera
2014-03-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Vem skulle inte velat varit en fluga på väggen när Grandiåsa och Brasa möttes för första gången? Mina källor antyder att Grandiåsa valde att INTE hämta Brasa vid Storboda, när han släpptes.

Jag tror att de just nu försöker att dela upp 'imperiet' enligt 'avtalet'.

Grandiåsa kommer snart att prova ut lämpliga offerkoftor, då deras relation (enligt min källa) är lika tvärdöd som en självslocknande mordbrand i Kevinge strand.

Kommer denna uppdelning att fästas på pränt på något sätt eller kommer vi att få se en stor mängd av anmälning från Ex Dr Brasa mot Dr (riktig än så länge) Åsa på temat allt som han vill slippa?
Citera
2014-03-30, 20:10
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Kommer denna uppdelning att fästas på pränt på något sätt eller kommer vi att få se en stor mängd av anmälning från Ex Dr Brasa mot Dr (riktig än så länge) Åsa på temat allt som han vill slippa?

För en gångs skull tror jag vi slipper fler rättsprocesser. Dom är alldeles för insyltade i varandras affärer för att dom skulle kunna ta upp nån tvist till rätten. Hon är ju medskyldig till hans kriminella handlingar, förfalskade kvitton and all. Fast man vet ju aldrig. Den här tråden har ju varit en följetång dom senaste åren, och skulle dom processa om uppdelningen så skulle följetången fortsätta i många år till.
Citera
2014-03-31, 19:09
Medlem
habets avatar
Hur gick det med leg-överklagan?

Dags för moderator att ändra rubrik på den här tråden. Snart inte mycket som stämmer i den, utom dömd för mordbrand då förstås.
Citera
2014-04-05, 15:44
Medlem
Hunnerkungens avatar
Vem är R*fal Mar*cki ae?
Inneboende hos DrÅsa och Dr Brasa?
Citera
2014-04-05, 16:19
Medlem
Yoga-Millans avatar
http://www.solidinfo.se/foretag/marecki-rafal-EB44
Denne...hus villor och modulbyggnader
Vilket sammanträffande. Företaget vilande. Modulbyggnader, tillåt mig le :-)
Citera
2014-04-06, 02:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
http://www.solidinfo.se/foretag/marecki-rafal-EB44
Denne...hus villor och modulbyggnader
Vilket sammanträffande. Företaget vilande. Modulbyggnader, tillåt mig le :-)

Klarabergsviadukten 84 är hans enskilda firma registrerad på men poste restante hos brasa på Värmdö. Skumt.
Citera
2014-04-06, 17:47
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Klarabergsviadukten 84 är hans enskilda firma registrerad på men poste restante hos brasa på Värmdö. Skumt.

Det är väl snarare så att Postens Företagscenter på Klarabergsviadukten 84 i Stockholm, (Står dock Södertälje i länken), kan vara poste restante för företaget. Jag fattar det som om R*FAL M är skriven i träskvillan. Regdatum av firman antyder att det var en 'fall back plan' då Brasa planerade som bäst för näringsförbud. RM skulle bli affärsbulvanen gissar jag.

Det vi lär oss är att paret som vi redan konstaterat saknar lojala vänner har fått anlitat någon med ett källartrollsklingande namn för att förbereda sina affärer.

Grandiåsa var inte heller villig att låna ut sitt namn till den infekterade modulverksamheten vilket tyder på att paret planerar att dela upp sina verksamheter och upplösa samboförhållandet.

Eller så är de bara väldigt öppensinnade och har bestämt sig för att bo alla tre i villan. Vårt hopp står till Elektrolux i det här fallet som kan rapportera om det synts till några polskregistrerade bilar i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in