2016-04-02, 12:11
Medlem
Gridirons avatar
Östersundsfan här. Kan inte beskriva hur nervös man är. Trots stabila värvningar i ghoddos och lån i blackman så kan man inte veta hur spelidén fungerar mot den här nivån.
Citera
2016-04-02, 12:23
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
299 hade väl varit okej om man faktiskt hade fått vettig kvalitet på streamen. Är ju inte ens 1080p och bandbredden från cmore är ofta under all kritik med microstutter (har 1Gbit fiber). Dessutom skiter de helt i att leverera vettiga appar. Den gamla csports Appen fungerade felfritt på min surfplatta men den nya cmore appen har inget stöd för en helt uppdaterad nexus 9 (senaste Androidversionen). När jag tog kontakt med supporten om detta var de fruktansvärt nonchalanta kring faktumet att de bytt ut en fungerande app mot ett värdelöst dito.

Är det någon som tycker att cmore är prisvärt när samma tjänat för ett par år sedan kostade 120:- månad på erbjudande? Till exempel kostar ju samtliga BL matcher via eurosport 59:- i månaden (49:- med bundet abonnemang) och då får man även möjlighet att välja antingen svenska eller tyska kommentatorer.

Cmore har blivit komplett skit men man åker väl på att betala i brist på andra alternativ.....
Glömde nämna att tjänsten numera även har problem på utländska IPn. Den gamla csports appen var det inga problem att använda utomlands men den nya säger att man inte har rättigheter. Finns ingen information om detta i avtalet vad jag känner till.

Är det tanken att man ska behöva krångla med VPN för en tjänst man har betalt för?
Citera
2016-04-02, 12:27
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Glömde nämna att tjänsten numera även har problem på utländska IPn. Den gamla csports appen var det inga problem att använda utomlands men den nya säger att man inte har rättigheter. Finns ingen information om detta i avtalet vad jag känner till.

Är det tanken att man ska behöva krångla med VPN för en tjänst man har betalt för?

http://www.cmore.se/artiklar/anvandarvillkor

Under kapitel 2. paragraf 4. "Kunden har endast rätt ta del av innehåll via Tjänsterna när Kunden befinner sig i Sverige."

Så det står klart och tydligt i avtalet att du endast kan använda det i Sverige. Har ju att göra med rättigheter att sända utomlands att göra.

Men ja, CMore suger, kvalitén är skit för något man betalar 299 kr/mån för.
Citera
2016-04-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Är ni verkligen så oroliga i götet?

Det är en analogi och en välgångsönskning inför premiärhelgen, men vad fan kan man förvänta sig av söderpatrask, den lingvistiska kunskapen i era skaror är ju på apnivå.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-04-02 kl. 13:49.
Citera
2016-04-02, 13:50
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

Under kapitel 2. paragraf 4. "Kunden har endast rätt ta del av innehåll via Tjänsterna när Kunden befinner sig i Sverige."

Så det står klart och tydligt i avtalet att du endast kan använda det i Sverige. Har ju att göra med rättigheter att sända utomlands att göra.

299 känns som en ganska tung fast utgift att ha varje månad, 3588 kr om året. Känner du att vad du får tillbaka är värt investeringen?
Citera
2016-04-02, 13:57
Avslutad
Malmö måste sluta med sin tokoffensiv. tror det kommer smälla mycket bakom Wiland om detta spel fortsätter. Fortsätter de spela så här så är topp 3 hotat för dem
Citera
2016-04-02, 14:01
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
299 känns som en ganska tung fast utgift att ha varje månad, 3588 kr om året. Känner du att vad du får tillbaka är värt investeringen?

Då jag är exilare så missar jag mycket av våra hemmamatcher, vilket är den största anledningen till att jag har C More, men nej, tycker inte det är värt investeringen men det finns ju inget vettigt alternativ då fulstreams allt som oftast inte fungerar bra.
Citera
2016-04-02, 14:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

Stod ingenting i det om användarvillkoren när jag tecknade mitt abonnemang för 5-6 år sedan. Har inte heller blivit informerad om att tjänsten skulle sluta fungera utomlands.

Skitsamma, snart smäller det.
Citera
2016-04-02, 14:52
Moderator
easy_dans avatar
Man blir ju vansinnig på nya domardirektiven om varna för allt snack, dels kommer korten dra iväg i heta matcher dels lyckas man ändå missa hälften av snacket/gesterna vilket bara gör det löjligt.
Citera
2016-04-02, 14:54
Medlem
WOUUAAAPs avatar
Dags att Rosenberg får en personlig assistent på planen, med eget juridiskt tillstånd att döma för vad han är inblandad i.
Citera
2016-04-02, 14:55
Medlem
Satan vilken läcker balja från Rakip.. Ska han få sitt genombrott i år eller blir det ytterligare en säsong på bänken för hans del?
Citera
2016-04-02, 14:58
Medlem
feldgraus avatar
Trist att matcher ska avgöras på felaktiga domarbeslut.

Säger inte så mycket om MFF:s straff, Johansson gör en rätt ful satsning som även om den helt missar Rosenberg kanske är tillräcklig för att döma straff. Men om det är straff måste det ju även vara straff när Rosenberg i andra straffområdet leker amerikansk fotboll. Och sen missas det så klart en rätt solklar hands när Rakip tar emot bollen för att sen göra en fantastisk lobb.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in