2016-04-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterlove
Han kanske inte var försvunnen? Anhöriga kanske visste om hans resa?
Det var inte hans bil, ägaren till bilen var inte försvunnen.
Det finns flera olika tänkbara förklaringar tiil ett sådant uttalande.
Antagligen är det din bristande språkliga förståelse som spelar dej ett spratt, igen.

Vilket brott är det som du är skeptisk till?

Om teorin är att han kontaktade sina anhöriga innan han tog livet av sig så måste dessa anhöriga varit extremt kallsinniga om de inte ringde polisen och efterlyste honom. Det var allt jag ville säga. Och vilket brott jag var skeptisk till innan Alexander dog framgår faktiskt av mitt tidigare inlägg. Om du inte kan läsa det på grund av min dåliga svenska så kan jag inte hjälpa dig, syster.
Senast redigerad av nantale 2016-04-02 kl. 01:38.
Citera
2016-04-02, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sisterlove
Om det nu är så att AB ville göra politisk karriär genom att vara "annorlunda" och inte
genom de vanliga kanalerna för att bli uppmärksammad och upphöjd så kan det vara så
att en hotbild mot honom skulle ge honom mer offentligt "ljus", 15 min "fame".
För detta talar framträdandet i televisionen.
Antar att besvikelsen blev enorm i samband med brottsmisstankarna mot honom,
precis tvärtemot den effekt han ville åstadkomma.
Därför tror jag att han valde suicid före att bli avslöjad som falsklarmare.
Skammen över att hamna i en brottsutredning tror jag var det som gjorde
att han tog sitt liv, inte näthat.

Skam är inte något och som media och dem som söker sig dit är kapabel till att känna.
Däremot samvete. Även ett samvete kan få/ driva någon till självmord.
Men även förlusten av status. Säljer man sig billigt så dör man kanske billigt?
Senast redigerad av hee4r 2016-04-02 kl. 02:00.
Citera
2016-04-02, 07:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Skam är inte något och som media och dem som söker sig dit är kapabel till att känna.
Däremot samvete. Även ett samvete kan få/ driva någon till självmord.
Men även förlusten av status. Säljer man sig billigt så dör man kanske billigt?

För vissa är uppmärksamhet och "status" i PK-kretsar allt, för AB var det bevisligen så.

Tragiskt.
Citera
2016-04-02, 08:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bilen som han hittades i tillhörde någon av hans anhöriga. Om han kontaktade sina anhöriga innan han tog sitt liv måste hans anhöriga ha varit mycket kallsinniga då de inte anmälde honom som försvunnen och inte heller efterlyste bilen. När han hittades i den brända bilen visste inte polisen vem han var.

Fast han var väl rapporterad som försvunnen när kroppen hittades?
Citera
2016-04-02, 08:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Han kan ha varit anmäld försvunnen och polisen kan ganska direkt ha vetat att det var han i bilen. Det vet vi väldigt lite om. Polisen är normalt oerhört försiktiga med att uttala sig och går aldrig ut med information som bygger på gissningar. Det är just därför deras tydliga uttalande om självmord gör det så solklart att dom är 100% säkra. Han kan ha skickat SMS en minut före, han kan ha postat ett brev som kom fram dagen efter. Exakt hur han meddelat eller exakt varför polisen är så säkra tycker åtminstone jag spelar mindre roll. Jag litar på polisen denna gången, just eftersom dom är så tydliga.

Ja alternativet är ju att polisen medvetet skulle mörka ett "mord" och således vara inblandade själva på ett eller annat sätt.

De som tror det ser för mycket på CSI.
Citera
2016-04-02, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Jag såg intervjun med Alexander i Gomorron Sverige någon dag innan han skulle ha eldat upp sig själv i bilen. Måste säga att jag blir konfunderad i detta fallet liksom fallet med Iranieren vid golfbanan i Bara utanför Malmö.

Vilken människa skulle frivilligt elda upp sig själv levande förutom de munkar som gör det öppet inför alla i protest? Ett mer vidrigt och smärtsamt självmord kan jag inte tänka mig.

Jag ser eldningen av regimkritikern från Iran utanför Bara som ett mord från säkerhetstjänsten från Iran där de slog till någon dag efter de ekonomiska sanktionerna mot Iran hävdes.

Det känns inte bra hur denne kontroversielle person hittas uppeldad i en bil, och polisen av rena bekvämlighetssjäl avskriver det som ett självmord. Nej jag tror inte på det rent objektivt. Så självhatande upplevde jag inte honom bara någon dag tidigare i SVT:s morgonsoffa.

Skall vi ha något förtroende alls kvar för våran gemensamma poliskår får de nog anstränga sig lite mer än såhär, att se sitt jobb som fika med skitsnack om de fall man får insider info om som polis, det är helt enkelt inte därför ni avlönas med våra gemensamma skattepengar.

För helvete, gör ert arbete svenska skitpoliser!

Du läste inte mitt inlägg om kollegan som brände ihjäl sig - UTAN bil? Olycklig kärlek lär ligga bakom.
Citera
2016-04-02, 10:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
För vissa är uppmärksamhet och "status" i PK-kretsar allt, för AB var det bevisligen så.

Tragiskt.
Var han adopterad? Statistik visar att adopterade, i synnerhet de med avvikande utseende, löper flerdubbel risk att begå självmord än andra. Det skulle också kunna vara bidragande orsak till hans starka längtan efter uppmärksamhet.
Om polisen snabbt kontaktade anhöriga (stackars dem ) beror det nog på att dessa var förvarnade om att något hemskt skulle hända AB. In i det sista ville han nog skapa dramatik, oro och uppståndelse kring sin person.
En väldigt sorglig historia.
Lärorik också. När man ser teveintervjuare och andra med gravallvarliga miner svälja hans haltande rövarhistorier, inget tvivel alls!
Möjligen beror det på omvänd, dödssnäll rasism, det skulle säkert blivit ett ramaskri från Afrosvenskarnas förbund och Sveriges bögars förbund (eller vad det kan heta)om någon vågat sig på att ifrågasätta den svarte homosexuella mannens trovärdighet.
Citera
2016-04-02, 10:59
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Begå självmord över ett par misstänkta falska larm?
Ja, om man är en mycket instabil person, vilket AB tycks ha varit.
Det troliga är att inte alls bara de här tre påstådda "hoten/övergreppen" varit bevisbart falska utan antagligen de allra flesta av de andra också. AB insåg att om polisen kunnat nysta upp sanningen om de här tre skulle de nog lyckas med en hel del av de andra också och då skulle hela hans framtida karriär varit skjuten i sank. Skammen inför inte minst de anhöriga som förmodligen stöttat honom och burit honom på sina armar hade nog blivit för mycket.

Om man som homosexuell man kämpar för att en moské ska få byggas vill man nog helt enkelt dö ung.
Citera
2016-04-02, 11:16
Medlem
Beatriceaurores avatar
Kanske är diskussionen om hans påstådda våldsamma och hotfulla "fiender" redan är avslutad här på tråden.
Men i alla fall, förutom AB:s tydliga dragning åt lurendrejeri och skandalösa uppseendeväckande idéer (moské, fri invandring) som i första hand medel för uppmärksamhet och rubriker kring sin person, så har han ställt till skada genom att medvetet (får man gissa) utpekat vissa, speciella grupper som de som "förföljt och trakasserat" honom.
En rätt stor procent av läsare och tevetittare uppfattar aldrig hela historien om denne mytoman, utan minns bara hans påståenden om diskriminering och hot, samt att nu blev han till på köpet mördad av de rasistiska plågoandarna ...
Citera
2016-04-02, 11:23
Medlem
baggebo1s avatar
Men alltså. Förstår ni "tvivlare" med massa korkade ifrågasättande kommentarer vad era tvivel innebär? Polisen har i det här fallet varit ovanligt tydlig. Nästan unikt tydlig. Hade det funnits ens en futtig procents möjlighet att han inte tagit livet av sig så hade polisen inte varit så tydlig. De har varit lika tydliga med att familjen varit delaktiga och kanske drivande i den här tydligheten. Vad ni "tvivlare" implicerar är att polisen och rättsmedicinalverket ingått en konspiration, där de fått med sig familjen, för att tysta ner ett (möjligen rasistiskt motiverat) mord på en lokalpolitiker. Alla som deltagit på alla nivåer av utredningen är med i konspirationen. Det är en ofattbar anklagelse.

Personligen anser jag att de som skriver "jag tror inte på självmord" eller på andra sätt ifrågasätter den officiella versionen bör få ha sina åsikter. Men de bör få ha dem i en tråd dedikerad till konspirationsteorier i fallet, i delforat för konspirationsteorier. Här bör den typen av inlägg tas bort.
Citera
2016-04-02, 12:52
Avslutad
Det här lär inte direkt locka unga att bli lokalpolitiker.
Citera
2016-04-02, 12:53
Medlem
Det finns ju inget som helst motiv. Dock undrar jag hur självmordet har gått till. Lite skumt om han satt eld på sig själv i en bil. Hur kan man ens få reda på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in