2016-04-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Tragiskt fall hursomhelst. Men är det vanligt att politiker brukar hitta på berättelser om rasism som ej har skett (nu säger jag inte att han har gjort det)

Politiker tänjer väl på sanningen om det tjänar deras syften och för agendan framåt. Förmodligen har Bengtsson mottagit några hot, men också ljugit om en del hot. Vilket som kom först kan man ju bara spekulera i, men det är väl inte helt otänkbart att han mottog hot och sedan fick idén om att dra nytta av det politiskt och även koka ihop fler historier. Det är många faktorer som har bidragit till att det slutade som det gjorde, inte minst psykisk hälsoproblematik, men det lär komma fram allteftersom utredningen fortskrider.
Citera
2016-04-01, 21:31
Avslutad
Eftersom polisen gått ut med uppgifterna om att det är "ett troligt självmord" i samråd med hans anhöriga så är det väl inte långsökt att tro att de som kände honom bäst, hans anhöriga, bör ha fått vissa signaler som gör att det känns som den mest troliga dödsorsaken.
Citera
2016-04-01, 21:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Han kan inte säga nåt om dödsorsaken bara utifrån några formuleringar. Fult att antyda det.

Arnstad säger att polisen vet något om döden som de inte sagt till AB:s anhöriga! VAD???
Citera
2016-04-01, 21:33
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Politiker tänjer väl på sanningen om det tjänar deras syften och för agendan framåt. Förmodligen har Bengtsson mottagit några hot, men också ljugit om en del hot. Vilket som kom först kan man ju bara spekulera i, men det är väl inte helt otänkbart att han mottog hot och sedan fick idén om att dra nytta av det politiskt och även koka ihop fler historier. Det är många faktorer som har bidragit till att det slutade som det gjorde, inte minst psykisk hälsoproblematik, men det lär komma fram allteftersom utredningen fortskrider.

Jag tror inte vi får veta mer än så här. Självmordet är klart och människan som falsktanmält är dör. Varför skulle polisen lägga mer resurser på detta?
Citera
2016-04-01, 21:35
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Läste du länken i mitt förra inlägg där jag bifogade länken i media, från åklagaren. Du kan förstås tolka det som du vill och fortsätta att tro att Alexander aldrig fick ett endaste hot.
För min del är helt övertygad om att Alexander fick motta massvis med verbalt hot och hat. Det skulle inte förvåna mig det minsta om flera av dem som nu skriver i denna träd själva har skickat anonyma hot till honom. Det måste ha varit extremt jobbigt för många här att en svart, adopterad, homosexuell ung man försökt göra sig gällande i politiken. Jag delade inte Alexanders ideologi och jag har ingenting att vinna med att få honom till martyr. Men jag är mycket bekymrad att ''humanister" som du i denna tråd deltar i hetsjakten på en död 20-åring. Om han tog livet av sig så gjorde han det antagligen för att han insåg att det inte fanns plats för honom i det Sverige som du och ditt parti representerar och som nog blir det nya Sverige.

Ja speciellt muslimer! Varför skulle en kille som enligt egen utsaga blir hotad hela tiden börja hitta på hot? Antagligen har han hittat på 90% av alla hot själv sen är han väl grandios så att han blev slarvig & snuten började att se igenom dom senaste hoten. Tragiskt att han kände att han behövde ta livet av sig men anledningen är säkert att när snuten började se igenom hans skådespeleri så visste han att hans politiska karriär va över & han pallade väl inte hängas ut som den lögnare han va, Då fick han den briljanta iden att ta livet av sig genom att bränna upp sig själv & kanske hoppades han på att polisen varken skulle kunna fastställa självmord eller mord så alla skulle tycka synd om honom. Han är inte den första eller den sista på att göra karriär på en massa "dödshot" hela vänster kanten är full av dessa tragiska individer som ska va värre än alla andra. Patetisk beteende av väldigt små & osäkra människor politiker som journalister
Citera
2016-04-01, 21:36
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
https://www.facebook.com/sdarlikamedrasiser/photos/a.579728975489967.1073741828.578953655567499/848858798576982/?type=3&comment_id=848928635236665&comment_trackin g=%7B%22tn%22%3A%22R2%22%7D

"Henrik Arnstad polisen vet något som skulle såra den dödes anhöriga, om dödsorsaken gick ut offentligt. som fd nyhetsreporter känner jag igen formuleringarna.

Gilla · Svara · 2 · 8 tim"
https://www.facebook.com/sdarlikamedrasiser/photos/a.579728975489967.1073741828.578953655567499/848858798576982/?type=3&theater

Arnstad tror han sitter på info.

Har kollat in hur deras villa ligger & mycket tveksamt till att någon skulle göra ett knivattack där.

http://www.hitta.se/kartan!~59.79211,17.65047,19z/tr!i=av3hxfIU/search!st=prv!q=adress%3AH%C3%B6jdv%C3%A4gen%2030% 20A%20Uppsala!b=59.79174:17.64838,59.79249:17.6526 7!t=combined/streetview!po=59.79188500:17.65078000!a=0.01240!pi =0.16209/tileLayer!l=1

Deras nummer är 30B = en villa som ligger bakom 30A.

Villan 30A = original tomtens villa med ett dubbelgarage för att komma till 30B så verkar det som man går till vänster om dubbelgaraget för att komma in till det huset.

Jag gissar på att ena vänstra garaget & halva uppfarten är parkeringsplatser till 30B &
högra garaget & halva uppfarten är parkeringsplatser till 30A.

I huset Alexander bodde i är det 3 personer till skriva på & i det andra huset 30A är det 2 personer skriva på. Förmodligen har ingen i hela området sett eller hört något denna natt till onsdagen den 9 mars då knivattacken ska ha påståst ske runt 01.00-02.00 .

Känns som han sitter berättar en "Made up story" i SVTs morgonstudio om ni frågar mig.
Har man fått en kniv i magen & senaste hotet mot sig runt 7-8 timmar innan denna livesändning så är det väldigt få människor som skulle sitta och prata som denna kille gör.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ska-se-till-att-du-far-ett-skott-i-pannan

Arnstad är mer avskyvärd än jag först trodde Den dödes anhöriga gick med på att information om AB:s död spreds av polisen, antagligen för att kväva spekulationer. Nu sitter alltså antirasister och håller tummarna för att AB blev misshandlad och innebränd av nynazister eller rasister. En gnutta hopp att AB dödats av högerextremister.

Citat:
Men enligt regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlin, ska man komma håg att de mord som utförts av extremister under de senaste tjugo åren har utförts av högerextremister, inte av jihadister. En gnutta hopp denna tunga dag", skriver Lena Mellin.

Om han nu dagen innan delgivits misstanke. Kan det vara som en annan här skrev. Försökte sig på att tända eld på bilen för att få det till ett attentat, fastnade själv och blev innebränd. Polisens tekniska undersökning lär ge något svar.

Tragiskt om anhöriga besöker sociala medier och ser kändisar som hoppas att deras Alexander blev mördad av högerextremister bara för att mordet kan tas in i Expos statistik och användas i politiken.
Citera
2016-04-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag tror inte vi får veta mer än så här. Självmordet är klart och människan som falsktanmält är dör. Varför skulle polisen lägga mer resurser på detta?

Jag syftade på utredningen kring dödsfallet, även om man inte misstänker brott utreder man dödsfallet och förhoppningsvis framkommer det något därigenom.
Citera
2016-04-01, 21:37
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Arnstad säger att polisen vet något om döden som de inte sagt till AB:s anhöriga! VAD???

Allvarligt talat, vad Arnstad säger kan vi helt bortse från.

Hans trovärdighet är obefintlig, ta bara hans uttalande om media nyligen, som helt enkelt inte är sant, vilket man inte behöver vara "historiker" för att veta.
Han är helt enkelt inte seriös, och skulle troligen ha det bäst på en psykiatrisk klinik, där han kunde få hjälp mot alla fascister, nazister och andra otäckingar som han ser överallt.
Citera
2016-04-01, 21:43
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Tragiskt om anhöriga besöker sociala medier och ser kändisar som hoppas att deras Alexander blev mördad av högerextremister bara för att mordet kan tas in i Expos statistik och användas i politiken.

Word! Fy fan om han anhöriga får läsa vad Arnstad, Schyman, Tensta, Gardell ect skrivit om denna tragedi.
Citera
2016-04-01, 21:49
Medlem
Swedenhielmss avatar
Jag såg intervjun med Alexander i Gomorron Sverige någon dag innan han skulle ha eldat upp sig själv i bilen. Måste säga att jag blir konfunderad i detta fallet liksom fallet med Iranieren vid golfbanan i Bara utanför Malmö.

Vilken människa skulle frivilligt elda upp sig själv levande förutom de munkar som gör det öppet inför alla i protest? Ett mer vidrigt och smärtsamt självmord kan jag inte tänka mig.

Jag ser eldningen av regimkritikern från Iran utanför Bara som ett mord från säkerhetstjänsten från Iran där de slog till någon dag efter de ekonomiska sanktionerna mot Iran hävdes.

Det känns inte bra hur denne kontroversielle person hittas uppeldad i en bil, och polisen av rena bekvämlighetssjäl avskriver det som ett självmord. Nej jag tror inte på det rent objektivt. Så självhatande upplevde jag inte honom bara någon dag tidigare i SVT:s morgonsoffa.

Skall vi ha något förtroende alls kvar för våran gemensamma poliskår får de nog anstränga sig lite mer än såhär, att se sitt jobb som fika med skitsnack om de fall man får insider info om som polis, det är helt enkelt inte därför ni avlönas med våra gemensamma skattepengar.

För helvete, gör ert arbete svenska skitpoliser!
Senast redigerad av Swedenhielms 2016-04-01 kl. 21:52.
Citera
2016-04-01, 21:51
Medlem
Citat:
Word! Fy fan om han anhöriga får läsa vad Arnstad, Schyman, Tensta, Gardell ect skrivit om denna tragedi.

Däremot blir hans anhöriga säkert glada om de får läsa vad ni på Flashback har skrivit om honom.
Citera
2016-04-01, 21:59
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Gudrun har helt rätt i sin bedömning. Det var rasismen som dödade honom.
Inbillad rasism är också rasism. Inbillad rasism är väl förresten den egentliga definitionen på rasism, eftersom det i princip bara är inbillad rasism som kallas rasism i modernt språkbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in