2016-04-01, 16:22
Medlem
Tanuss avatar
Om du vore familjeöverhuvud i en afghanistansk klan och sitter och gör upp affären med en flyktingsmugglare så är det ganska självklart att rutan för Sverige är den som kommer att bli ikryssad i smugglarens katalog.

De flesta resor från Afghanistan köps på krita. Lånet tas med kvarvarande familj som säkerhet. Varför i hela världen skulle destinationen bli ett land där möjligheten till PUT, pengar och anhöriginvandring inte finns. Sverige är givet ur ett investeringsperspektiv.

Uppgift nummer ett för de "små barnen " är att skicka hem pengar för att betala skulden till smugglaren. Nummer två är att få allt i ordning för återföreningen. Det är inte lätt för de små spädbarnen för de har alltsom oftast blivit narkomaner och brottslingar på vägen hit.

Ägarna till HVB-hemmen, gode männen, flyktingadvokaterna och smugglarna tjänar grova pengar på detta.
Det är business och har inget med asyl eller flykt att göra.
Det måste fram. Dagens mediaklimat känns annorlunda än bara för ett halvår sedan. Det är ändå långt kvar till den klartext som behövs rakt upp i ansiktet på alla desillusionerade humanister.

Det enda som kan få stopp på vansinnet är att de stackars jävlar som betalar skatt i Sverige får säga "Nu räcker det" och tillerkänns rätten att stänga plånboken.

Om de passlösa påstått underåriga männen från Mellanöstern skall klara sig härifrån med livet i behåll så måste rätt stora förändringar göras ganska snart. Folk i största allmänhet är väldigt less på detta. För ett par dagar sedan hörde jag en för övrigt vettig människa nämna att man kan skörda organen och göra grisfoder av resterna mitt i en livlig diskussion om hur avvisningarna skulle gå till rent praktiskt.... Det säger en del om människors allmäna inställning till ensamkommande flyktingbarn idag.
Citera
2016-04-01, 16:50
Medlem
Är någon dum?

Om den ensamkommande får 70 lax utbetalt så täcker väl det upp smugglingskostnaden.

Detta går som ett självspelande piano där vi skattebetalare straffas så in i h-e.
Citera
2016-04-01, 16:57
Medlem
Beatriceaurores avatar
Av samma anledning som vi drabbades av "apatiska barn", Sverige var enda land med denna epidemiska "sjukdom" som jag minns det.
Alltså helt enkelt för att vi är mest blåsta landet, och det vet alla. Tyvärr.
Citera
2016-04-01, 16:59
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Hemska siffror? Kanske överdriver jag? Är siffrorna tagna från Avpixlat och diverse hatsajter?
Nej då, det är Eurostats egna siffror vi har att göra med här.

Asylum applicants considered to be unaccompanied minors - annual data

Vi kan se att Europa tog emot 69 040 ensamkommande barn. 35 250 sökte asyl just i Sverige.
Inget land är i närheten av våra siffror. Tyskland som anses vara en humanitär stormakt tog "enbart" emot 14 440 personer, vilket motsvarar ungefär 40% av det som vi tog in.

Nu finns det förvisso en drös andra länder där statistiken inte har redovisats, men jämför vi deras siffror med tidigare år så imponerar det föga, och är nog ingenting som kommer påverka procentsatserna i någon större utsträckning.

Så varför är Sverige ett så pass lukrativt att flytta till? Man skulle även kunna tro att majoriteten vore syriska barn som flyr från inbördeskriget/terrorkriget där nere men så är det inte. Den absoluta majoriteten är afghanska ensamkommande och där flertalet av dem aldrig ens har satt sin fot i Afghanistan utan bott i Iran.

Och framför allt, varför fortsätter Sverige på det spåret som vi har slagit in oss på?
Senast för någon dag sedan så fick vi uppgifter om att ensamkommande har rätt till efterlevnadsstöd om någon/bägge deras föräldrar har dött. Man har även rätt till ett retroaktivt bidrag.

Det är djupt ansvarslöst att Sverige fortsätter ta emot mängder av ensamkommande barn när vi inte ens utför medicinska ålderskontroller. Vi vet nödvändigtvis ingenting om dessa barnen förutom vad de själva uppger. Vi vet inte vilka länder man kommer ifrån, vi vet inte hur gamla de är och vi vet heller inte om dessa är krigsförbrytare alternativt terrorister från deras hemländer.

Så åter igen ställer jag mig frågan. Varför?

Kanske som en del av den större agendan?
Att rasblanda just vita nordbor är en prioritering. Den vita rasen är en liten minoritet i världen som önskvärt ska försvinna helt med tiden.
Att Margot erkännde Palestina som land/stat bidrog kanske till Stefans tvång att gå med på denna massiva folkvandring till just Sverige?
Frågan är helt klart befogad, någon med större världsåskådning och kunskap kan säkert ge ett mer korrekt svar, men nånting åt det hållet.
Senast redigerad av fluffypuffy 2016-04-01 kl. 17:01.
Citera
2016-04-01, 21:29
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Frågan är varför inte 100% väljer Sverige?
Precis min tanke. Det konstiga är inte att över hälften kommer hit, det konstiga är att nästan hälften väljer nåt annat land. Det enda jag kan tänka mig är att de redan har släktingar i de länderna.
Citera
2016-04-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Så åter igen ställer jag mig frågan. Varför?
Varför INTE? Du känner kanske till att Sverige har ett gott rykte runt om i världen? Och att vi har (nja, hade) relativt generösa regler för asyl. Så den människa som kan googla och läsa kan ta reda på detta inom några minuter. Vilket argument har du för att du inte "borde" söka asyl här, samt varför är det viktigt för dig? Är du rasist?
Citera
2016-04-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baugre
Jag har en del kontakt med folk på migrationsverket och med jurister som hanterar asyl, så här ligger det till även om det smusslas med det:

Inte ens en fjärdedel av de ensamkommande har verkliga flyktingskäl. Av den fjärdedel som är det är högst en fjärdedel barn på riktigt.
De har blivit lovade av någon flyktingsmugglare att här väntar betald bra bostad, bil och villiga snygga tjejer. Livslång försörjning.
Förväntningarna på landet i norr är alltså skyhöga och trots vad som skrivs här på FB om "lyxmigranter" har de flesta det faktiskt rätt dåligt.
Får trängas på någon förläggning och i bästa fall få de mest grundläggande behoven tillfredsställda. Till en hög kostnad för skattebetalarna,
det är en industri som det mjölkas stora vinster ur.
En mycket stor andel av de ensamkommande är alltså missnöjda och vill återvända för egen maskin. Skulle sätta sig på en buss imorgon om de fick.
Tyvärr vägrar bl.a. Afghanistan att ta tillbaka sina egna medborgare. Så de är fast här.

Du har helt rätt och vi har påtalat det många gånger att Sveriges asylpolitik inte är human FÖR NÅGON! Asylbarnen som skickats av sina föräldrar mår faktiskt inte heller bra.
Godhetsnarkomanerna i Sverige ljuger och fortsätta ljuga för att få ta hand om sina hemlösa katter (afghankatter).

Varför ska det bara sånt förbannat smusslande kring sanningen?

Flyktinghaveriet tror jag kommer bli känt som det största misstaget sedan IB-affären, typ.

Och att Afghanistan inte vill ta emot folk som fötts och växt upp i Iran är kanske inte så konstigt. Det är den sista spiken i kistan.
Citera
2016-04-01, 22:53
Medlem
hejsan07s avatar
http://www.journalcra.com/article/risk-factors-multi-drug-resistant-tuberculosis-afghan-immigrants-tertiary-care-hospitalized-

Hur fungerar hälsokontrollerna inom denna afganska hazara ungdomsgrupp som tycks ha både temperament och många med drogproblem?
Citera
2016-04-01, 23:06
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Om du vore familjeöverhuvud i en afghanistansk klan och sitter och gör upp affären med en flyktingsmugglare så är det ganska självklart att rutan för Sverige är den som kommer att bli ikryssad i smugglarens katalog.

De flesta resor från Afghanistan köps på krita. Lånet tas med kvarvarande familj som säkerhet. Varför i hela världen skulle destinationen bli ett land där möjligheten till PUT, pengar och anhöriginvandring inte finns. Sverige är givet ur ett investeringsperspektiv.

Uppgift nummer ett för de "små barnen " är att skicka hem pengar för att betala skulden till smugglaren. Nummer två är att få allt i ordning för återföreningen. Det är inte lätt för de små spädbarnen för de har alltsom oftast blivit narkomaner och brottslingar på vägen hit.

Ägarna till HVB-hemmen, gode männen, flyktingadvokaterna och smugglarna tjänar grova pengar på detta.
Det måste fram. Dagens mediaklimat känns annorlunda än bara för ett halvår sedan. Det är ändå långt kvar till den klartext som behövs rakt upp i ansiktet på alla desillusionerade humanister.

Det enda som kan få stopp på vansinnet är att de stackars jävlar som betalar skatt i Sverige får säga "Nu räcker det" och tillerkänns rätten att stänga plånboken.

Om de passlösa påstått underåriga männen från Mellanöstern skall klara sig härifrån med livet i behåll så måste rätt stora förändringar göras ganska snart. Folk i största allmänhet är väldigt less på detta. För ett par dagar sedan hörde jag en för övrigt vettig människa nämna att man kan skörda organen och göra grisfoder av resterna mitt i en livlig diskussion om hur avvisningarna skulle gå till rent praktiskt.... Det säger en del om människors allmäna inställning till ensamkommande flyktingbarn idag.

...och heroinsmugglarna gynnas....http://www.lindro.it/afghanistan-turkey-and-the-drug-trade/
Citera
2016-04-01, 23:08
Medlem
Svaret på din fråga är klart som korvspad. I Sverige tror man att man vet bäst. Man har t.o.m manipulerat historieböckerna för skåningarna "för deras bästa". Det är ingen tillfällighet att SD;s ledande personer kommer från Sveriges kornbod.De har genomskådat farsen. Tyvärr så består Sverige av en rödlätt naiv population. Undantaget är Skåne med Blekinge. Hade skåningarna fått rösta imorgon om invandringen så hade det blivit stopp på denna farsen som hela världen skrattar åt. Det är pinsamt idag att åka utomlands genom arbetet. Är jävligt trött att medge för arbetskamrater ute i Europa att jag förstår att de inte är barn. Som skåning vill jag ha bort stockholmspolitiken. Då löser problemet sig av sig själv.
Citera
2016-04-02, 00:06
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baugre
J
En mycket stor andel av de ensamkommande är alltså missnöjda och vill återvända för egen maskin. Skulle sätta sig på en buss imorgon om de fick.
Tyvärr vägrar bl.a. Afghanistan att ta tillbaka sina egna medborgare. Så de är fast här.

Det faktum att personer från Afganistan inte har flyktingstatus och att landet vägrar ta tillbaka sina egna medborgare borde ju solklart innebära att inte en enda person från det landet kan släppas in i Sverige som asylsökande.
Citera
2016-04-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus

Asylboenden får enligt uppgift 350 kr/dag till mat åt varje asylant.
(350 kan vara en felaktig uppgift men fortsätter kalkylen för att se summeringen)

Om boendet minimerar matkostnaden till säg 100 kr/dag, vilket jag hört om åtminstone ett boende, så blir det fett med pengar till Bert Karlsson & Co.

Ett asylboende med 100 st över ett år blir då 250*100*365 = 9 125 000 kr i ren vinst till bolaget som driver asylboendet.

Matkostnaden som vi skattebetalare betalar per år för de ca 250 000 som kommit hit sen 2014 blir då uppskattningsvis 350*250 000*365 = 31 937 500 000 kr. = 32 miljarder kr
Senast redigerad av Porschen 2016-04-02 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in