2016-04-01, 11:13
Medlem
Var e alla kvinnor och flickor ?
Hur kan de komma sig att de bara kommer hitta kåta afghaner i 20-30 års åldern..

Tror fan inre de finns kvinnor i det landet..
Citera
2016-04-01, 11:23
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicko95
Hur kan de komma sig att de bara kommer hitta kåta afghaner i 20-30 års åldern..

Det hade onekligen varit intressant om Eurostat hade publicerat könsfördelningen också.
I Sverige vet vi att av 35 369 (notera att det skiljer sig med över 100 individer från Eurostats data) så var 32 522 pojkar/män, endast 2 847 är flickor. Vi pratar med andra ord om en könsfördelning på 92% pojkar/män och 8% flickor.

Kan det se så illa ut för övriga Europa också? Jag tvivlar.

Inkomna ansökningar om asyl, 2015
Citera
2016-04-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicko95

Familjerna prioriterar sina pojkar/män framför flickorna, det är tråkigt och dom verkar ligga 30-40 år efter oss i sitt tänk.
Citera
2016-04-01, 11:52
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Familjerna prioriterar sina pojkar/män framför flickorna, det är tråkigt och dom verkar ligga 30-40 år efter oss i sitt tänk.

Det är lugnt, om en sådär 10 år så har vi nog kommit ikapp dem.
Citera
2016-04-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Det hade onekligen varit intressant om Eurostat hade publicerat könsfördelningen också.
I Sverige vet vi att av 35 369 (notera att det skiljer sig med över 100 individer från Eurostats data) så var 32 522 pojkar/män, endast 2 847 är flickor. Vi pratar med andra ord om en könsfördelning på 92% pojkar/män och 8% flickor.

Kan det se så illa ut för övriga Europa också? Jag tvivlar.

Inkomna ansökningar om asyl, 2015

Citat:

Det är helt sjukt och kommer bli Europas fall. Som att låta kvinnor, flickor att komma hit hade inte gjort lika stor skada.
Men krigsskadade 15-25 killar är ett jävla misstag.
Citera
2016-04-01, 11:59
Bannlyst
Varför? För att svenskar är så blåögda och lättlurade som ger bort alla sina tillgångar till de utan motprestation. Svensken är en cuck som är MENA:s lilla bitch
Citera
2016-04-01, 12:27
Medlem
Klappars avatar
I Sverige så lockar bidragen, här är det bara att springa till närmaste socialkontor och tigga pengar och bostad så får man det.

Man undrar ju varför dom lämnar sina kvinnor och barn i hemlandet. I alla tider så har man skickat iväg kvinnor, barn och dom svagaste medans männen stannar kvar och slåss men dom manliga araberna prioriterar sig själva.
Citera
2016-04-01, 12:30
Medlem
Flufffens avatar
Här ställs det inga krav på invandraren. Inte heller görs det någon kontroll på om personen verkligen är den man utger sig för att vara, vart man kommer ifrån, verkliga ålder, flyktingskäl. Bidragen får man utan någon som helst motprestation. Är man kriminell på sin fritid så har det inte någon effekt på bidragen man får ut och i de flesta fall påverkar det inte ens medborgarskapet. Utvisning finns inte på kartan. Här kan de slappa hur mycket de vill för bidragen och sin pension får de ändå oavsett hur länge man är arbetslös och hur lite man bidragit till välfärden.

De söker asyl i Sverige för att här behöver de inte jobba, de får cash ändå.
Citera
2016-04-01, 12:52
Medlem
Lagerthas avatar
.
.
.
Hade jag varit en 38-årig afrikan med våld och brottslighet som enda talang i livet så skulle jag absolut också styrt min kosa till Sverige.

Börja om som 14-åring, livstids försörjning och säger jag dessutom att mina föräldrar är döda så har jag direkt ett trevligt sparkapital. Ett helt folk som sliter från morgon till kväll för att ge mig världens bästa levnadsstandard utan minsta ansträngning.

Vill jag sedan krydda min vardag och satsa på rikedom kan jag med min våldserfarenhet testa kriminella banor. Det värsta som kan hända mig är att jag får bo på ett annat bekymmersfritt boende.
Citera
2016-04-01, 13:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Det har inte hänt så mycket där sedan man började reformera för runt 100 år sedan. Innan de är där vi är idag kan det ha gått många hundra år. Och vissa skulle säga att även den tidsramen är optimistisk.
Citera
2016-04-01, 13:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Frågan är varför inte 100% väljer Sverige?
Citera
2016-04-01, 14:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baugre
Tyvärr vägrar bl.a. Afghanistan att ta tillbaka sina egna medborgare. Så de är fast här.

De som känner dem bäst vill alltså inte ha dem. Och Svenska Afghanistankommitén hymlar inte med att det är bättre för Afghanistan att de kommer till Sverige. Där har vi utgångspunkten för hur vi skall kollektivt se på dem, tills de faktiskt en och en för sig möjligen visat något annat.

En annan utgångspunkt ("baseline") är naiv och rena fördomar.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-04-01 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in