Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-01, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Du får böter om du kör lite för fort också!
Ju mer jag tänker på det, desto vettigare är det. Jag tror, att hans syfte med det är att minska oönskade graviditeter och inskärpa lite ansvar hos de sexuellt aktiva, framförallt hos de yngre. Det är signalpolitik. Och hela den vänsterliberala ideen om att "utbilda ungdomar", dela ut gratis kondomer och samtidigt hylla medicinsk abort som någonting fantastiskt för kvinnlig frigörelse räcker inte. Det är nog mer effektivt att sätta standarden högt, att som samhälle säga att nej vi gillar inte abort, du får böter om du gör det. Då kanske kvinnor tänker efter en eller två gånger, och killar också!

Dags att göra kvinnor ansvariga för sina handlingar! Jag stödjer Trump i detta! Sen får man givetvis dyka ner i detaljer om hur det ska utformas osv.

Utbildning för ungdomar och speciellt RFSU har linjen att ALLA ungdomar ska använda kondom, inget om medicinisk abort, det är skitsnack. Handlar om att inte få överförbara könsjukdomar. Så att straffa kvinnor? Männen/pojkarna ska fan i mig också staffas isf. Jävla clown-idé.
2016-04-01, 19:10
Moderator
vfs avatar
Nu släpper vi aborterna, ok?/Mod
2016-04-01, 19:14
Medlem
ziracorns avatar
Trumpen är med stor sannilokhet slagen i Wisconsin (winner take most).
Trumpen vinner Näv jork, Näv Jörsej.
Väldigt bra chans i Maryland, Pennsylvania. Connect., Delaware etc...

En brasklapp bara:

"Winner take most" i California - om Liar-ted fortfarande är kvar...
2016-04-01, 19:33
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag skämtar inte. Och det här handlar inte om religion. Jag tvivlar på att Trump är speciellt religiös.
Förstår du inte vad jag menar så är det inte mitt problem. Man kan ha sexualundervisning i all evighet, men om man menar allvar med att få ner abortstatistiken och få folk att bli mer sexuellt ansvariga så måste man skicka ut tydliga signaler om att abort inte är ok. Det ska inte vara ett free-pass.
Idioten är du!
Trump leker med dig. Du är en fjant. "Nikki Sixx", men, tja varför inte..
2016-04-01, 19:36
Medlem
trailblasers avatar
Trumpen kommer att bli republikanernas kandidat. Att folk fortfarande tvivlar på detta eller försöker hålla debatten vid liv är ju enbart löjligt.

Det vi borde debattera är hur han kommer att tackla Hillary. Det är ju där det blir intressant, jag tror att han kommer att krossa Hillary i "one on one". Det finns så mycket skit att gräva upp om denna höna, ni anar inte...
2016-04-01, 19:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Trumpen är med stor sannilokhet slagen i Wisconsin (winner take most).
Trumpen vinner Näv jork, Näv Jörsej.
Väldigt bra chans i Maryland, Pennsylvania. Connect., Delaware etc...

En brasklapp bara:

"Winner take most" i California - om Liar-ted fortfarande är kvar...

Oinsatt i amerikansk poltik men att New York går till en Republikan är ovanligt vad jag förstått.
Iofs så är talas det om att en kandidat som inte vinner sin hemstat är en "hopplös kandidat" och liknande, men New York har jag alltid uppfattat som lite speciell.

Igen: Okunnig inom området.
Ang. de du avslutar med, är Kalifornien nån form av avgörande eller?

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trumpen kommer att bli republikanernas kandidat. Att folk fortfarande tvivlar på detta eller försöker hålla debatten vid liv är ju enbart löjligt.

Det vi borde debattera är hur han kommer att tackla Hillary. Det är ju där det blir intressant, jag tror att han kommer att krossa Hillary i "one on one". Det finns så mycket skit att gräva upp om denna höna, ni anar inte...
Han har mäktig fiender, om allt han säger är sant.
Hillary Clinton känns ju som en betydligt enklare motståndare än de de andra republikanska kandidaterna, den kvinnan blir Amerikas Angela Merkel.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-04-01 kl. 19:41.
2016-04-01, 19:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Finns ju det där med konventet oxå, mrs "trailblaser". Visst, det kommmer troligen betyda nada, men...
2016-04-01, 19:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Oinsatt i amerikansk poltik men att New York går till en Republikan är ovanligt vad jag förstått.
Iofs så är talas det om att en kandidat som inte vinner sin hemstat är en "hopplös kandidat" och liknande, men New York har jag alltid uppfattat som lite speciell.

Trump har ingen rimlig chans att vinna NY om han blir nominerad, de senaste mätningarna visar att han skulle förlora med 20% mot Clinton där. Vad vi pratar om här är om han vinner nomineringen bland NYs republikanska väljare.

Citat:

Tvärtom, oddsen blir sämre och sämre varje dag för att Trump skall bli det republikanska partiets kandidat, så det är mycket rimligt att diskutera denna fråga.
2016-04-01, 19:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Han har mäktig fiender, om allt han säger är sant.
Hillary Clinton känns ju som en betydligt enklare motståndare än de de andra republikanska kandidaterna, den kvinnan blir Amerikas Angela Merkel.
Det är Primärval inom GOP! Donald J Trump är från New York & kommer vinna stort, minst 20 %.
2016-04-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tvärtom, oddsen blir sämre och sämre varje dag för att Trump skall bli det republikanska partiets kandidat, så det är mycket rimligt att diskutera denna fråga.

Enda möjligheten för att han inte skulle bli republikanernas kandidat är ju att etablissemanget tar en omväg kring demokratin och väljer någon annan.

Någon som har koll på hur det ser ut för Trump i opinionen för att få dessa 1237delegater?
Måste han öka eller har han det som det ser ut nu?
2016-04-01, 19:50
Medlem
trailblasers avatar
The Don har inte gett upp WI.
6 rallys på 3 dagar.
https://www.donaldjtrump.com/schedule/
2016-04-01, 19:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Enda möjligheten för att han inte skulle bli republikanernas kandidat är ju att etablissemanget tar en omväg kring demokratin och väljer någon annan.

Någon som har koll på hur det ser ut för Trump i opinionen för att få dessa 1237delegater?
Måste han öka eller har han det som det ser ut nu?

Trump måste få mer än hälften av delegaterna för att vinna nomineringen, får han inte det så är det inte antidemokratiskt om han missar den samma. Här kan du se hur många delegater han måste ta per delstat kvar för att nå målet:

http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/delegate-targets/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in