Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-18, 05:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
men Trump kan inte mäta sig med Putin intellektuellt

Trump slår Putin intellektuellt. Bara någon som själv saknar intellekt missar detta faktum. Och då är inte Putin alls ointellektuell...
2016-03-18, 05:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Nu verkar han även ha fått Kreml emot sig efter att dom reagerat mycket negativt på hans senast reklam

http://www.theguardian.com/us-news/2016/mar/17/kremlin-complains-demonisation-of-russia-in-donald-trump-ad

Det är en sådan fullkomligt idiotisk idé att Ryssland skulle ha reagerat negativt på Trumps senaste reklamklipp. Idiotiska nutidsmänniskor kan bara tänka i extremer, i svart och vitt. Men i tusentals år har olika stammar och nationer stridit mot varandra, men ändå respekterat varandra, speciellt mellan de högre klasserna. Att framställa varandra som rivaler alt. fiender ingår i spelet. Att inte ens spela spelet får en att framstå som en idiot. Trump är äntligen med och spelar spelet, vilket vinner honom respekt runtom i världen.
2016-03-18, 07:22
Medlem
ny video på demonstranter utanför Trumps Chicagorally.

http://rebelpundit.com/silencing-trump-bill-ayers-and-the-fire-from-below/

samma slödder där som här!
2016-03-18, 07:46
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Naturlig reaktion, snart kommer Wallstreet att säga samma saker, NWO har panik, mera kommer - Trumps utsagor besannas, vi får hålla i hattarna stormen kommer att bli stark.

Funkar inte alla scenarier, blir det "olycka"!

Ja, Trump är en lika stor fara som ISIS tydligen för "den globala ekonomin" , allt enligt över-judebankirerna Rothschilds:

http://www.friatider.se/rothschild-trump-ett-globalt-hot

Citat:
Om USA:s näste president heter Donald Trump skulle det innebära ett globalt hot i nivå med jihadismen. Så lyder varningen från den brittisk-amerikanska bankirfamiljen Rothschilds analysfirma EIU, rapporterar Affärsvärlden.

Det är helt perverst, Trump skulle alltså utgöra ett lika stort hot som ISIS som i själva verket inte hade existerat i den här omfattningen om det inte vore för att det judebankirkontrollerade CIA tillsammans med skurkstaterna Turkiet, Saudi, m.fl., hade byggt upp dem, finansierat dem, gett dem militär träning och försett dem med enorma mängder vapen.

Vad som i själva verket hotas är givetvis dessa judebankirers oligarkvälde som de byggt upp under århundradena, med bärande institutioner som Federal Reserve, storbankerna i N.Y. (Goldmans Sachs m.fl.), CIA, NATO, Bank of International Settlements (centralbankernas styrorgan), Internationella valutafonden, Världsbanken, Council on Foreign Relations, Bilderberg group, Romklubben, EU, m.fl.
2016-03-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Ja, Trump är en lika stor fara som ISIS tydligen för "den globala ekonomin" , allt enligt över-judebankirerna Rothschilds:

http://www.friatider.se/rothschild-trump-ett-globalt-hot

Det är helt perverst, Trump skulle alltså utgöra ett lika stort hot som ISIS som i själva verket inte hade existerat i den här omfattningen om det inte vore för att det judebankirkontrollerade CIA tillsammans med skurkstaterna Turkiet, Saudi, m.fl., hade byggt upp dem, finansierat dem, gett dem militär träning och försett dem med enorma mängder vapen.

Vad som i själva verket hotas är givetvis dessa judebankirers oligarkvälde som de byggt upp under århundradena, med bärande institutioner som Federal Reserve, storbankerna i N.Y. (Goldmans Sachs m.fl.), CIA, NATO, Bank of International Settlements (centralbankernas styrorgan), Internationella valutafonden, Världsbanken, Council on Foreign Relations, Bilderberg group, Romklubben, EU, m.fl.

Att bankirjudar och dito aktivister oroas ser jag som en indikation på att politiken är på rätt väg. Trump kan röra runt på ett mycket intressant sätt. Givetvis är han den enda presidentkandidat som gäller.
2016-03-18, 08:10
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Trump slår Putin intellektuellt. Bara någon som själv saknar intellekt missar detta faktum. Och då är inte Putin alls ointellektuell...
Eh, huruledes slår Trump Putin intellektuellt?
2016-03-18, 08:12
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Putin är ju själva definitionen av en übermensch. Jag gillar Trump, men i en jämförelse dem emellan så är han som en dvärg i skuggan av en titan.
2016-03-18, 08:17
Medlem
Citat:
Holy fuck, nu gillar jag ingen av dem, men detta var ju riktigt komiskt sagt

Trodde aldrig att jag skulle få höra någon kalla Trump för intellektuell! Haha, det är ju hysteriskt! Vad fan har du för måttatock egentligen?! Downsperspektiv? Hur kom du fram till den där fantastiska slutsatsen?

Intellektuell! Haha, du gjorde min morgon genast mycket bättre! Nu känns det äntligen som fredag.

Nu är Idiocracy på G!
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-18 kl. 08:29.
2016-03-18, 08:46
Medlem
Förmodligen skulle Trump som president förbättra relationerna med Ryssland och amerikanska neocon med oligarkerna Rockefeller, Soros etc få lite ideologiskt motstånd på hemmaplan; vilket skulle stabilisera Europa och världsfreden.
2016-03-18, 09:40
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Citat:
Det är en sådan fullkomligt idiotisk idé att Ryssland skulle ha reagerat negativt på Trumps senaste reklamklipp. Idiotiska nutidsmänniskor kan bara tänka i extremer, i svart och vitt. Men i tusentals år har olika stammar och nationer stridit mot varandra, men ändå respekterat varandra, speciellt mellan de högre klasserna. Att framställa varandra som rivaler alt. fiender ingår i spelet. Att inte ens spela spelet får en att framstå som en idiot. Trump är äntligen med och spelar spelet, vilket vinner honom respekt runtom i världen.

Fler tecken på förälskelse. Jag menar nu inte homoerotiskt eller så, utan att du och vissa andra höjer Trump till skyarna på ett fullständigt irrationellt sätt som människor tenderar att göra när de är nykära. Ditt antagande om Trumps intellekt måste ju förutsätta att han hittills låtsas vara betydligt mer korkad än han är av strategiska skäl. Kan så vara, men det är osannolikt att inget skulle läcka ut om hans hemliga superintellektuella sida förr eller senare.

Jag förmodar att du och flera andra hoppas att han är Adolfs arvtagare. Men vad har han i så fall för plan när maktskiftet är fullbordat och alla fd rika Bernsteins och Cohens och Bilderbergare dinglar från lyktstolparna i New York? Vad vill han föra för politik? USA är i dagsläget ett av världens starkaste imperier genom tiderna relativt sett, i absoluta mått det överlägset starkaste någonsin. Varför skulle ett sådant imperium helt plötsligt börja behandla ett land som Ryssland med större respekt, var finns incitamentet? Det om något vore väl att frångå hur världen har fungerat i tusentals år?

Och att Ryssland reagerat negativt på videoreklamen från Trump är ingen fullkomligt idiotisk idé, utan ett mycket lättbevisat faktum - de har sagt det officiellt.
2016-03-18, 09:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Fler tecken på förälskelse. Jag menar nu inte homoerotiskt eller så, utan att du och vissa andra höjer Trump till skyarna på ett fullständigt irrationellt sätt som människor tenderar att göra när de är nykära. Ditt antagande om Trumps intellekt måste ju förutsätta att han hittills låtsas vara betydligt mer korkad än han är av strategiska skäl. Kan så vara, men det är osannolikt att inget skulle läcka ut om hans hemliga superintellektuella sida förr eller senare.

Fast det handlade ju inte om intelligens utan intellektualitet, och om man hävdar att Trump är intellektuell är man gravt bakom flötet enligt mitt sätt att se på saken. Jag skulle kunna diskutera om the Donald är intelligent eller inte, men att fantisera om att han är en stor tänkare är ju absurt.
Senast redigerad av bernad_law 2016-03-18 kl. 09:56.
2016-03-18, 10:07
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det handlade ju inte om intelligens utan intellektualitet, och om man hävdar att Trump är intellektuell är man gravt bakom flötet enligt mitt sätt att se på saken. Jag skulle kunna diskutera om the Donald är intelligent eller inte, men att fantisera om att han är en stor tänkare är ju absurt.

Jag vet, jag tänker mer i termer av intellektuell kapacitet (varav intelligens är en delmängd) och har aldrig varit förtjust i den lösa definitionen av en intellektuell som någon som läst många tjocka romaner och skriver debattartiklar om sådant de (oftast inte) är insatta i. Jag tycker inte den märkliga definitionen passar in på Putin heller i så fall.

Vad gäller Donald spelar det sannolikt mindre roll hur vi definierar det. Varken intellektuell kapacitet eller vara en "intellektuell" i den allmänna bemärkelsen känns som hans starka sida. Om han inte bara låtsas vara korkad, som sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in