Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-01, 17:41
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Det var inget uttalande. Intervjuaren ställde en fråga om kvinnor som begår abort ska straffas för det och då sa han att om abort är olagligt så är det ett brott och då ska någon naturligtvis straffas om lagbrott begås. Svenskar är mentalt handikappade och förstår inte att förbrytare ska bestraffas i en modern rättsstat. I USA förstår de personligt ansvar och konsekvenser. Jag har intrycket att motståndet mot aborter har ökat de senaste åren framförallt då det nyligen var en abortklinik som sålde färska aborterade foster i en uppmärksammad skandal.

Självklart ska man ta hand om barnen, inte döda dem. Vi lever i en sjuk tid då vuxna män som invaderar landet behandlas som barn medans de verkliga barnen är oönskade och avrättas innan de ens kommit ut ur moderns mage.

Nice try. Han sade specifikt kvinnan ska straffas. "Rätt" svar hade varit det EJ ska vara olagligt med abort men att det moraliska ställningstagandet bör vara att ej genomföra abort. Om abort är olagligt och straffbart för kvinnan, kommer mängder av kvinnor söka sig till kvacksalvare för att genomföra abort. Om det är olagligt så är det akten att utföra en abort (dvs läkaren och även det som Trump senare pudlade) som ska straffas (vilket inte kommer ske då det helt enkelt är opraktiskt).

Se klippet själv och gör era bedömningar:

https://www.youtube.com/watch?v=jGSttcyn2RI
Senast redigerad av mrtowlie 2016-04-01 kl. 17:44.
2016-04-01, 17:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varav följdfrågan var om han ansåg att kvinnorna skulle straffas vilket han svarade att han ansåg att dem skulle göra.

Han gjorde helt enkelt ett nybörjarmisstag där han inte stannade upp och tänkte på vad han sa eller skulle säga i just det fallet.

Trump är en tirad av nybörjarmisstag. Alla frågor som inte direkt rör hans inövade slogans improviserar han på plats med blandad framgång, ty han saknar genomtänkta policys i de flesta frågor och är helt inkompetent när det gäller politiska policys - han är en säljare och TV-apa.
2016-04-01, 17:54
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trump är en tirad av nybörjarmisstag. Alla frågor som inte direkt rör hans inövade slogans improviserar han på plats med blandad framgång, ty han saknar genomtänkta policys i de flesta frågor och är helt inkompetent när det gäller politiska policys - han är en säljare och TV-apa.
Just precis. Han är inte erfaren likt en Clinton, likt en Bush, likt en whatever... Det är ju DET som gör honom unik. Finns väl ingen som orkar ens lyssna på senatorer vars enda agenda är att bli omvalda. Sen, "inövade slogans" - där är väl the Donald i underläge om vi ska va rättvisa... "Hillary-hes/gap-röst" översvämmas av dem.
2016-04-01, 18:36
Bannlyst
Jag förstår inte hur någon kan tycka om denna idioten, han är en fara för hela världen.
Det är skrämmande att han får så mycket stöd med tanke på alla hans idiotiska uttalanden.
2016-04-01, 18:38
Medlem
ziracorns avatar
Kan vi prata om Trumps politiska agenda, istället för abort för/emot moderator!?
2016-04-01, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns bättre sätt att minska på oönskade graviditeter än att straffa folket och det kallas för sexualundervisning i de flesta fallen.

Vissa stater kör stenhårt med celibatundervinsing endast vilket leder till att ungdomar saknar viktig kunskap om hur kroppen fungerar vilket i sin tur leder till oönskade graviditeter, skulle man bara se till att aktivt lära ut hur ungdomarna skall använda kondomer så skulle tonårsgraviditeten troligen minska rejält. (ja vissa stater förbjuder lärarna från att lära ut hur man använder en kondom)

För en ungdom 14 - 19 år kan inte förstå sig på hur man trär på en kondom utan korrekt undervisning?
Då måste man nog ha en iq på 70 eller lägre. Köper inte det argumentet. Ungdomar vet mycket väl hur man trär på en kondom, speciellt i dessa moderna internet dagar, precis som dom vet hur man trär på sig en mössa. Det är inte där problemet ligger, om vi nu inte pratar om Afrika förstås. Trump går till roten och förstår att ungdomar men även vuxna behöver smisk om dom undlåter att skydda sig korrekt. Signalpolitik, viktigt! Vi vill inte att folk fortkör, så vi straffar dom som kör över hastighetsgränsen.
Senast redigerad av frusciantelo 2016-04-01 kl. 18:41.
2016-04-01, 18:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
För en ungdom 14 - 19 år kan inte förstå sig på hur man trär på en kondom utan korrekt undervisning?
Då måste man nog ha en iq på 70 eller lägre. Köper inte det argumentet. Ungdomar vet mycket väl hur man trär på en kondom, speciellt i dessa moderna internet dagar, precis som dom vet hur man trär på sig en mössa. Det är inte där problemet ligger, om vi nu inte pratar om Afrika förstås. Trump går till roten och förstår att ungdomar men även vuxna behöver smisk om dom undlåter att skydda sig korrekt. Signalpolitik, viktigt! Vi vill inte att folk fortkör, så vi straffar dom som kör över hastighetsgränsen.

Kondomer kan spricka och folk kan bli gravida trots p-piller. Ska de då förnekas abort och straffas om de gör abort?
2016-04-01, 18:52
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Du skämtar väl för att förstöra tråden, men OK. JAG ÄR PRO-TRUMP, men fattar inte ETT JÄVLA DYNGA om vad du snackar om. Det är ju problemet... det gör ju inte HAN heller... Donald J Trump har gjort sina millar genom smarta dealar. En del fina, en del fula. Nu ska han kandidera till posten som president of the USA. Vad angriper han då? Inte gudstro direkt, idiot! Han är väl knappt troende, men i det jävla skitlandet så måste man ju va troende...
2016-04-01, 18:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Inte om de aldrig har fått lära sig någonting om sin egna sexualitet, du överskattar tonåringar och ungdomar kunskap om det sexuella om de aldrig har fått lära sig hur saker och ting fungerar.

Och det spelar ingen roll om du köper det argumentet eller inte för statistiken säger att de stater som har sämst sexualundervisning är även de som oftast har flest tonårsgraviditeter.

Som sagt att bestraffa är inte en lösning utan att se till att folk har rätt kunskap och metod för att beskydda sig är rätt väg att gå.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-04-01 kl. 18:58.
2016-04-01, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kondomer kan spricka och folk kan bli gravida trots p-piller. Ska de då förnekas abort och straffas om de gör abort?

Jag har för mig att Trump talat om 3 undantag. Som sagt får man dyka vidare i alla detaljer. Men grundprincipen ska gälla. Jag tror samhället i stort tjänar rätt mycket på det. Och nej, Trump vill inte förneka abort, han vill göra det straffbart men möjligheten ska ändå finnas. Det är så jag har tolkat det.
2016-04-01, 19:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag förstår inte hur någon kan tycka om denna idioten, han är en fara för hela världen.
Det är skrämmande att han får så mycket stöd med tanke på alla hans idiotiska uttalanden.

Tvärtom skulle Trump innebära en säkrare värld. Vilket man verkligen inte kan säga om någon av de andra kandidaterna eftersom de kontrolleras av megalomaniska neo-cons. Trump är en fara för globalistiska krafter, främst finansplutokraterna, men det är en huvudorsak till att han får så starkt folkligt stöd.
2016-04-01, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Du skämtar väl för att förstöra tråden, men OK. JAG ÄR PRO-TRUMP, men fattar inte ETT JÄVLA DYNGA om vad du snackar om. Det är ju problemet... det gör ju inte HAN heller... Donald J Trump har gjort sina millar genom smarta dealar. En del fina, en del fula. Nu ska han kandidera till posten som president of the USA. Vad angriper han då? Inte gudstro direkt, idiot! Han är väl knappt troende, men i det jävla skitlandet så måste man ju va troende...

Jag skämtar inte. Och det här handlar inte om religion. Jag tvivlar på att Trump är speciellt religiös.
Förstår du inte vad jag menar så är det inte mitt problem. Man kan ha sexualundervisning i all evighet, men om man menar allvar med att få ner abortstatistiken och få folk att bli mer sexuellt ansvariga så måste man skicka ut tydliga signaler om att abort inte är ok. Det ska inte vara ett free-pass.
Idioten är du!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in