2015-08-23, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
att Z inte skrev fler mord på Hartnells bil kan vara för att det inte fick plats, eller för att han begick dem innan han tog sig an sitt artistnamn "zodiac". ungefär som att vissa artister/skådespelare inte skyltar med saker det gjort innan de blev kända och fått sitt genombrott.
Nja jag köper inte riktigt det. Han tyckte om att skryta om sina mord och hade definitivt kunnat nämna dubbelmordet -63 precis som han gjorde med LHR. Han kunde t.ex. ha nämnt det i ett brev "I also killed those kids in -63...." med bevis. Det kunde han även ha gjort med Batesmordet om han nu var inblandad, vilket han enligt mig inte var. Istället nämnde han det lite kort efter att media hade fått nys om det. Precis som med Kathleen Johns som han kunde läsa om i tidningen. Om jag inte minns fel försökte han även ta på sig ett polismord, som det sedan uppdagades att det inte var han. Z var en lögnare. Se bara på Stine-mordet t.ex. där han ljög om att han gömde sig i parken medan polismän och hundar letade, vilket i princip var omöjligt med tanke på att de lyste upp och genomsökte hela parken med hundar. Hans 37 s.k. mord är också en lögn såklart. Så uppmärksamhetskär som han var så hade han definitivt nämnt kanske något mord lite detaljerat. Det är däremot möjligt att han mördat tidigare men inte vågat nämna det för att inte riskera att åka fast, men jag tvivlar på det. Jag tror helt enkelt att hans första mord var dubbelmordet på LHR och sista Taximordet. När han väl mördade så ville han skryta och berätta detaljrik hur han bar sig åt, t.ex. ammunition, offrens placering och kläder, Stines skjorta m.m. Att han självmant helt plötsligt slutade tror jag inte ett ögonblick på. Min åsikt är att han var tvungen att sluta eftersom polisen hade honom på spåren (Allen). Att han skulle byta MO och inte berätta om de kommande morden är bara en dålig ursäkt. Z blev inaktiv i samma ögonblick som Allen blev misstänkt.
Senast redigerad av mirinforever 2015-08-23 kl. 05:15.
Citera
2015-08-23, 17:43
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Nja jag köper inte riktigt det. Han tyckte om att skryta om sina mord och hade definitivt kunnat nämna dubbelmordet -63 precis som han gjorde med LHR. Han kunde t.ex. ha nämnt det i ett brev "I also killed those kids in -63...." med bevis. Det kunde han även ha gjort med Batesmordet om han nu var inblandad, vilket han enligt mig inte var. Istället nämnde han det lite kort efter att media hade fått nys om det. Precis som med Kathleen Johns som han kunde läsa om i tidningen. Om jag inte minns fel försökte han även ta på sig ett polismord, som det sedan uppdagades att det inte var han. Z var en lögnare. Se bara på Stine-mordet t.ex. där han ljög om att han gömde sig i parken medan polismän och hundar letade, vilket i princip var omöjligt med tanke på att de lyste upp och genomsökte hela parken med hundar. Hans 37 s.k. mord är också en lögn såklart. Så uppmärksamhetskär som han var så hade han definitivt nämnt kanske något mord lite detaljerat. Det är däremot möjligt att han mördat tidigare men inte vågat nämna det för att inte riskera att åka fast, men jag tvivlar på det. Jag tror helt enkelt att hans första mord var dubbelmordet på LHR och sista Taximordet. När han väl mördade så ville han skryta och berätta detaljrik hur han bar sig åt, t.ex. ammunition, offrens placering och kläder, Stines skjorta m.m. Att han självmant helt plötsligt slutade tror jag inte ett ögonblick på. Min åsikt är att han var tvungen att sluta eftersom polisen hade honom på spåren (Allen). Att han skulle byta MO och inte berätta om de kommande morden är bara en dålig ursäkt. Z blev inaktiv i samma ögonblick som Allen blev misstänkt.

Om han självmant slutade eller inte kan vi diskutera. Han skrev ett brev där han sa att han inte längre skulle berätta om sina mord. Varför gjorde han det?
Citera
2015-08-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Om han självmant slutade eller inte kan vi diskutera. Han skrev ett brev där han sa att han inte längre skulle berätta om sina mord. Varför gjorde han det?
Jag nämnde det i förra inlägget. Polisen var honom på spåren och han fegade ur helt enkelt. Det är den mest troliga förklaringen. Att han slutade av egen vilja eller pga något i privatlivet när han var så extremt uppmärksamhetskåt och mordlysten är inte ett dugg troligt.
Citera
2016-02-18, 13:27
Medlem
Kenny Kuks avatar
Tror ni Zodiac kan ha försökt filma attacken vid Lake Berryessa för att sedan skicka filmen till media? Kan kanske ha varit så att inspelningen misslyckades och han därför aldrig mer skrev någonting om attacken.
Citera
2016-03-08, 17:50
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Tror ni Zodiac kan ha försökt filma attacken vid Lake Berryessa för att sedan skicka filmen till media? Kan kanske ha varit så att inspelningen misslyckades och han därför aldrig mer skrev någonting om attacken.

tror inte det, då borde bryan hartnell ha sagt det, och/eller man borde ha hittat märken efter stativet i marken, då man lyckades hitta fotspår. om han inte hade en handkamera då. men då är det svårt att filma dådet bra, då man mer eller mindre bara ser blodet och kniven.
Citera
2016-03-08, 17:59
Medlem
badbollen3s avatar
tänkte lite på MK-ULTRA idag, ett C.I.A projekt som ni får googla själva om ni inte vet vad det är. vidare tänkte jag om Zodiac kan ha varit med i det? i brevet till melvin belli så skriver han ju "i can't reach out for help, cause they won't let me". tänk om han refererar till C.I.A.? det skulle förklara varför inte militären eller andra underättelsetjänster lyckas knäcka koderna i breven. det kan vara en mörkläggning för att C.I.A. är ansvariga för Zodiac, och man inte visste vem han var från början, men fick reda på identiteten och undanröjde honom så fort man fick det.

långskott, jag vet. men ingen vet omfattningen av MK-ULTRA, och det har ljugits en hel del om det.
Citera
2016-03-24, 22:26
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
tänkte lite på MK-ULTRA idag, ett C.I.A projekt som ni får googla själva om ni inte vet vad det är. vidare tänkte jag om Zodiac kan ha varit med i det? i brevet till melvin belli så skriver han ju "i can't reach out for help, cause they won't let me". tänk om han refererar till C.I.A.? det skulle förklara varför inte militären eller andra underättelsetjänster lyckas knäcka koderna i breven. det kan vara en mörkläggning för att C.I.A. är ansvariga för Zodiac, och man inte visste vem han var från början, men fick reda på identiteten och undanröjde honom så fort man fick det.

långskott, jag vet. men ingen vet omfattningen av MK-ULTRA, och det har ljugits en hel del om det.
Jo, lite långskott kan det vara men det kan också ligga något i det. I dokumentet nedan påstås t.ex. Ted Kaczynski eventuellt ha deltagit i MK-ULTRA från hösten -59 till våren -62. Om han deltog i det, så behöver han ju inte ha varit Zodiac för det men det skulle kunna göra honom aningen mer misstänkt. Att sedan CIA som institution tvingade deltagare att gå ut och mörda på hemmaplan, har jag svårt att tro.
Citat:
A considerable amount of credible circumstantial evidence suggests that Theodore Kaczynski, also known as the Unabomber, participated in CIA-sponsored MK-ULTRA experiments conducted at Harvard University from the fall of 1959. through the spring of 1962.

During World War II, Henry Murray, the lead researcher in the Harvard experiments, served with the Office of Strategic Services (OSS), which was a forerunner of the CIA. Murray applied for a grant funded by the United States Navy, and his Harvard stress experiments strongly resembled those run by the
OSS. Beginning at the age of sixteen, Kaczynski participated along with twenty-one other undergraduate students in the Harvard experiments, which have been described as "disturbing" and "ethically indefensible."
http://documents.theblackvault.com/documents/intellipedia/intellipediamkultra.pdf
Citera
2016-03-24, 23:43
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jo, lite långskott kan det vara men det kan också ligga något i det. I dokumentet nedan påstås t.ex. Ted Kaczynski eventuellt ha deltagit i MK-ULTRA från hösten -59 till våren -62. Om han deltog i det, så behöver han ju inte ha varit Zodiac för det men det skulle kunna göra honom aningen mer misstänkt. Att sedan CIA som institution tvingade deltagare att gå ut och mörda på hemmaplan, har jag svårt att tro.

Det tror inte jag heller. Men om de hjärntvättat Zodiac till att bli en lönnmördare, och det slagit slint för honom, så vill man nog sopa det under mattan. Man hade ju inte GPS sändare, mobiler, internet osv. på den tiden, och gud vet hur många som var med i det programmet. Det måste ju ha varit omöjligt att följa upp med alla ens veckovis. Kanske en gång var 6:e vecka, och man tar och pratar med andra i programmet om Zodiac, och fortsätter tills man har hittat honom. Därför försvann han så plötsligt, för CIA hann ifatt honom.
Citera
2016-04-01, 01:52
Medlem
tror jag matat det mesta som går kring the zodiac.
även sett och läst majoriteten av alternativa teorier om vem han skulle kunna vara.
en sak som har övertygat mig genom åren är att det inte var mördaren själv som skicka in breven till tidningar utan den som löste kodade breven i själva verket var den som skickat in breven.
alltså harden själv.
sedan finns det ju skrämmande likheter mellan harden och the zodiac om man ska gå efter skisserna på hur zodiac såg ut men jag tror ändå inte han var kapabel till att mörda..

...men kanske även en bidragande faktor till att utredningen kring zodiac bara blev som den blev.

..och för ca 5-6 månaderna hitta jag den här youtube användaren.
kanske har jag fel men jag känner mig rätt övertygad ändå:

https://www.youtube.com/watch?v=UgA_jdcoeZ8

se även de andra videos som den här killen laddat upp senaste 2månaderna.

det skulle förklara väldigt mycket kring the zodiac, tex "they won´t let me"
måste säga att det känns skönt att någon med lite mer kunskap och tid laddar upp videos som han gjort för att stärka det min magkänsla sagt genom åren.
Senast redigerad av SharperSkin 2016-04-01 kl. 02:16.
Citera
2016-04-01, 02:13
Medlem
sökte nu i tråden och jag är förvånad att ingen nämner harden alls tidigare.
var faktiskt första personen jag tänkte på när jag första gången läste kring the zodiac.
men kanske är det som så i människan natur, att det som är mest uppenbara många gånger är det som förbiser
Senast redigerad av SharperSkin 2016-04-01 kl. 03:09.
Citera
2016-04-04, 05:00
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharperSkin
tror jag matat det mesta som går kring the zodiac.
även sett och läst majoriteten av alternativa teorier om vem han skulle kunna vara.
en sak som har övertygat mig genom åren är att det inte var mördaren själv som skicka in breven till tidningar utan den som löste kodade breven i själva verket var den som skickat in breven.
alltså harden själv.
sedan finns det ju skrämmande likheter mellan harden och the zodiac om man ska gå efter skisserna på hur zodiac såg ut men jag tror ändå inte han var kapabel till att mörda..

...men kanske även en bidragande faktor till att utredningen kring zodiac bara blev som den blev.

..och för ca 5-6 månaderna hitta jag den här youtube användaren.
kanske har jag fel men jag känner mig rätt övertygad ändå:

https://www.youtube.com/watch?v=UgA_jdcoeZ8

se även de andra videos som den här killen laddat upp senaste 2månaderna.

det skulle förklara väldigt mycket kring the zodiac, tex "they won´t let me"
måste säga att det känns skönt att någon med lite mer kunskap och tid laddar upp videos som han gjort för att stärka det min magkänsla sagt genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av SharperSkin
sökte nu i tråden och jag är förvånad att ingen nämner harden alls tidigare.
var faktiskt första personen jag tänkte på när jag första gången läste kring the zodiac.
men kanske är det som så i människan natur, att det som är mest uppenbara många gånger är det som förbiser

du förbiser att den som skickade, i alla fall ett brev, skickade med paul steins blodiga skjorta. så den som skickade in det brevet var med all sannolikhet mördaren. kan även nämna att personen som skickade in de första breven, hade info som bara mördaren och polisen kände till, om ammo, att han hade tejpat fast en lampa på vapnet för att kunna skjuta i mörkret, hur kropparna låg, vart de hade blivit skjutna. det gällde de två första morden och mordförsöken, på lake herman road och blue rock springs.

så, förutom att harden löste det första, lätta chiffret, vad har du för belägg att påstå att han var Z?
Citera
2016-04-05, 06:26
Medlem
mina beläg har jag i länken jag skicka, självklart.
jodå jag har tänkt på alla de saker du nämner, faktiskt och det är det som gör det så svårt... iaf för mig då jag inte anser harden vara kapabel till att mörda så kan det då kan det inte varit någon annan än harden.

tycker nog att du ska se uppladdningarna igen med länken jag posta.
väldigt uppenbart att det var harden som skickade breven och tom korrigerade dom i efterhand med misstag han gjorde.

såg även att harden minsann varit misstänkt en gång i tiden.

men.../ dock...!
gällande bevis som enbart polis och mördaren visste så fick harden väldigt mycket information pga sin post av polisen. framkommit flera gånger att polisen hade tight samarbete med vallejo times, san fransisco chronicles och san fransisco examiner. speciellt vallejo times då det var en mindre tidning och många i tidningen mer lr mindre jobbade heltid med fallet the zodiac

Citat:
du förbiser att den som skickade, i alla fall ett brev, skickade med paul steins blodiga skjorta. så den som skickade in det brevet var med all sannolikhet mördaren. kan även nämna att personen som skickade in de första breven, hade info som bara mördaren och polisen kände till, om ammo, att han hade tejpat fast en lampa på vapnet för att kunna skjuta i mörkret, hur kropparna låg, vart de hade blivit skjutna. det gällde de två första morden och mordförsöken, på lake herman road och blue rock springs.

så, förutom att harden löste det första, lätta chiffret, vad har du för belägg att påstå att han var Z?
Senast redigerad av SharperSkin 2016-04-05 kl. 06:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in