2016-03-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Som sagt har Isaksson raddat straffar mot bade Portugal (Luis Figo!) och Albanien. Kanske nagon mer.
Där ser man. Mitt minne måste ha svikit mig då. Men det säger dock inte mycket. Han är ändå väldigt svag på straffar.
Citera
2016-03-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Fast egentligen så vet vi ju inte det förrän någon eller några har fått chansen att på allvar få lite kontinuitet i landslaget. Kanske är även nästa landslagsmålvakt bättre i landslaget än i klubblaget men för att få reda på det så måste ju någon annan än Isaksson få spela först.

Det har du rätt i men det svårt att just nu se någon som har den potentialen.
Citera
2016-03-31, 20:38
Medlem
bagarn29s avatar
Lite tunt om man måste ta till argument som han är dålig på att rädda straffar.
Citera
2016-03-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alltså det är ju inte lätt att rädda en straff men Isaksson går nästan aldrig åt rätt håll på straffar.
Citera
2016-03-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

tunt? det blir ofta straffar i mästerskap. Ska man gå långt blir det oftast att man måste överleva minst en straffläggning.
Citera
2016-03-31, 21:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
tunt? det blir ofta straffar i mästerskap. Ska man gå långt blir det oftast att man måste överleva minst en straffläggning.

Har du någon statistik på hur många straffar som dömts mot Sverige när Isaksson stått i mål?
Citera
2016-03-31, 22:21
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Där måste jag hålla med än en gång. Man har inte direkt små krav om man anser att en målvakt ska vara bra på frilägen.
Man har väl ännu högre krav om man anser att en målvakt är överskattad pga att han inte räddar straffar...

Hellre en jämn och stabil målvakt som är dålig på straffar än en som tar alla straffar men är helt lost i spelet. Isaksson är ett exempel på den förre. När ska soppan om hatet mot honom ta slut? Efter Zlatan har han varit den mest självskrivne i startelvan i många år.

Det nämns (tror det var du som skrev det) att han gör tavlor och dåliga ingripanden. Ge exempel på sådant? Då menar jag inte den tavla han gjorde senast i sitt klubblag. Ge exempel på när han varit usel i landslaget och gjort dessa tavlor? Klubblag borträknat.
Citera
2016-03-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Man har väl ännu högre krav om man anser att en målvakt är överskattad pga att han inte räddar straffar...

Hellre en jämn och stabil målvakt som är dålig på straffar än en som tar alla straffar men är helt lost i spelet. Isaksson är ett exempel på den förre. När ska soppan om hatet mot honom ta slut? Efter Zlatan har han varit den mest självskrivne i startelvan i många år.

Det nämns (tror det var du som skrev det) att han gör tavlor och dåliga ingripanden. Ge exempel på sådant? Då menar jag inte den tavla han gjorde senast i sitt klubblag. Ge exempel på när han varit usel i landslaget och gjort dessa tavlor? Klubblaget skiter jag fullständigt i.
Kan säkert nämna flera men det jag tänker närmast på är EM 2012 då han släppte in Walcotts skott från långt avstånd, nog för att bollen tog en konstig bana men hade han stått kvar så hade han tagit den. Finns fler exempel.
Citera
2016-03-31, 22:35
Medlem
junazs avatar
Citat:
Kan säkert nämna flera men det jag tänker närmast på är EM 2012 då han släppte in Walcotts skott från långt avstånd, nog för att bollen tog en konstig bana men hade han stått kvar så hade han tagit den. Finns fler exempel.
Okej, så du bedömer honom efter en tveksamhet för snart fyra år sedan?
Senast redigerad av junaz 2016-03-31 kl. 22:38.
Citera
2016-03-31, 22:35
Avslutad
Citat:
"Hade han stått kvar"? Har du sett målet? Han rörde sig knappt. Kom gärna med fler lysande exempel. Om han nu gör så många dåliga ingripanden och tavlor kan man fråga sig varför du i första hand nämnde ett insläppt mål från nästan fyra år tillbaka.
Citera
2016-03-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
"Hade han stått kvar"? Har du sett målet? Han rörde sig knappt. Kom gärna med fler lysande exempel. Om han nu gör så många dåliga ingripanden och tavlor kan man fråga sig varför du i första hand nämnde ett insläppt mål från nästan fyra år tillbaka.
Och? Jag ombads att ge exempel på dåliga ingripanden han gjort och jag löd order. Vad spelar det för roll om hur länge sen det var? Alltså kom igen!
Citera
2016-03-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Som sagt har Isaksson raddat straffar mot bade Portugal (Luis Figo!) och Albanien. Kanske nagon mer.
Glöm inte bort att han räddade en straff i Cyprus Cup 2011 mot Ukraina också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in