2016-03-31, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag gör ingen sannolikhetsanalys. Jag anser det mycket märkligt bara att polisen ö.h.t nämner självmord i samband med en bilolycka..

Självklart ställer jag mig undrande till varför de inte bara nämner att det varit en bilolycka? Varför ens nämna självmord? I försvunna fall brukar det heta "att av hänsyn till de anhöriga ger vi inte fler uppgifter". Då är det nästan alltid självmord.

AB:s föräldrar måste väl nästan ha gett sitt tillstånd till polisen att gå ut med de uppgifter de faktiskt gör för att undvika spekulationer om brott?
en bilolycka kan ocksa bedömmas som självmord om du kör in i nagot med flit tex
Citera
2016-03-31, 20:20
Medlem
"Oavsett hur det gick till - rasismen tog hans liv. Tankar till nära o kära o alla som utsätts för hot och hat."

Dagens tweet från Gudrun Schyman, ja det säger en hel del om varför Alexanders psykiska problem har varit sekundära och varför man nu, även efter hans död vill utnyttja dom.

Hade en del inte varit så förblindade och jagat skuggor så hade han kanske levt idag? Men även som död ska han tjäna som tennsoldat i kampen för det "högre syftet" oavsett hur osmakligt det än må bli.

Kommunister som Schyman är ju iofs kända för att inte bry sig så mycket om blodet på händerna. Sanningen är intet värd.

Att Polisen utesluter brott verkar vara en passus. Många kommer troligen hävda att dom ljuger för att skydda nazister osv.
Citera
2016-03-31, 20:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beria
Googlar man lite verkar det trots allt vara ganska vanligt att bilen börjar brinna i samband med att någon gasar ihjäl sej i bilen.
...
Stämmer det verkligen?
Citera
2016-03-31, 20:22
Medlem
Citat:
Jag gör ingen sannolikhetsanalys. Jag anser det mycket märkligt bara att polisen ö.h.t nämner självmord i samband med en bilolycka..

Självklart ställer jag mig undrande till varför de inte bara nämner att det varit en bilolycka? Varför ens nämna självmord? I försvunna fall brukar det heta "att av hänsyn till de anhöriga ger vi inte fler uppgifter". Då är det nästan alltid självmord.

AB:s föräldrar måste väl nästan ha gett sitt tillstånd till polisen att gå ut med de uppgifter de faktiskt gör för att undvika spekulationer om brott?

Det finns även en stor möjlighet till att AB´s föräldrar vet vad som hänt, självmordsbrev?

Kanske vill dom inte hetsa som en del andra utan helt enkelt gå vidare med sin sorg.
Anmärkningsvärt hur vänstern helt enkelt stundar i det och ser sina egna syften som högre.
Citera
2016-03-31, 20:23
Medlem
Tragiskt fall. Det verkar som han led av munchausens syndrom. Orsaka sig själv skada för att få sympati och uppmärksamhet. Eftersom polis och åklagare redan verkar känna till hans historia av fabulerande verkar det ju inte lika märkligt att de så snabbt avfärdade ett brott i samband med bilbranden. För annars är det standard vid sådana olyckor där den drabbade tidigare varit utsatt för hot att man gör en mycket grundlig undersökning innan man avfärdar som olycka. Förmodligen visste man redan om att hoten ej var äkta.

Min teori är nog att när han delgivits misstanke om brott bestämde sig för att iscensätta en riktig jävla blast så att de verkligen skulle fatta hur hotad han var. Tyvärr verkar han ha missbedömt tiden det tar för en person att ta sig ur en bil.
Citera
2016-03-31, 20:24
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
en bilolycka kan ocksa bedömmas som självmord om du kör in i nagot med flit tex

Det kan det säkert, men hur vet man om någon har kört in i något med flit. Föraren kan ha somnat eller fått ett EP-anfall t ex.
Det är anmärkningsvärt att polisen går ut med de uppgifter de gör om de inte fått grönt ljus från föräldrarna.
Citera
2016-03-31, 20:25
Medlem
Oformads avatar
Citat:

För att det är en offentlig person, då är det självklart att man ger mer detaljer.

Förövrigt har jag aldrig hört talas om att Polisen skulle mörka huruvida det är självmord eller ej. Frågar en journalist om detaljer så ger polisen ut dessa, om det inte är en pågående utredning.
Senast redigerad av Oformad 2016-03-31 kl. 20:28.
Citera
2016-03-31, 20:26
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns även en stor möjlighet till att AB´s föräldrar vet vad som hänt, självmordsbrev?

Kanske vill dom inte hetsa som en del andra utan helt enkelt gå vidare med sin sorg.
Anmärkningsvärt hur vänstern helt enkelt stundar i det och ser sina egna syften som högre.

Ja, jag tror att du har rätt! De går ut med det för att få slut på spekulationer.
Citera
2016-03-31, 20:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
jo fantasin har inga gränser men att en dödshotad person stämmer träff med ngn mja jag tvivlar med infon av polisen som getts tror jag mest pa självmord men allt e möjligt

Sant det, men å andra sidan kanske det den här gången var en person han litade på. Ponera t.ex. att det inte alls var något planerat mord utan istället ett bråk mellan vänner som urartade, då skulle ju knappast Alexander haft någon anledning att ana oråd i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Beria
Googlar man lite verkar det trots allt vara ganska vanligt att bilen börjar brinna i samband med att någon gasar ihjäl sej i bilen.

Sedan verkar emellertid Kling & Klang ha väldigt stor fantasi när man t.o.m bedömer det som självmord när en person först huggit sej med en kniv i bröstet och sedan tänt på en gasolflaska så att bilen exploderat.
Alltså som ett exempel på hur oerhört kompetent polis vi har....

http://m.bohuslaningen.se/nyheter/1.1688705-sjalvmord-bakom-bilbrand-i-vargon?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm _campaign=redirect

Där ser man! Det där med att bilar skulle fatta eld på grund av avgaser inne i kupén var helt nytt för mig, men om det nu stämmer och polisen inte hittar några andra dödsorsaker så låter det väl inte helt otroligt i sådana fall.
Citera
2016-03-31, 20:29
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
För att det är en offentlig person, då är det självklart att man ger mer detaljer.

Förövrigt har jag aldrig hört talas om att Polisen skulle mörka huruvida det är självmord eller ej. Frågar en journalist om detaljer, så ger polisen ut dessa, om det inte är en pågående utredning.

Skämtar du? Det kan vara en hur offentlig person som helst, polisen får ändå inte gå ut med att det är självmord. De konstaterar att en person är död och att inget brott föreligger sedan har de gjort sitt. Sedan är det upp till de anhöriga om de vill berätta eller inte vad som skett..
Citera
2016-03-31, 20:29
Medlem
Han hittades i en brinnande bil enligt polisen. En bekant tog livet av sig genom att köra en minigrill inne i bilen, den fattade också eld. Bekanten dog av kolmonoxidförgiftning. Kanske det som hänt?
Senast redigerad av Flatlus-Janne 2016-03-31 kl. 20:32.
Citera
2016-03-31, 20:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
"Oavsett hur det gick till - rasismen tog hans liv. Tankar till nära o kära o alla som utsätts för hot och hat."

Dagens tweet från Gudrun Schyman, ja det säger en hel del om varför Alexanders psykiska problem har varit sekundära och varför man nu, även efter hans död vill utnyttja dom.

Hade en del inte varit så förblindade och jagat skuggor så hade han kanske levt idag? Men även som död ska han tjäna som tennsoldat i kampen för det "högre syftet" oavsett hur osmakligt det än må bli.

Kommunister som Schyman är ju iofs kända för att inte bry sig så mycket om blodet på händerna. Sanningen är intet värd.

Att Polisen utesluter brott verkar vara en passus. Många kommer troligen hävda att dom ljuger för att skydda nazister osv.

Vid närmare eftertanke så kanske det var Gudrun Schymans kamrater som tog hans liv. Alexander Bengtsson var ju emot AFA och en rad andra kommunistorganisationer. Polisen borde leta där.

"Oavsett hur det gick till - kommunism tog hans liv."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in