2016-03-31, 19:52
Medlem
baggebo1s avatar
Här ser vi igen då hur den fruktansvärt obehagliga terrorideologin antirasismen dödar. Från ung ålder lärde antirasismen Alexander att han var hatad för sin hudfärg. Han kanske inte såg det bland sina vita kamrater som ju behandlade honom som alla andra - men av de antirasistiska terroristerna fick han minsann veta att han alltid var hatad. Var de inte öppna rashatare så nog var de smygrasister, åtminstone. Kanske började paranoian och mytomanin just så, i utrymmet mellan den ickerasistiska verkligheten och budskapet från de antirasistiska mördarna?

Sen växte han upp och fick lära sig att inte bara var alla rasister runt omkring, som färgat offer kunde han också göra sig ett namn och skaffa sig en karriär. Men då krävde nog de antirasistiska mördarna att han var hotad och hatad också. Inte skulle väl Trolljägarna, UNT, Aftonbladet och SVT Morgon göra honom känd utan en rejäl offerstory om hoten och hatet i bakgrunden.

De antirasistiska mördarna hade nu lärt Bengtsson att han var hatad pga sin hudfärg och att de skulle göra honom känd om han kom med lite storys kring detta. Hela hans identitet byggdes av antirasisterna.

En dag (alldeles för sent!) tyckte polisen att det var nog. De berättade för Alexander att de visste vad han höll på med. Hela identiteten och livslögnen, som från dag ett skapats av antirasistiska mördare, skulle spricka. Det klarade han inte av, och valde istället att ta sitt liv.

Ingen av de antirasister som är skyldiga i det här fallet kommer givetvis att inse sin skuld. De kommer hoppa till nästa lättlurade offer att göra känd för sin egen politiska agenda. Men vi andra, vi måste våga börja tala om det hat, den terror, och de mord, som den antirasistiska ideologin leder till. Vi måste börja våga säga ifrån när den sticker fram sitt fula tryne. Vi måste inse att om antirasismen fortsätter breda ut sig, som kommer Alexander snart att ha många efterföljare på dess blodiga altare.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-31 kl. 19:55.
Citera
2016-03-31, 19:54
Medlem
usb3s avatar
Kan det vara så att han skulle fejka ett nytt knivöverfall, men istället råkade döda sig själv?
Citera
2016-03-31, 19:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Om media inte hittar uppenbara bevis på att personen ljuger, varför ska de då avstå från att publicera en story som potentiellt kan sälja nummer? Vad har politiskt korrekthet med saken att göra, är det inte uppenbart att det rör som typsik sensationsjournalistik? Det är inte alls säkert att Bengtsson, om han nu ljög om hoten och misshandeln, anförtrodde sig till någon i hans närhet. Hur kan då andra människor, totalt fristående från individen och dennes handlande, beskyllas för dennes död?
Du har tydligen helt missat den primära journalistiska principen om att få bekräftat uppgifter innan man publicerar?
Citera
2016-03-31, 19:56
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Homosexuella lider ju ofta av depression eller psykisk störning av något slag. Detta kan mycket väl ha varit självmord om han var deprimerad och instabil. Det kan också ha varit ett "nazistmord", men mycket lite talar för det. Då är sannolikheten högre att han blev brutalt mördad av ensamkommande barn som bögen i Bergsjön blev.
Näe det tror jag inte men däremot är ju många (men inte alla) av de adopterade barnen bortadopterade av sina biologiska föräldrar för att dom inte mått psykiskt bra. Detta kan gå i arv. Adopterade är överrepresenterade i psykvården. Det kan iofs bero på många saker.

Men
Vad hade denna man för uppdrag?
Var han aktivt politiker? Satt han i några nämnder eller var han bara "aktiv" medlem?
Citera
2016-03-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Jag har heller inte järnkoll på allt som rör Bengtsson och hoten mot honom. Min poäng är att så länge UNT och övrig media inte har konkreta bevis eller uppgifter som går isär har de ingen anledning eller moraliskt ansvar att avstå från publicering. Det är också orimligt att kräva av UNT och media att förutspå händelsernas utveckling. Vidare står jag fast vid att detta är inget annat än sensationsjournalistik. Faktumet att Bengtsson var antirasist och den politiska korrektheten, även om den spelar roll, är en sekundär fråga. Det som ger storyn "värde" är att det rör sig om en offentlig person. Kunde lika gärna varit skådespelare från en halvtaskig SVT-såpa.
Fast är det inte just hans antirasistiska och hbtq arbete och alla hoten (påstådda eller ej) som har gjort honom till en offentlig person?
Citera
2016-03-31, 20:00
Medlem
sonicguides avatar
Brand på asylboende och brand i detta fall också. Det är lätt att hitta likheter i tillvägagångssättet.
Hoppas nu att polisen raskt tar in några tempelriddare och kollar upp dem rejält.
Citera
2016-03-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Det förklarar ju iofs mina misstankar om det mycket suspekta ''mordförsöket'' på alexander i hans hem för några veckor sen. Någon som vet vad som hände med den utredningen? Personligen tyckte jag det verkade sjukt skumt att man, efter att ha blivit mordhotad och förföljd, skulle ha öppnat dörren för någon helt okänd som ringer på 02.00 utanför ens hem. Hur som helst tragiskt att det gått så långt

Snälla - jag har blivit knivhotad och frihetsberövad; blivit förföljd av män hem från krogen; sagt ifrån när människor beter sig olämpligt osv. Och jag är en kvinna på 155cm med biceps som pingisbollar - trots det öppnade jag dörren kl 1 på natten utan att förstå vem det var utanför, och tur var det då det visade sig vara en knivskuren granne.

Så nej, inte konstigt alls att han öppnade. Liksom jag, trodde han kanske på mänskligheten.
Palla att gå runt och vara rädd.
Citera
2016-03-31, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan väl även vara så att han stämt möte med någon, saker har urartat och Alexander har dött (antingen i Ödeshög eller någon annan stans) och GM har valt att sätta eld på bilden för att göra sig av med bevis.

Saken är den att visst, självmord låter inte helt osannolikt, men det faktum att bilen brann känns ganska ovanligt i självmordssammanhang.

Jag förmodar för övrigt att man ännu inte kommit fram till exakt vad han dog av?
jo fantasin har inga gränser men att en dödshotad person stämmer träff med ngn mja jag tvivlar med infon av polisen som getts tror jag mest pa självmord men allt e möjligt
Citera
2016-03-31, 20:05
Medlem
Berias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan väl även vara så att han stämt möte med någon, saker har urartat och Alexander har dött (antingen i Ödeshög eller någon annan stans) och GM har valt att sätta eld på bilden för att göra sig av med bevis.

Saken är den att visst, självmord låter inte helt osannolikt, men det faktum att bilen brann känns ganska ovanligt i självmordssammanhang.

Jag förmodar för övrigt att man ännu inte kommit fram till exakt vad han dog av?

Googlar man lite verkar det trots allt vara ganska vanligt att bilen börjar brinna i samband med att någon gasar ihjäl sej i bilen.

Sedan verkar emellertid Kling & Klang ha väldigt stor fantasi när man t.o.m bedömer det som självmord när en person först huggit sej med en kniv i bröstet och sedan tänt på en gasolflaska så att bilen exploderat.
Alltså som ett exempel på hur oerhört kompetent polis vi har....

http://m.bohuslaningen.se/nyheter/1.1688705-sjalvmord-bakom-bilbrand-i-vargon?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm _campaign=redirect
Citera
2016-03-31, 20:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har tydligen helt missat den primära journalistiska principen om att få bekräftat uppgifter innan man publicerar?
Nu fungerar det inte riktigt så när det gäller anmälda brott, då anmälan i sig ofta betraktas som en bekräftelse på att brottet begåtts. Inte minst gäller detta vid våldtäktsanmälningar, trots att i så många fall som hälften av dem ingen våldtäkt förövats. Oftast rättar de sig inte när sanningen kommer fram.

Men i det här fallet borde, som sagt, varningsklockor ha ringt hos Ullenhags-pressen. Det är lätt att inse varför de inte gjorde det.
Citera
2016-03-31, 20:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
1 kan vara singelolycka

2 kan vart självmord där han gasats ihjäl i kupen och gasen sedan antänt bilen

3 kan varit en mördare som stulit hans släktings bil och kört med honom till ödeshög för att där sätta eld pa honom

Gör själv eran sannolikhetsanalys

Jag gör ingen sannolikhetsanalys. Jag anser det mycket märkligt bara att polisen ö.h.t nämner självmord i samband med en bilolycka..

Självklart ställer jag mig undrande till varför de inte bara nämner att det varit en bilolycka? Varför ens nämna självmord? I försvunna fall brukar det heta "att av hänsyn till de anhöriga ger vi inte fler uppgifter". Då är det nästan alltid självmord.

AB:s föräldrar måste väl nästan ha gett sitt tillstånd till polisen att gå ut med de uppgifter de faktiskt gör för att undvika spekulationer om brott?
Citera
2016-03-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Alltså jag skiter fullständigt i huruvida media publicerar hoten mot Bengtsson. Jag skulle inte kunna bry mig mindre om det som har hänt honom och tidningarnas eventuella klavertramp. Du menar att media bär en skuld för Bengtssons självmord. Jag menar att det är en idiotisk hållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in