2016-03-31, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja, det var så det vanliga röret av det-bara-är-så ad hoc-premissande och cirkelargumentation plus en strawman om vad buddhismen är.

Du trampar på fläcken ... d.v.s. din såpbox.

kom med något bättre eller håll tyst.
Citera
2016-03-31, 14:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
ja, det är möjligt att det du har i din skalle mestadels är skräp i "mina ögon" men jag ger inga garantier. Jag tror att Gud sätter ett frö i kärlek i varje människa och att allt liv har en mening i den här världen.

det är många som tror på min Gud, garanterat. Du gör dig själv till allvetande och låtsas som du vet om mitt hjärtas tankar. Jag ber för dig för jag känner lukten av skit och förbannad profet!

Men nu är det bevis ... inte tro ... som efterlysas på denna tråd.
Citera
2016-03-31, 14:16
Bannlyst
jag har redan sagt att Gud bevisar sig själv och det är i enlighet med Hans ord.

går du utanför Hans ord så hittar du förbannade lögner.
Citera
2016-03-31, 14:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja, det var så det vanliga röret av det-bara-är-så ad hoc-premissande och cirkelargumentation plus en strawman om vad buddhismen är.

Du trampar på fläcken ... d.v.s. din såpbox.

Citat:
kom med något bättre eller håll tyst.

Jag kan inte se något, som skulle vara bättre än kritik av din icke- eller anti-logik.
Citera
2016-03-31, 14:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
jag har redan sagt att Gud bevisar sig själv och det är i enlighet med Hans ord.

Visst, men det att du upprepar detta mantramässigt gör det inte mera legitimt.
Citera
2016-03-31, 15:41
Medlem
Citat:
Detta tramset är ungefär lika relevant på denna tråd som att säga "det finns bevis, men jag vill inte presentera dem".
Håll dig till någon tråd där predikan är topic i stället. Här är det bevis som efterlyses.
Citat:
Även innanför hans påstådda ord.
Men det kan vi ta på (FB) Är Bibeln sann ?
Citera
2016-03-31, 19:42
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Nej, Gud visar sig själv för dig. Han har inte bevisat sig själv. Det är omöjligt att han kan bevisa sig. Om gud bevisar sig kan du även bevisa honom för andra. Du kan däremot inte visa honom för andra. Vilket anledesvis gör det hela till, han visar sig för dig. I alla hans olika sammanhang du är honom i.
Citera
2016-03-31, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Nej, Gud visar sig själv för dig. Han har inte bevisat sig själv. Det är omöjligt att han kan bevisa sig. Om gud bevisar sig kan du även bevisa honom för andra. Du kan däremot inte visa honom för andra. Vilket anledesvis gör det hela till, han visar sig för dig. I alla hans olika sammanhang du är honom i.

Saggeliten har svårt att förhålla sig till en högre makt, därav hans svammel.
Citera
2016-03-31, 19:56
Bannlyst
ingenting är omöjligt för Gud och bara lögnare påstår annorlunda! lögnare och falska profeter sätter upp regler för Gud och sätter upp hinder för andra människor att nå Guds rike.

Gud är sanningen!
Citera
2016-03-31, 20:02
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
ingenting är omöjligt för Gud och bara lögnare påstår annorlunda! lögnare och falska profeter sätter upp regler för Gud och sätter upp hinder för andra människor att nå Guds rike.

Gud är sanningen!
Allah är sanningen! Infidel!
Citera
2016-03-31, 20:03
Bannlyst
Citat:

Gud är sanningen!

Jag tvivlar inte på gud men du däremot är bara en kung av svammel.
Citera
2016-03-31, 20:09
Bannlyst
tro inte på mig, tro på mannen från himmelen!

Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Allah är sanningen! Infidel!
koranen är en våldsmanual som hotar läsaren med helvetet om de inte mördar "vänner till satan" och som jag brukar säga , alla verkliga fiender till allah och islam är på den goda sidan och sannerligen, den största fienden till islam är min bästa vän!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in