2016-03-30, 18:51
Bannlyst
de flesta buddhister menar sig väl hoppas på att "buddha" blev upplyst under ett trä medelst frestninga av satan, ja nästan som Jesus blev i öknen.

därmed menar de ju att någon högre makt, ja ondskan själv styr och ställer vem som blir upplyst. för Jesus sade att bara Gud är god och menar man att godheten är god, att den är levande och vinner till slut, då tror man på min Gud. Kärleken själv. Dessutom är det ju antikrist 100 %. Jesus sade att alla som kommit före Honom var mördare och tjyvar!

satans jävelskap säkerligen.
Senast redigerad av saggeliten 2016-03-30 kl. 18:54.
Citera
2016-03-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
de flesta buddhister menar sig väl hoppas på att "buddha" blev upplyst under ett trä medelst frestninga av satan, ja nästan som Jesus blev i öknen.

därmed menar de ju att någon högre makt, ja ondskan själv styr och ställer vem som blir upplyst. för Jesus sade att bara Gud är god och menar man att godheten är god, att den är levande och vinner till slut, då tror man på min Gud. Kärleken själv. Dessutom är det ju antikrist 100 %. Jesus sade att alla som kommit före Honom var mördare och tjyvar!

Ja, det var ett bra bevis för Guds existens. ( ironi )
Citera
2016-03-30, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, det var ett bra bevis för Guds existens. ( ironi )
ironi är skräp.
Citera
2016-03-30, 19:13
Medlem
Citat:
ironi är skräp.
Nästan allt är väl skräp enlig dig? Förutom din Gud, som bara du tror på.
Citera
2016-03-30, 19:20
Bannlyst
Citat:
Nästan allt är väl skräp enlig dig? Förutom din Gud, som bara du tror på.
ja, det är möjligt att det du har i din skalle mestadels är skräp i "mina ögon" men jag ger inga garantier. Jag tror att Gud sätter ett frö i kärlek i varje människa och att allt liv har en mening i den här världen.

det är många som tror på min Gud, garanterat. Du gör dig själv till allvetande och låtsas som du vet om mitt hjärtas tankar. Jag ber för dig för jag känner lukten av skit och förbannad profet!
Citera
2016-03-30, 19:22
Medlem
Citat:
ja, det är möjligt att det du har i din skalle mestadels är skräp i "mina ögon" men jag ger inga garantier. Jag tror att Gud sätter ett frö i kärlek i varje människa och att allt liv har en mening i den här världen.
Hoppas du får ett sådant frö snart, och börjar bete dig trevligt.
Citera
2016-03-30, 19:23
Bannlyst
Citat:
Hoppas du får ett sådant frö snart, och börjar bete dig trevligt.
ej här för att bli kompis med dig eller vinna ditt förtroende på dina villkor.
Citera
2016-03-30, 19:24
Bannlyst
Citat:
ej här för att bli kompis med dig eller vinna ditt förtroende.

Det är nog ömsesidigt.
Citera
2016-03-30, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merciful
Det är nog ömsesidigt.
dina ord är också skräp.
Citera
2016-03-30, 19:34
Bannlyst
Citat:
dina ord är också skräp.

Din retorik är obefintlig. Du vill inte diskutera någonting utan kommer bara med citat och förölämpningar. Det är ett under att mod låter dig hållas.
Citera
2016-03-30, 21:57
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Gud bevisar sig själv.
OK, skulle bara kolla att du fortfarande inte har ett enda belägg, utan endast predikar din tro.
Citera
2016-03-31, 14:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ja, det var så det vanliga röret av det-bara-är-så ad hoc-premissande och cirkelargumentation plus en strawman om vad buddhismen är.

Du trampar på fläcken ... d.v.s. din såpbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in