Citat:
Ursprungligen postat av
TGWEI
Om media inte hittar uppenbara bevis på att personen ljuger, varför ska de då avstå från att publicera en story som potentiellt kan sälja nummer? Vad har politiskt korrekthet med saken att göra, är det inte uppenbart att det rör som typsik sensationsjournalistik? Det är inte alls säkert att Bengtsson, om han nu ljög om hoten och misshandeln, anförtrodde sig till någon i hans närhet. Hur kan då andra människor, totalt fristående från individen och dennes handlande, beskyllas för dennes död?
Tja, kanske för att personen inte ska ha så mycket att förlora, om det visar sig att allt var påhittat, att han tar livet av sig.
Media bör vara försiktiga med den här typen av historier, då det är allmänt känt att det i politiska kretsar förekommer många virrpannor som inte drar sig för dikta ihop falska historier om hot och våld mot dem för att få uppmärksamhet. Vi minns väl alla sverigedemokraten som ristade in ett hakkors i sin egen panna. Och hon är inte ensam.
Det fanns en hel del märkliga omständigheter i hans tidigare anmälningar, redan innan det senaste påstådda överfallet nattetid, som även det innehöll detaljer som man reagerade på. Nu har jag inte örnkoll på hela hans historia och vad som eventuellt är bekräftat sant med en utpekad gärningsman, men de påstådda hoten mot honom som ringdes in till en tidningsredaktion, och inte till honom själv, gör då att jag backar och undrar vad som egentligen försiggår.
Hade media – särskilt UNT – varit uppmärksamma på sådant från början, hade hans ställning inte varit sådan idag att hans fall skulle bli skyhögt om det visade sig att somt var påhittat. Här har den politiska korrektheten spelat in, eftersom det här är gefundenes fressen för den tidning som vill driva en "antirasistisk" agenda och måla upp nazister och rasister som det stora hotet mot vår demokrati. Kanske gick man in lite väl hårt från början på hans historier, som mycket väl kan ha varit sanna, för att det skulle bli möjligt att backa och göra små notiser av hans nya påståenden om hot och våld.
Jag önskar jag hade kvar mina kontakter i den moderata studentmiljön och kunde fråga lite försiktigt om vad de där
egentligen anser om honom, hans trovärdighet och mentala status. Det är mycket som förtigs utåt för att partiet eller förbundet inte ska bli lidande.