2016-03-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag kommer ihåg när Alexander Bengtsson var med i Trolljägarna:

https://twitter.com/alexander_b1/status/634858483561680896

Frågan är hur mycket av det han sa där verkligen stämde, nu när mer information har kommit fram så här i efterhand?

Framkom det något om verkliga hot i programmet?
Citera
2016-03-31, 18:42
Avslutad
Mycket konstigt.

Jag hade ingen aning om vem han var fram tills i höstas när han skrev på sin blogg att Avpixlat borde stängas ner, då gick jag in och läste.
Och förra veckan besökte jag bloggen igen och läste igenom inläggen mer noga. Och jag förstår inte om han ens var på riktigt. T ex hans "komma ut"-inlägg, jag trodde att han skojade. Det är skrivet på ett tramsigt sätt. Och med konstig svenska, nästan som om han var full när han skrev det.
Och inlägget där han svarar Exponerat att "han inte kan bestämma vart han ska bo", mycket märklig sak att säga, eller mer hur han uttryckte det. Jag började undra om han var lite bakom alt. jävligt drogad.
Hans blogg ger inte alls intrycket av att han är politiker till yrket, snarare någon 15-åring från UV som sitter och flummar.

Och tweeten som någon här återgav där han älskar invandring, är bög och allt. Det skriker troll om den tweeten. Hans Twitter är udda, ibland låter det som han skriver från ett manus, ordvalen och stilen och ibland som om det är hans egna tankar.

Han verkar också skifta mellan AFA/Expo och att vara islamkritisk och emot kommunism.

Antingen är han Sveriges bästa troll som drog nytta av klimatet i Sverige och utnyttjade sin hudfärg till max(och slaskmedia hängde naturligtvis på), eller så är/var han en förvirrad person som inte kunde bestämma sig och gick upp i sin "antirasism".

Hur som, alltid tragiskt när unga dör. Jag hoppas att han får vila i frid.
Senast redigerad av GenesisP 2016-03-31 kl. 19:01.
Citera
2016-03-31, 18:44
Medlem
Någon som känner honom och som vet om han mådde psykiskt dåligt? Fruktansvärt sorgligt om det ska kunna gå så långt som till självmord innan det överhuvudtaget upptäcks. Mina kondoleanser till de anhöriga.
Citera
2016-03-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Aftonbladet försökte sig på den rackaren tidigare idag. Man hade en stor jättebild med "Alexander Bengtsson befarad död" och en bild där han stod framför en massa flaggor med "Antirasistiska" och "Anti-SD"-budskap. Min första tanke när jag såg löpet var givetvis att han blivit "mördad för detta egagemang" så Aftonbladet lyckades på mig.
Aftonbladet har nu lagt in nya uppgifter om den preliminära obduktionsrapporten bland annat men ingenting om att han själv misstänktes för brott utan man kör på med "arbete mot rasism och homofobi, 50-tal polisanmälda hot och knivattack i hemmet" osv.
Citera
2016-03-31, 18:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sludder
Någon som känner honom och som vet om han mådde psykiskt dåligt? Fruktansvärt sorgligt om det ska kunna gå så långt som till självmord innan det överhuvudtaget upptäcks. Mina kondoleanser till de anhöriga.

Ja, det är verkligen tragiskt. Slaskmedia som Aftonbladet men även UNT verkar ha haft en stor skuld i det som har hänt. Man har köpt Alexanders falsarier och hjärnspöken rakt av, och på så sätt har han drivits allt djupare in i den "antirasistiska" fållan.

Det är en sorts symbios och man ser samma sak med hans namne (!), den djupt störde Alexander Bengtsson från Expo. Nästan kusligt att de har exakt samma namn.
Citera
2016-03-31, 18:53
Medlem
ace_secs avatar
Hans död är inte någon förlust för någon. Patetisk kaosbabbe!

Det tragiska är att det så tydligt blottas hur media så rakt av köper lögner då det gynnar deras intresse.
Citera
2016-03-31, 18:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sludder
Han kan nog ha mått ganska dåligt i många år och då vänjer sig folk. Om man dessutom ljuger stup i kvarten så blir det lite "Pojken (Peter?) och vargen" över det hela. I klipp verkade han dessutom ganska kontrollerad till sitt sätt, så det är svårt att fatta att: "denna gång är det allvar".

Sannolikt kände ingen nära anhörig till att man underrättat honom misstanke om Falskt larm.
Citera
2016-03-31, 18:59
Medlem
Kryzeks avatar
Kan inte påstå att jag är särskilt ledsen över detta . Han har stått och ljugit inför publik om hur han blivit överfallen i sitt hem pga. sin hudfärg och sexuella läggning av stora stygga svenskar. De flesta andra grova hoten var väl också falska.
Citera
2016-03-31, 19:05
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Om media inte hittar uppenbara bevis på att personen ljuger, varför ska de då avstå från att publicera en story som potentiellt kan sälja nummer? Vad har politiskt korrekthet med saken att göra, är det inte uppenbart att det rör som typsik sensationsjournalistik? Det är inte alls säkert att Bengtsson, om han nu ljög om hoten och misshandeln, anförtrodde sig till någon i hans närhet. Hur kan då andra människor, totalt fristående från individen och dennes handlande, beskyllas för dennes död?
Tja, kanske för att personen inte ska ha så mycket att förlora, om det visar sig att allt var påhittat, att han tar livet av sig.

Media bör vara försiktiga med den här typen av historier, då det är allmänt känt att det i politiska kretsar förekommer många virrpannor som inte drar sig för dikta ihop falska historier om hot och våld mot dem för att få uppmärksamhet. Vi minns väl alla sverigedemokraten som ristade in ett hakkors i sin egen panna. Och hon är inte ensam.

Det fanns en hel del märkliga omständigheter i hans tidigare anmälningar, redan innan det senaste påstådda överfallet nattetid, som även det innehöll detaljer som man reagerade på. Nu har jag inte örnkoll på hela hans historia och vad som eventuellt är bekräftat sant med en utpekad gärningsman, men de påstådda hoten mot honom som ringdes in till en tidningsredaktion, och inte till honom själv, gör då att jag backar och undrar vad som egentligen försiggår.

Hade media – särskilt UNT – varit uppmärksamma på sådant från början, hade hans ställning inte varit sådan idag att hans fall skulle bli skyhögt om det visade sig att somt var påhittat. Här har den politiska korrektheten spelat in, eftersom det här är gefundenes fressen för den tidning som vill driva en "antirasistisk" agenda och måla upp nazister och rasister som det stora hotet mot vår demokrati. Kanske gick man in lite väl hårt från början på hans historier, som mycket väl kan ha varit sanna, för att det skulle bli möjligt att backa och göra små notiser av hans nya påståenden om hot och våld.

Jag önskar jag hade kvar mina kontakter i den moderata studentmiljön och kunde fråga lite försiktigt om vad de där egentligen anser om honom, hans trovärdighet och mentala status. Det är mycket som förtigs utåt för att partiet eller förbundet inte ska bli lidande.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2016-03-31 kl. 19:09.
Citera
2016-03-31, 19:09
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han kan nog ha mått ganska dåligt i många år och då vänjer sig folk. Om man dessutom ljuger stup i kvarten så blir det lite "Pojken (Peter?) och vargen" över det hela. I klipp verkade han dessutom ganska kontrollerad till sitt sätt, så det är svårt att fatta att: "denna gång är det allvar".

Sannolikt kände ingen nära anhörig till att man underrättat honom misstanke om Falskt larm.

Jag håller med dig! Jag visste inte tidigare vem han var, men det är ytterst tragiskt att han kände att hans ända möjlighet var att ta livet av sig.. Vuxna människor ljuger inte så (nästan) tvångsmässigt för att få uppmärksamhet, så nog mådde han dåligt alltid.

Han har antagligen inte sett någon väg ur det, fast det hade räckt med några år utomlands och sedan hållit låg profil. Hans förtvivlan måste vara oehörd för att ta ett sådant steg.
Citera
2016-03-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Antingen är han Sveriges bästa troll som drog nytta av klimatet i Sverige och utnyttjade sin hudfärg till max, eller så är/var han en förvirrad person som inte kunde bestämma sig.

Hur som, alltid tragiskt när unga dör. Jag hoppas att han får vila i frid.

Jag tror nog att dagens händelse visar att han främst var en människa som inte mådde bra, "trollandet" var väl mest symptom och rop på hjälp.

Minns att jag i sällskap med andra såg honom i svt´s morgonsoffa för ett tag sedan och det hela verkade märkligt på nåt sätt.

Det är rent tragiskt att ingen "märkt av" hur illa ställt det varit med honom. Att media utnyttjat och svalt allt med hull och hår enbart för ett helt annat "högre syfte" är rent äcklande.

Vila i frid.
Citera
2016-03-31, 19:14
Medlem
Nån som vet hur han tog livet av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in