2016-04-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det är inga vinnare i denna soppan men naturligtvis intressant med sådana vändningar.
Homosexuell rasifierad profilpolitiker med mediadrömmar mottar en mycket stor mängd hot, attackeras med kniv i sitt hem, uppmärksammas i media, blir misstänkt och utreds för falsk tillvitelse, omkommer i spektakulärt misstänkt självmord och då är det fortfarande massor av okända faktorer kvar under ytan.

Man känner ju med anhöriga som får gå igenom detta offentliga gatlopp mitt i sorgen.

Ja, det är det värsta.
Citera
2016-04-05, 14:53
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Alltså, jag håller mig till vad åklagaren säger. Och denne säger att det var frågetecken kring tre fall, men inte kring de övriga. Och han säger att det ingalunda är klart att de tre fallen var falskanmälningar.
AB visste om det var falska anmälningar. Om det var det så visste han att han skulle åka dit oavsett vad åklagaren tror i detta skede. Det viktiga är vad AB visste
Citera
2016-04-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
AB visste om det var falska anmälningar. Om det var det så visste han att han skulle åka dit oavsett vad åklagaren tror i detta skede. Det viktiga är vad AB visste
Och det vet du? För att du anlitat ett medium?
Citera
2016-04-05, 15:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
OM det var falske anmälningar så visste ju AB om det. Det behövs det väl inget medium för att konstatera?
Det var bara det jag sa
Citera
2016-04-05, 15:16
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Fast blir man falskt anklagad är oftast inte första reaktionen att omedelbart ta livet av sig.

Du kan ju även tänka dig hur pass torrt om fötterna polis och åklagare vill ha innan man tar i ett fall där man i dagens klimat av nolltolerans av "hat" skall utreda en rasifierad homosexuell politiker för lögner om hot. Rädslan att detta skall spela SD i händerna är ju bekräftad.
Citera
2016-04-05, 15:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
De ska utredas så gott det går. Det är en trådsanning både att alla anmälningarna var falska och att det var därför han begick självmord. Strängt taget kan vi inte ens vara säkra på att det var självmord heller.
Jag skulle tyckt det var tragiskt även om det varit en sverigedemokrat, hur mycket jag än avskyr sd. Skilja mellan sak och person. Inte så lätt alltid, men bra att försöka.
Jag håller med om att det skall utredas så gott det går. Det är ju därför jag undrar om det finns någon dömd eller misstänkt i de övriga 47 fallen.
Citera
2016-04-05, 15:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Fast blir man falskt anklagad är oftast inte första reaktionen att omedelbart ta livet av sig.

Du kan ju även tänka dig hur pass torrt om fötterna polis och åklagare vill ha innan man tar i ett fall där man i dagens klimat av nolltolerans av "hat" skall utreda en rasifierad homosexuell politiker för lögner om hot. Rädslan att detta skall spela SD i händerna är ju bekräftad.
Exakt. Man kan utgå ifrån att det var ställt utom allt rimligt tvivel att det var påhittat för att polisen skulle våga gå ut med anklagelsen. Att det var bevisat, bekräftat & dubbelbekräftat.
Citera
2016-04-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Är du så sträng blir det svårt att vara säker på något alls. Mycket säkrare bevis för självmord än att polisen går ut och säger att det var självmord går ju inte att få utan att det blivit filmat eller man närvarat.

En utsaga är vad jag vet inget bevis. Själv tycker jag att polisen sällan har rätt, ja utom vid fortkörning med kamerabevis..

Men det verkar vara många som litar blint på polisen här.

Polisen klarar ju inte ens upp fallen med bränderna mot asylboendena
Citera
2016-04-05, 17:27
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Vi kan nog utgå i från att Aftonbladet klarar av att läsa tydliga pressmeddelanden från Åklagarmyndigheten va?
Citera
2016-04-05, 17:30
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Högst tre fall, enligt åklagaren.

Tre som har gått till Åklagare, hur många polisen misstänker har du inte en aning om men förmodligen är det de flesta.

Det finns två undantag
- De som kommer från Vänstern.
- Fall där Bengtsson tex anmält människor för att de sagt emot honom politiskt på nätet.
Citera
2016-04-05, 17:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag förmodar (obs! det är en förmodan), att Alexander fick någon gliring (eller ett par gliringar) och när det uppmärksammades av media, så fann han stimulerande att vara i ramljuset och började själv hitta på fler och kanske grövre händelser.

Någon som vet något om, hur det hela började?

Enligt honom själv så började allt med att han höll ett kort anförande på MUF:s stämma, minuter efter det så kom hoten enligt honom själv.
Citera
2016-04-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Tre som har gått till Åklagare, hur många polisen misstänker har du inte en aning om men förmodligen är det de flesta.

Det finns två undantag
- De som kommer från Vänstern.
- Fall där Bengtsson tex anmält människor för att de sagt emot honom politiskt på nätet.

OK så du vet att det kom hot från vänstern. Har du en källa på det?
Och du vet att de påstådda hoten från vänstern var äkta. Källa på det?
Och så vet du mer än åklagaren. Fascinerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in