Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-06, 11:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Också New York Times tar upp fusk Cruz nu.

Ted Cruz’s Campaign Spread False Report in Iowa That Ben Carson Was Quitting Race
http://www.nytimes.com/politics/first-draft/2016/02/05/ben-carson-campaign-releases-tape-of-ted-cruz-worker-spreading-rumors/?partner=rss&emc=rss&smid=tw-nytimes&smtyp=cur
Ja Cruz är rökt skulle jag säga. Om man har en kampanj som heter TrusTED och blir påkommen som en fuskare är det tack och hej. Oerhört kortsiktigt tänkt av kampanjen.
2016-02-06, 12:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Speglar Iowa Trump kommer vara ny etta efter New Hampshire och South Carolina. Det du måste tänka på är Trump fick 24% med Carson på ca 10% och Cruz 28%. Rubio fick 23% med alla andra på 1-2-3%, går Carson och Cruz röster till Trump då vet vi var det slutar. Om inte då tar Rubio hem det svaret får vi efter super tuesday.
Det som är intressant är ju att bettarna som riskerar sina egna pengar tänker igenom alla scenarier och agerar på all information. Och efter Iowa så rasade tron på att trump vinner.

Du kan ju alltid spela på honom om du tycker oddsen ör fel. Innan Iowa gav Trump 2 ggr pengarna. Nu får du 5 ggr pengarna. Du kanske tycker det är ett bra tillfälle. Personligen tänker jag att bettarnas reaktion efter Iowa översstämmer med min egen.

Jag tror trump är körd. Jag tvivlar på att han ens vinner NH. Efter Nevada eller SC är det i alla fall helt kört. Trump har ingen uthållighet eftersom han inte tror på sin egen "pollitik". Han är mest intresserad av att vinna rejset och bli populär och inflytelserik. Ett par motgångar och han kommer slänga in handduken.
Senast redigerad av Madagascar 2016-02-06 kl. 13:05.
2016-02-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det som är intressant är ju att bettarna som riskerar sina egna pengar tänker igenom alla scenarier och agerar på all information. Och efter Iowa så rasade tron på att trump vinner.

Du kan ju alltid spela på honom om du tycker oddsen ör fel. Innan Iowa gav Trump 2 ggr pengarna. Nu får du 5 ggr pengarna. Du kanske tycker det är ett bra tillfälle. Personligen tänker jag att bettarnas reaktion efter Iowa översstämmer med min egen.

Jag tror trump är körd. Jag tvivlar på att han ens vinner NH. Efter NH är det i alla fall kört. Trump har ingen uthållighet eftersom han inte tror på sin egen "pollitik". Han är mest intresserad av att vinna rejset och bli populär och inflytelserik. Ett par motgångar och han kommer slänga in handduken.

Spelarna har ingen aning utan går på känsla.

Jeb bush låg på 1.50 vid starten att vinna nomineringen.

Trump låg på 1.44 att vinna Iowa.

Sanders låg på 15-20 att vinna nomineringen hos demokraterna.

Oddsen speglar media och popularitet och inget annat.

Trump behövde vinna Iowa av en anledning att som du nämner inte tappa tron på att han kan vinna. Annars går allt enligt planerna för Trump.
2016-02-06, 13:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Spelarna har ingen aning utan går på känsla.

Jeb bush låg på 1.50 vid starten att vinna nomineringen.

Trump låg på 1.44 att vinna Iowa.

Sanders låg på 15-20 att vinna nomineringen hos demokraterna.

Oddsen speglar media och popularitet och inget annat.

Trump behövde vinna Iowa av en anledning att som du nämner inte tappa tron på att han kan vinna. Annars går allt enligt planerna för Trump.
Vad är det för dumheter... Det är klart bettarna har koll. Antagligen mer än du och jag i sina spekulationer eftersom de riskerar sins pengar.

Kolla på den stora droppen i sannolikheten på trump efter Iowa. Var det bara reaktion på känsla, media eller popularitet? Nej det är direkt reaktion på att han förlorade i Iowa.
Senast redigerad av Madagascar 2016-02-06 kl. 13:08.
2016-02-06, 13:08
Medlem
Citat:
Vad är det för dumheter... Det är klart bettarna har koll. Antagligen mer än du och jag i sina spekulationer eftersom de riskerar sins pengar.

Kolla på den stora droppen i sannolikheten på trump efter Iowa. Var det bara känsla? Nej det är direkt relaterat till att han förlorade i Iowa.

Precis som Ted Cruz öka i oddsen dagarna innan valet men vann ändå. Cruz var favorit hela tiden men oddsen speglade media, popularitet samt polls och inte spelarnas kunskaper om valet.
Senast redigerad av seeeg321 2016-02-06 kl. 13:11.
2016-02-06, 13:09
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag tror trump är körd. Jag tvivlar på att han ens vinner NH. Efter Nevada eller SC är det i alla fall helt kört. Trump har ingen uthållighet eftersom han inte tror på sin egen "pollitik". Han är mest intresserad av att vinna rejset och bli populär och inflytelserik. Ett par motgångar och han kommer slänga in handduken.
Han leder ju stort i NH, och har även gjort det i SC och NV. Varför skulle det vara helt kört efter de staterna?
2016-02-06, 13:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Full Speech: Donald Trump HUGE Rally in Florence, SC, February 5, 2016

Här ett inlägg och kommentar på YouTube

Citat:
sheridanbucket för 10 timmar sedan
If Cruz and Rubio know so much, if they know how to make America great again, then why are they not writing Senate Bills, NOW, to get the process started? What the hell are Cruz and Rubio waiting for? They're both Senators... right now.They both have jobs to do... right now. Instead, all Americans get are lofty speeches about what they wanna do, without them actually doing anything. I don't know about you, but that just sounds like more of the same ol' crap to me: lip-service confidence tricksters (a.k.a. career politicians) who will tell ya anything to get elected. A "natural born" Canadian and an "anchor baby" from Florida... I especially enjoy it when one tries to smear the other over Amnesty! Pot & Kettle fight. These two carnival barkers, Cruz and Rubio, are the epitome of what is wrong in Washington: all talk and no action. I can't take it anymore! TRUMP it, and be done with it! TRUMP 2016

Här en till

Citat:
BeFlight för 8 timmar sedan
Trump you need to roast Marco Rubio. He is a stupid neocon who has accomplished nothing in the senate.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-06 kl. 13:49.
2016-02-06, 13:26
Medlem
Hogdals avatar
Kan inte se att någon skrivit om Morning consults poll från den 2-3 februari

Trump 38
Cruz 14
Rubio 12
Carson 9
Bush 5

Ger en helt annan bild än PPP:s. Trump har enligt denna undersökning tappat 3 procentenheter efter Iowa, Cruz tjänat 2 och Rubio 4.

Favorables/unfav

Trump 39/53
Cruz 39/42
Rubio 38/36
Carson 37/41
Bush 29/52

Trumps unfav är ett problem naturligtvis. Hillarys ligger dock också högt, på 50%.
2016-02-06, 13:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Han leder ju stort i NH, och har även gjort det i SC och NV. Varför skulle det vara helt kört efter de staterna?
Rubio har stort momentum nu opinionen. Jag tror det kommer hålla i sig även om inte Rubio vinner i NH. Idag presenterades en opundersökning av Boston Globe som gav Rubio 19% och Trump 29%. Jag tror det räcker med att Rubio gör ett mycket bra resultat som tvåa så kommer folk få upp ögonen för honom när det är dags för NV och SC och som jag tror han kan vinna. Sedan är det nog hejdå Trump.

I NV och SC är det svårt att veta hur rubio/trump ligger just nu. De senaste pollsen jag hittar därifrån gjordes innan Iowa. Länka gärna om jag missat.
2016-02-06, 13:39
Medlem
Citat:
Nja, kandidaterna har ju mestadels varit kraftigt övervärderade respektive undervärderade på odds-marknaden, det tyder ju på att den största andelen av summorna satsas av folk som inte alls har koll utan agerar på magkänsla baserat på media och polls.

Jag minns när jag bettade att Loreen skulle vinna Eurovision och vann en fin slant... Trots att jag aldrig tittar på skiten och trots att jag bara hade hört en enda låt i tävlingen. Skulle tippa på att många fungerar exakt likadant när det gäller spel på politik, du skulle nog bli förvånad över just hur lättvindigt vissa riskerar sina pengar.
2016-02-06, 16:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Senaste pollen, New Hampshire. UMass Lowell/7 News 2/3-2/6, 1,421 Registered Voters:

Donald Trump 35% igår 34%

Marco Rubio 14% 15%

Ted Cruz 13% 14%

Jeb Bush 10%

John Kasich 10%

Alla förändringar inom felmarginalen.
2016-02-06, 17:01
Medlem
Menveds avatar
Jag undrar om det inte kan vara så att Rubio är drömmotståndaren för Trump och att det är därför han koncentrerat sig på att sänka Bush och Cruz hittills. Rubio är verkligen ett koncentrat av allt det som väljarna vänder sig emot i det här valet. Helt i händerna på Wall Street och judiska miljardärer. Han konspirerar för att öppna gränserna så mycket som möjligt samtidigt som han säger något annat.

Om Bush hade haft Rubios opinionssiffror nu hade det funnits skäl för Trump att vara orolig. Han är trots allt mer än ett tomt skal. Men Rubio tror jag får svårt att polla över 30 procent även när de andra kandidaterna drar sig ur. Han är helt enkelt en alltför vidrig figur för att bli nominerad, och om man kollar på vad Bush och Christie säger om Rubio nu inför New Hampshire så ser det långt ifrån säkert ut att deras väljare automatiskt går till Rubio. Det är knappast en enad etablissemangsfront mot Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in