Citat:
Ursprungligen postat av
Grobil
Extremt trist - har du några highlights du vill påvisa? Jag läste hela. Vad är problemet?
Den här är fin:
Trump: Jag bekostar hela min kampanj själv.
AC: Nej, du accepterar även donationer på din hemsida.
Trump: Nej, det gör jag inte.
AC: Jo, det gör du. På två ställen dessutom.
Trump: Ok, men det är småpengar.
AC: Det är 7 miljoner dollar, en tredjedel av din kampanj.
Trump: Jo, men hattarna kostar pengar att tillverka oxo.
Så hans argument är att hattarna bekostas av donationer från andra och sedan säljs dessa och drar in ännu mer pengar och således "tvättas" pengarna och blir self-funding?
Eller varför inte Sikh:en som ställer den rimliga frågan hur hans folkgrupp ska undvikas att buntas ihop med muslimer i kontexten "krig med radical islam". Trump drar ett långt raljerande svar där han helt och hållet undviker att svara på den frågan.
Eller varför inte hela diskussionen där AC mycket riktigt påpekar att "he started it" är en 5-årings argument. Och när trump säger att han tycker bilden på Cruz fru var en fin bild.
Jag vet att politiker (vilket Trump numera tydligen är) är hala jävlar som glider runt frågor, men sånt här tar ändå priset:
QUESTION: Hello, Mr. Trump. As a world leader, any leader, you need compassion and a willingness to make compromises. Can you give me an example of a time you have learned from your behavior and changed the way you have done something going forward?
TRUMP: Yes. I am somebody -- Jim, thank you. I am somebody that believes in flexibility. And if you notice, Ted Cruz and mostly him, he says he will change, he will negotiate, he will this.
Look, you don't have to stand on the floor of the United States Senate for a day-and-a-half and rant and rave while all the other senators are laughing at you, and by the way, not endorsing him.
Senator Jeff Sessions, one of the most respected men in the Senate, endorsed me, and frankly -- I mean, and he's a great man.
Tack för det tydliga svaret Mr Trump..