Att den en gång har fungerat? Ungdomar kunde få tag på en lägenhet strax efter gymnasiet idag är det omöjligt om man inte får ärva eller har föräldrar som hjälper en med en insats till en BR.
Jag vet att det kallas ränteavdrag. Men det är ju en typ av bidrag som ges till ägare av villor eller BR. Ingen ger mig avdrag i min HR. Varför ska bara rika få hjälp ifrån statskassan att betala sina kostnader? Det får man inte i HR.
Citat:
Att vi har fått en bostadsbrist har ingenting med invandringen att göra? Att Stockholm är Europas snabbast växande stad på grund av hög invandring (och delvis urbanisering) har ingenting med det att göra?
Citat:
Nej självklart inte. Men för det mesta den vanliga medelklassen. Dom över det bor i villor alternativt dyra bostadsrätter. Men bara för att man inför marknadshyror betyder ju inte att det kommer finnas billiga hyresrätter? Man måste bo någonstans. Det är inte som en utlandsresa man bara kan välja bort. nu är det inte så att det bara bor arbetarklass i de mest attraktiva hyresrätterna. Man får väl rätta munnen efter matsäcken och bo som man har råd? Hyresrätter går att byta fortfarande och hyror kommer skilja sig markant åt beroende på storlek och läge med marknadsanpassade hyror.
Jag vet att det kallas ränteavdrag. Men det är ju en typ av bidrag som ges till ägare av villor eller BR. Ingen ger mig avdrag i min HR. Varför ska bara rika få hjälp ifrån statskassan att betala sina kostnader? Det får man inte i HR.