2016-03-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Hoppas att fler än jag ser Eubank vs Blackwell. Vilken match!

Och ligger tydligen i koma.. Oerhört tråkigt.. Håller tummarna att det slutar väl.
Citera
2016-03-28, 14:02
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Och ligger tydligen i koma.. Oerhört tråkigt.. Håller tummarna att det slutar väl.
Ja usch, det negativa med boxning. Vill inte lägga allt för mycket skuld på domaren även fast han givetvis borde använt bättre omdöme, han har nog tillräckligt med skuldkänslor över vad som har hänt. Engelska domare brukar ju normalt sett stoppa fighter för snabbt. Men det är att föredra framför såna här sena stopp som kan resultera i såna här tragiska efterföljder. Om en fighter får ta emot flera slag mot huvudet och det är uppenbart att han inte kan vinna ett beslut så måste även hans corner ta beslutet att stoppa fighten. Den där uppercutten landade gång på gång på gång. Eubank Snr. efter åttonde ronden sa följande till sin son:
Citat:
If he doesn't stop it and we keep beating him like this, one, he is getting hurt, and two, if it goes to a decision why didn't the referee stop the fight? I don't get why.

"So maybe you shouldn't leave it to the referee.

"You're not going to take him out to the face, you're going to take him out to the body."
Länk

Eubank Snr. hade nog onekligen flashbacks från hans fight med Michael Watson som kollapsade i 12:e ronden.
Senast redigerad av Godzilla3 2016-03-28 kl. 14:05.
Citera
2016-03-28, 18:44
Medlem
Ibiza80s avatar
Ruskiga flashbacks från Eubank-Watson. Så mycket nationell prestige på spel och en boxare som vägrar ge sig, som är för stolt för sitt eget bästa.

Ang. domarinsatsen: jag såg matchen och tyckte vid två specifika tillfällen att han borde bryta. Precis då, sekunden efteråt, svarade Blackwell med att kontra. Jag tror att domaren skulle ha stoppat om Eubank hade fått slå två-tre slag till utan att Blackwell hade svarat.

För övrigt: Eubank senior ser verkligen inte klok ut i sin klädsel.
Citera
2016-03-29, 19:24
Medlem
Samma otäcka scener som efter Nigel Benn vs Gerald McClellan... En av de hårdaste matcher jag någonsin sett..
Ingen som har statusen på Nick?
Citera
2016-03-29, 21:47
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Samma otäcka scener som efter Nigel Benn vs Gerald McClellan... En av de hårdaste matcher jag någonsin sett..
Ingen som har statusen på Nick?
Läkare har tydligen sagt att han ska väckas.

Ang Benn-McClellan: Jag minns hur McClellan blinkade flera gånger, som att han hade något skräp i ögat. Sekunderna senare gick han ned på ett knä och stod så tills domaren stoppade matchen. Strax efteråt kollapsade han.

Blackwell blinkade likadant strax innan han kollapsade. Kanske en slump, men det kändes som en obehglig deja vue.

Ang Ang Benn-McClellan: Jag minns att Steffen Tangstad var väldigt hånfull då McClellan gick ned på knä och "gav sig": Det fick han äta upp.
Citera
2016-03-29, 23:02
Medlem
Citat:
Läkare har tydligen sagt att han ska väckas.

Ang Benn-McClellan: Jag minns hur McClellan blinkade flera gånger, som att han hade något skräp i ögat. Sekunderna senare gick han ned på ett knä och stod så tills domaren stoppade matchen. Strax efteråt kollapsade han.

Blackwell blinkade likadant strax innan han kollapsade. Kanske en slump, men det kändes som en obehglig deja vue.

Ang Ang Benn-McClellan: Jag minns att Steffen Tangstad var väldigt hånfull då McClellan gick ned på knä och "gav sig": Det fick han äta upp.
Matchen var oerhört tuff.. Att Benn kom tillbaka efter har blivit slagen ur ringen,ner i knäet hos poängdomarna ät ett mysterium... Den karln hade ett fighter hjärta utav Guds nåde.
Citera
2016-03-30, 12:01
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Matchen var oerhört tuff.. Att Benn kom tillbaka efter har blivit slagen ur ringen,ner i knäet hos poängdomarna ät ett mysterium... Den karln hade ett fighter hjärta utav Guds nåde.
Verkligen. Helt sinnesjukt. Det som bland annat kändes sorgligt var att domaren kunde ha räknat ut Benn då han var nere hos poängdomarna. Det gick mer än tio sekunder. Nu slutade det istället i tragedi. Har du sett Youtube-klippet där de hälsar på hemma hos McClellan som är blind och praktisk taget döv? Jobbigt att se.

https://www.youtube.com/watch?v=LGz-unNi1dU
Citera
2016-03-30, 13:57
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Verkligen. Helt sinnesjukt. Det som bland annat kändes sorgligt var att domaren kunde ha räknat ut Benn då han var nere hos poängdomarna. Det gick mer än tio sekunder. Nu slutade det istället i tragedi. Har du sett Youtube-klippet där de hälsar på hemma hos McClellan som är blind och praktisk taget döv? Jobbigt att se.

https://www.youtube.com/watch?v=LGz-unNi1dU

mcclellan var ett riktigt svin utanför ringen, karma slog till.
Citera
2016-03-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow

Exakt.
Inte för att man vill att det skall drabba någon,men hellre McClellan än någon annan.
Han var som en miniTyson.Kunde motståndaren stå emot första halvan av matchen så riskerade McClellan utförsbacke andra halvan.
Det var det som skedde emot Big Benn.
Citera
2016-03-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
Vas gjorde han då? Var väl hos Don K.. Inte förvånande dock!
Citera
2016-03-30, 17:01
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Han var bland annat ett stort fan av hundslagsmål. En del kallar det för organiserad djurplågeri. Han födde upp hundar och arrangerade hundslagsmål. Gillar dock inte när folk snackar om "karma" då karma inte existerar.
Citera
2016-03-30, 17:35
Medlem
jirlows avatar
Citat:

läste någon historia om hur han tejpade ihop munnen på en hund och lät sina pitbulls bita ihjäl den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in