Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-30, 03:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Trump pratade precis ifrån sin B757, intervjuad av olika nyhetsbyråer. Han kommenterade bland annat händelsen med "misshandeln" (). Hans kommentar var i stort sett att:

Secret Service är på Lewandowskis sida

Fields var på Trump två gånger trots att hon blev varnad

Hon gjorde inga ändringar i ansiktsuttryck eller skrek till vilket man borde gjort om någon höll till en så hårt i armen så man får "märken" efteråt.

Ingen jury kommer döma någonting eftersom att "märken" är något som kan ha tillförts själv och utefter videobilderna (vilket Trump var stolt över att han själv bidragit till på stället han byggt med CCTV etc. ) så tar inte Lewandowski så hårt att märken kan uppkomma.

Jag sitter och kollar på allting i efterhand. Den här presskonferensen är helt enorm. Trump är i bästa toppform, troligen för att han är uppeldad av vrede över den orättvisa behandlingen av Lewandowski. Bra sammanfattning av den delen, PilotHockey.

Här är en länk: https://www.youtube.com/watch?v=JMYVv0xVHRo

När jag ser detta står det klart för mig att han absolut inte ska byta stil. Han ska fortsätta precis så här. Det behövs mer av denna heliga vrede, och i stora doser. Han sätter verkligen journalisterna på plats (och journalisterna försvinner inte för att han blir president).

Han talar om mycket, men mitt favoritcitat är: "NATO is obsolete. It's old, it's fat, it's sloppy."
2016-03-30, 04:24
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag sitter och kollar på allting i efterhand. Den här presskonferensen är helt enorm. Trump är i bästa toppform, troligen för att han är uppeldad av vrede över den orättvisa behandlingen av Lewandowski. Bra sammanfattning av den delen, PilotHockey.

Här är en länk: https://www.youtube.com/watch?v=JMYVv0xVHRo

När jag ser detta står det klart för mig att han absolut inte ska byta stil. Han ska fortsätta precis så här. Det behövs mer av denna heliga vrede, och i stora doser. Han sätter verkligen journalisterna på plats (och journalisterna försvinner inte för att han blir president).

Han talar om mycket, men mitt favoritcitat är: "NATO is obsolete. It's old, it's fat, it's sloppy."

Då skulle du sett hur han precis hanterade det hela i Town Hall mötet med Anderson Cooper på CNN. Riktigt hög nivå på Trump nu!
2016-03-30, 04:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är inte det att han är icke-pk som är problemet med Trump. Hade det bara varit det så hade han vunnit överlägset.

Vad är det då som du ser som problemet med Trump? Hans sätt att framföra sitt icke-pk-budskap gissar jag.

Men vilka har lyckats med det bättre? Marine Le Pen, Geert Wilders, UKIP, Dansk Folkeparti? Fler av dem kan sägas framföra ett icke-pk-budskap utan att använda Trumps stil. Men har de större framgång än Trump? Nej. Tvärtom har de fått kämpa mycket hårt och slitsamt i uppförsbacke under decennier.

Med Trumps metod så går man framåt i opinionen som en raket. Så rent objektivt kan det knappast vara något fel på den.

Sen finns det ett rent sakligt skäl till att Trumps "buffliga" stil är helt nödvändig, och det är för att det finns inget annat sätt att hantera lögnaktiga politiker och hejdlöst förvrängande journalister.

Han spelar det i det närmaste perfekt.
2016-03-30, 05:05
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Inget att oro sig över, Mr Trump är en "common sence" konservativ. Han måste hålla lite religiös profil i tills Lying Ted är smulad, Trump kommer låta delstaterna sköta mycket lokalt, han har inget större intresse av federala lagar, det kommer han låta HD att göra.

MakroBusiness, försvar och "America first" gäller för denne man!

Jag tror också att det mest är ett spel för galleriet från Trumps sida. Han vet att det republikanska partiet är fullt av homofientlighet präglad av religiös fundamentalism. Jag tror ärligt talat att han inte bryr sig. Vissa tror att Trump är autentisk p.g.a. hans sandlåderetorik, men det är bara en del av hans härskarteknik.

Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Det här inlägget sätter verkligen fingret på hur den typiske Aftonbladetläsaren låter sig duperas av alla halvkvädna visor om hatobjektet Trump..

Trumps rival om nomineringen är en klassisk bibelgalning vars kärnväljare vill stena bögar men svennebanan som fått lära sig av svensk media att Trump är så otäck på alla sätt och vis bara förutsätter att det är Trump som är det stora hotet mot bögar..

Jag tror inte att Trump bryr sig nämnvärt om homosexuellas liv och leverne. Finns ingenting som pekar på att det är en fråga som upptar hans tankar. De intar säkerligen ingen framskjuten plats i hans vision om att göra USA storslaget men ett värre öde än så behöver dom inte bekymra sig över.

Två fel blir inte ett rätt. Och du bevisar ju min poäng när du skriver samma saker som mig. Trump bryr sig inte om homosexuella och andra utsatta minoriteter i samhället. Han använder dem som syndabockar för att spela på folks känslor (ilska och rädsla) och vinna politiska poäng.
2016-03-30, 09:01
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Har du sett följande klipp ifrån The View som sändes efter bombattackerna i Bryssel?
https://www.youtube.com/watch?v=P-pI4k1i0Ck

Som en av damerna säger: "But somehow, this morning... and I'm terrified that I feel this way... he sounded reasonable to me, his message resonated."

Trump kryper in under skinnet på alla amerikaner (som en osynlig gas): kvinnor, demokrater, svarta, hispanics, osv, knappt utan att de märker det, och successivt börjar allt han säger att vara i resonans med deras innersta känslor. Sen finns det ändå en liten rest av det freudianska överjaget kvar som en liten Luther på axeln som säger dem "Du borde inte tycka så". Men det är Detet som bestämmer i slutändan. Speciellt när bomber smäller hela tiden runt om i världen.

Ja Bryssel blir nog Trumps favoritstad i Europa nu.
2016-03-30, 09:09
Avslutad
Trump tänker inte längre stödja den republikansk kandidat som blir vald. Som ett litet barn.
2016-03-30, 09:56
Medlem
baggebo1s avatar
Den här informationen om åklagaren i Palm Beach, som deltar i konspirationen mot Lewandowski/Trump, är för viktig för att inte återposta. Notera att det viktiga för att förstå hans agerande INTE är kopplingen till Clinton, utan hans sekttillhörighet (info får du av namnet):
Citat:
Dave Aronberg is the 44-year old State Attorney for Palm Beach County, Florida.

He’s a lifelong Democrat with ties to the Clinton administration and current member of Hillary Clinton’s “Florida Leadership Council” a group of prominent Florida Dems intent on helping her to win that state in the General Election.

It was his office who just today charged Donald Trump’s campaign manager, Corey Lewandowski with battery assault for his act of moving female reporter Michelle Fields aside inside a packed hall following a Trump press conference.
http://dcwhispers.com/democrat-florida-prosecutor-charges-trump-campaign-manager-assault/
2016-03-30, 10:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Trump tänker inte längre stödja den republikansk kandidat som blir vald. Som ett litet barn.
Vad anser du om kandidaterna, GOP-topparna och rådgivarna som inte bara inte kommer att stödja Trump, utan dessutom planerar ett tredje parti för att ge vinsten till Hillary om Trump blir nominerad?
2016-03-30, 10:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Då skulle du sett hur han precis hanterade det hela i Town Hall mötet med Anderson Cooper på CNN. Riktigt hög nivå på Trump nu!
Här kan man se hela det Town Hall-programmet:

https://www.youtube.com/watch?v=AfxJVw-V1Sg
2016-03-30, 10:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Haha hög nivå? Du kan i så fall inte vara äldre än 4år eftersom Trump betedde sig (i vanlig ordning) som en 5åring vilket även Anderson påpekade. Att ta till så barnslig retorik som "men han började" är inte bara pinsamt utan faktiskt oroväckande när det är en amerikansk presidentkandidat som uttalar sig. Att han sedan vill bestycka diverse länder med atomvapen kommer att ge svallvågor i diplomatiska farvattnen.. Trump är en förvuxen bebis som har tagit sig alltför mycket vatten över huvudet, tyvärr tycks han nu fått ytterligare hybris och inser inte sina egna begränsningar och olämplighet i de politiska kretsarna.
2016-03-30, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hela världen är i princip emot Trump din dumme fan! Är du så inåt helvete jävla sinnesförvirrad av ditt judehat att du inte fattar hur globalt avskydd han är bland folk oberoende av religionstillhörighet? Du behöver föresten inte svara, alla vet hur galen du är.

Varför?

För Sveriges del är det typiskt att var fjärde år få uppleva svenska massmedia motarbeta republikanerna, allihop. En god svensk ska vara mot republikanerna och han ska vara i synnerhet vara emot Trump. Varför?

Det finns väl inte en enda en av de andra som tagit avstånd från traditionell amerikansk militarism? Och det finns inte en enda en som erkänner hur konkursfärdigt USA är och att deras system inte är hållbart (därför att det inte varit amerikanskt på 50-60 år). Därnäst är Trump bra i utrikespolitiken mot Putin. De två skulle kunna bli bra samarbetspartners, som respekterar varandra.

Jag litar på Donald Trump.
2016-03-30, 11:22
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Varför?

För Sveriges del är det typiskt att var fjärde år få uppleva svenska massmedia motarbeta republikanerna, allihop. En god svensk ska vara mot republikanerna och han ska vara i synnerhet vara emot Trump. Varför?

Det finns väl inte en enda en av de andra som tagit avstånd från traditionell amerikansk militarism? Och det finns inte en enda en som erkänner hur konkursfärdigt USA är och att deras system inte är hållbart (därför att det inte varit amerikanskt på 50-60 år). Därnäst är Trump bra i utrikespolitiken mot Putin. De två skulle kunna bli bra samarbetspartners, som respekterar varandra.

Jag litar på Donald Trump.

jag skiter fullständigt i vad en god svensk tycker, jag har varit republikan sedan Reagan och bott en hel del i USA. USA är ingalunda konkursfärdigt, tvärtom går deras ekonomi riktigt bra nu och konjunkturen visar skarpt uppåt. Trump svartmålar alla aspekter och överdriver problemen å det grövsta likt vilken högerextrem populist som helst. Att Trump vill tona ner amerikas roll som världspolis är illa naturligtvis eftersom vi i övriga västvärlden har kunnat åka snålskjuts på deras överlägsna styrka och därav garanterat oss fred. Vidare är Trumps protektionistiska syn på ekonomin ett hot mot alla länder som exporterar till USA vilket skulle slå extra hårt mot exempelvis Sverige. Trump har bevisat gång på gång vilken kappvändare han är så naturligtvis går han inte att lita på, att han sedan är lättkränkt, lättstött och allmänt barnslig gör inte saken bättre..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in