Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-29, 15:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hon beskrivs som en av hans viktigaste strateger... Tillåt mig tvivla. Med all sannolikhet en person i utkanten, om ens överhuvudtaget med i hans organisation.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
En av hans brudar har hoppat av, och skriver att hon inte tycker att folk ska rösta på honom. Undrar vad det kan få för effekt?

Länk:

http://www.xojane.com/issues/stephanie-cegielski-donald-trump-campaign-defector
2016-03-29, 15:36
Medlem
http://freebeacon.com/politics/former-pro-trump-operative-disavows-gop-frontrunner/

5 dagar gammal nyhet i USA, ingen verkar brytt sig.... finns nog en uppsjö "strateger", denne Stephanie har då jag aldrig hört talas om tidigare.
2016-03-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
En av hans brudar har hoppat av, och skriver att hon inte tycker att folk ska rösta på honom. Undrar vad det kan få för effekt?
Svårt att veta även om det ju visar på Trumps totala oförmåga att leda och entusiasmera folk omkring sig. E viktig partistrateg skall man hålla sig väl med vilket tyvärr inte Trumps verkar ha förstått. Till hans fördel kan dock sägas att han tar Ukrainas parti i konflikten med Ryssland även om det inte har någon större betydelse i dagsläget vad han tycker.
2016-03-29, 15:51
Medlem
kristofferGs avatar
Känns väl ungefär som de fallen där ett par hoppade av SD och vek ut sig i media. Blev inte mycket av det där precis...
2016-03-29, 16:08
Medlem
Men att råka ut för att en strateg hoppar av är väl inget vinnande koncept?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22528028.ab

Citat:
Trumps toppstrateg slutar
Skriver brev till väljarna: ”Rösta inte på honom”

Den förre kommunikationschefen Stephanie Cegielski, har sagt upp sig och lämnar nu Trumps kampanj.
2016-03-29, 16:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hon beskrivs som en av hans viktigaste strateger... Tillåt mig tvivla. Med all sannolikhet en person i utkanten, om ens överhuvudtaget med i hans organisation.

Hon var en av huvudfigurerna i hans super-PAC innan han avskaffade den förra året, så hon har inte varit i kampanjen på det senaste.

Då är troligen kritiken som kommit från Anne Coulter mer allvarlig, även om hon fortfarande stödjer Trump.
2016-03-29, 16:14
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Länk:

http://www.xojane.com/issues/stephanie-cegielski-donald-trump-campaign-defector

Du länkar på allvar till en liberal sida som skrivit denna artikel också: http://www.xojane.com/it-happened-to-me/breaking-up-over-donald-trump?xid=donald_trump_inline ?

"Jag kunde inte respektera att min pojkvän hade en annan politisk uppfattning än mig och då blev jag sur och därför är det Donald Trumps fel att vi gjorde slut...."

Om du vill bli tagen seriöst så länka till någon seriös sida.
2016-03-29, 16:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Om du vill bli tagen seriöst så länka till någon seriös sida.

Skärp dig, det är ju sidan hon har publicerat sin artikel på, vad skall han annars länka om man vill veta vad hon skrivit?

Anledningen till att hon skriver där är troligen att hon vill bonda med det kvinnliga anti-Trumpgänget, men förvisso tror jag de flesta som läser där är mer Hillary eller Bernie.
Senast redigerad av bernad_law 2016-03-29 kl. 16:19.
2016-03-29, 16:22
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Skärp dig, det är ju sidan hon har publicerat sin artikel på, vad skall han annars länka om man vill veta vad hon skrivit?

Ja men det är ju inte direkt en objektiv analys. Visst hon har sin uppfattning men 1. Hon har inte varit kampanjledare på länge då Trump lade ner sin PAC för länge sedan. 2. Hon säger att hon sa upp sig från kampanjen. HURDÅ? Hon var inte ens anställd längre??

Hon skriver det från sin sida visst men om man vill ha lite mer objektiv analys så kanske man inte skall länka till en sida där personen ifråga direkt skriver av sig efter att ha blivit av med jobbet för ett tag sedan. Kan ju vara otroligt mycket ilska pga. just det och inte mot Trumps politiska gärningar som man vill försöka få det framställt.

Finns på CNN, ABC, FOX, NYTIMES, Washington Post m.fl. om man vill läsa lite mer konkreta nyheter och inte en självbiografi där man hatar en person för att man fått kicken.

Det är en liberal sida dessutom så allt de skriver om republikaner är skit skit skit. Aldrig något positivt.
2016-03-29, 16:25
Medlem
kristofferGs avatar
Hur tror ni det kommer påverka Trumps chanser? Kommer de redan frälsta nu söka sig till Cruz, eller kommer det här bara rinna ut i sanden?

BTW, när är nästa val?
2016-03-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Hon var en av huvudfigurerna i hans super-PAC innan han avskaffade den förra året, så hon har inte varit i kampanjen på det senaste.

Då är troligen kritiken som kommit från Anne Coulter mer allvarlig, även om hon fortfarande stödjer Trump.

Ha ha misstänkte att det var något sådant. Så hon har alltså aldrig varit med i hans organisation, och den super-PAC som hon var med i har varit nedlagd sedan förra året. Stor humor.
2016-03-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men att råka ut för att en strateg hoppar av är väl inget vinnande koncept?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22528028.ab

Den förre kommunikationschefen Stephanie Cegielski, har sagt upp sig och lämnar nu Trumps kampanj.

Hon var bara där för att få betalt. När pengarna inte ramla in längre så visa hon sitt riktiga ansikte.

Trump har bara ett fåtal som är där för hans skull. Resten är där för pengarna eller göra sig själva kända vilket Trump måste vara försiktig med, många som vill hugga han i ryggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in