Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-29, 02:24
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Exakt, Cruz inropare på hans Rallies har hållt upp Bibeln och hänvisat till någon vers att homosexuella skall ha dödstraff tillomed...

Trump är varken för eller emot.

I det hela är det fanemig ingen viktig fråga alls, precis som feminism inte är heller.

Fel! Trump är mot homoäktenskap. https://www.youtube.com/watch?v=m8CrusikvWo
I en annan intervju (som jag inte hittar just nu) säger han någonting i stil med "I'm against gay-marriage. I just don't feel right about it.".

Edit: Här är en annan intervju: https://www.youtube.com/watch?v=nqWPnKsm57w
2016-03-29, 02:57
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Fel! Trump är mot homoäktenskap. https://www.youtube.com/watch?v=m8CrusikvWo
I en annan intervju (som jag inte hittar just nu) säger han någonting i stil med "I'm against gay-marriage. I just don't feel right about it.".

Edit: Här är en annan intervju: https://www.youtube.com/watch?v=nqWPnKsm57w

Jovisst men sett på det hela så är han inte alls extrem och det är inte en av hans viktiga frågor direkt vilket det är för Cruz.
2016-03-29, 06:48
Medlem
Han.Jelins avatar
Detta är OT? Men har ni sett denna med Donald Trump?

https://www.youtube.com/watch?v=I0tE6T-ecmg

För Game of Thrones fans.

haha.
2016-03-29, 08:45
Medlem
Citat:
Kommer Trump att kunna riva upp den nya lagstiftningen om homoäktenskap?

Om Trump blir president så kommer med högsta sannolikhet samarbetet mellan USA och Ryssland att stärkas. Min oro är att en redan homofobisk Trump kan bli inspirerad av Putins homofientliga agenda.

Inget att oro sig över, Mr Trump är en "common sence" konservativ. Han måste hålla lite religiös profil i tills Lying Ted är smulad, Trump kommer låta delstaterna sköta mycket lokalt, han har inget större intresse av federala lagar, det kommer han låta HD att göra.

MakroBusiness, försvar och "America first" gäller för denne man!
2016-03-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är väl en definitionsfråga. Om jag träffade någon på krogen som sade sig vara emot homoäktenskap, mot kvinnors rätt att göra abort och som tycker klimathotet är en stor bluff skulle jag tycka den personen var rätt extrem. Och dum i huvudet.

Fast det beror väl på hur han säger det.

Om killen du möter på krogen säger "Jag är mot homoäktenskap och sånt, men det är ju inget jätteviktigt så tänker inte engagera mig i att försöka få igenom ett förbud eller så" vilket väl motsvarar trumps uttalanden någotsånär, och sen jämför det med Cruz som snarare kör att de är onda, de ska förbjudas/omvändas, och detta medan folk på hans möten vill ha dödstraff på det utan att han eller hans kampanjledning bryr sig vilket hintar att han iaf delvis håller med...

Då vet jag ju vem av dem jag tolkat som extrem och vem jag tolkat som lite förvirrad i frågan bara.
2016-03-29, 10:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Om killen du möter på krogen säger "Jag är mot homoäktenskap och sånt, men det är ju inget jätteviktigt så tänker inte engagera mig i att försöka få igenom ett förbud eller så" vilket väl motsvarar trumps uttalanden någotsånär,
Nu får du betänka att Trump trots allt är republikan och måste göra lite för att blidka de konservativa grupperna i partiet så om hans egen övertygelse inte är så stark finns all anledning att tro att han kommer kämpa mot homosexuella äktenskap.
Citat:
Då vet jag ju vem av dem jag tolkat som extrem och vem jag tolkat som lite förvirrad i frågan bara.
Frågan är bara om det blir någon skillnad i beslut i slutändan.
2016-03-29, 10:19
Medlem
Citat:
Kommer Trump att kunna riva upp den nya lagstiftningen om homoäktenskap?

Om Trump blir president så kommer med högsta sannolikhet samarbetet mellan USA och Ryssland att stärkas. Min oro är att en redan homofobisk Trump kan bli inspirerad av Putins homofientliga agenda.

Det här inlägget sätter verkligen fingret på hur den typiske Aftonbladetläsaren låter sig duperas av alla halvkvädna visor om hatobjektet Trump..

Trumps rival om nomineringen är en klassisk bibelgalning vars kärnväljare vill stena bögar men svennebanan som fått lära sig av svensk media att Trump är så otäck på alla sätt och vis bara förutsätter att det är Trump som är det stora hotet mot bögar..

Jag tror inte att Trump bryr sig nämnvärt om homosexuellas liv och leverne. Finns ingenting som pekar på att det är en fråga som upptar hans tankar. De intar säkerligen ingen framskjuten plats i hans vision om att göra USA storslaget men ett värre öde än så behöver dom inte bekymra sig över.
2016-03-29, 11:11
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Då borde det glädja dig att det är precis detta som Trump kritiserar.
Han var hela tiden emot både Irak kriget och sponsrandet av rebellerna i Syrien som sedermera blev till IS osv osv.
Lägg även på minnet att samma lobbyister som styrt USA under alla dessa år av imperialism är det som sponsrar varenda kandidat förutom Trump och det är därför du ser honom så attackerad i massmedia, när han i själva verket är mer "vänster" än alla de andra kandidaterna.
Som sagt säger han ibland ditten och ibland datten och inte helt sällan säger ditten och datten olika saker om samma sak.
https://www.youtube.com/watch?v=ir-bExYRnkE

Citat:
Det låter snarare som att han har stenkoll.
Jasså... Jag tror faktiskt inte att Mexiko "skickar" en endaste en.
Citat:
Nej det tror jag inte, men hur relaterar du detta till Trump?
Du skrev att militären skulle ges större resurser. Men om han vill skära ner budgeten för försvaret så är det inget jag motsätter.
Citat:
Ja så är det.
Inte om man vill ge försvaret större resurser (vilket enligt mig är bland det sista skattepengar ska gå till iaf för USAs del som redan har det överlägset starkaste försvaret ), bygga en mur lång som den mexikanska gränsen och få den offentliga sektorn att fungera. I-länder där sjukvård är en klassfråga har jag svårt att se som särskilt sympatiska.

Citat:
Nu börjar du bara bli irriterande.
Du vet ju uppenbarligen ingenting av vad du pratar om men ändå försöker du ha någon slags ton som om du vore påläst, sen läser du inte ens inläggen, alternativt har du dålig läsförståelse.
Jag skrev aldrig att detta var Trumps ord. Jag efterfrågade specifika åtgärder som Trump hade utlovat. Då kom du och sa att du tyckte att "dra undan mattan för terrorister" lät som ett specifikt förslag. Det säger inget om Trump eftersom han inte nödvändigtvis har sagt det. Däremot säger det en del om dig som ser ett sådant luddigt uttalande som ett specifikt förslag.

Bara att hålla tummarna för en demokrat som nästa president igen iaf. Trumps konkurrenter verkar inte bättre än Trump.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2016-03-29 kl. 11:40.
2016-03-29, 13:59
Medlem
bernad_laws avatar
Nu är det slut med personangreppen, mer av sådant och det blir varningar. /Mod
2016-03-29, 14:38
Medlem
mr.demons avatar
En av hans brudar har hoppat av, och skriver att hon inte tycker att folk ska rösta på honom. Undrar vad det kan få för effekt?
2016-03-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
En av hans brudar har hoppat av, och skriver att hon inte tycker att folk ska rösta på honom. Undrar vad det kan få för effekt?

vem av dom ? gamla Cruzflamman kanske?
2016-03-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Hon beskrivs som en av hans viktigaste strateger... Tillåt mig tvivla. Med all sannolikhet en person i utkanten, om ens överhuvudtaget med i hans organisation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in