Citat:
Ursprungligen postat av
Radiopsykologen
Då borde det glädja dig att det är precis detta som Trump kritiserar.
Han var hela tiden emot både Irak kriget och sponsrandet av rebellerna i Syrien som sedermera blev till IS osv osv.
Lägg även på minnet att samma lobbyister som styrt USA under alla dessa år av imperialism är det som sponsrar varenda kandidat förutom Trump och det är därför du ser honom så attackerad i massmedia, när han i själva verket är mer "vänster" än alla de andra kandidaterna.
Som sagt säger han ibland ditten och ibland datten och inte helt sällan säger ditten och datten olika saker om samma sak.
https://www.youtube.com/watch?v=ir-bExYRnkE
Citat:
Det låter snarare som att han har stenkoll.
Jasså... Jag tror faktiskt inte att Mexiko "skickar" en endaste en.
Citat:
Nej det tror jag inte, men hur relaterar du detta till Trump?
Du skrev att militären skulle ges större resurser. Men om han vill skära ner budgeten för försvaret så är det inget jag motsätter.
Inte om man vill ge försvaret större resurser (vilket enligt mig är bland det sista skattepengar ska gå till iaf för USAs del som redan har det överlägset starkaste försvaret ), bygga en mur lång som den mexikanska gränsen och få den offentliga sektorn att fungera. I-länder där sjukvård är en klassfråga har jag svårt att se som särskilt sympatiska.
Citat:
Nu börjar du bara bli irriterande.
Du vet ju uppenbarligen ingenting av vad du pratar om men ändå försöker du ha någon slags ton som om du vore påläst, sen läser du inte ens inläggen, alternativt har du dålig läsförståelse.
Jag skrev aldrig att detta var Trumps ord. Jag efterfrågade specifika åtgärder som Trump hade utlovat. Då kom du och sa att du tyckte att "dra undan mattan för terrorister" lät som ett specifikt förslag. Det säger inget om Trump eftersom han inte nödvändigtvis har sagt det. Däremot säger det en del om dig som ser ett sådant luddigt uttalande som ett specifikt förslag.
Bara att hålla tummarna för en demokrat som nästa president igen iaf. Trumps konkurrenter verkar inte bättre än Trump.