Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Vi vet ju hur effektivt USA räddar världen från erfarenhet. Flera av dessa grupper slåss ju med amerikanska vapen exvis.
Då borde det glädja dig att det är precis detta som Trump kritiserar.
Han var hela tiden emot både Irak kriget och sponsrandet av rebellerna i Syrien som sedermera blev till IS osv osv.
Lägg även på minnet att samma lobbyister som styrt USA under alla dessa år av imperialism är det som sponsrar varenda kandidat förutom Trump och det är därför du ser honom så attackerad i massmedia, när han i själva verket är mer "vänster" än alla de andra kandidaterna.
Citat:
Jag tror inte att byggandet av en mur efter den x hundra mil långa gränsen är ett särskilt lyckat beslut. Det låter inte som ett sätt att främja integration.
Hur menar du att det skulle påverka integrationen överhuvudtaget?
Citat:
"when Mexico sends its people, they are not sending their best", låter inte riktigt som att han har koll på läget va?
Det låter snarare som att han har stenkoll.
Citat:
Högerpolotikerna i USA verkar ständigt tycka att en högre försvarsbudget skulle lösa problemen. Tror du något annat land i världen kan jämföra sig med deras aktuella budget?
Nej det tror jag inte, men hur relaterar du detta till Trump?
Citat:
Ja, skatter är ju fördjävla dåligt och gör att företag flyr. Urs bara för skatter!
Ja så är det.
Citat:
Att du tycker att "dra undan mattan" är ett specifikt förslag visar lite vilka krav du har
Nu börjar du bara bli irriterande.
Du vet ju uppenbarligen ingenting av vad du pratar om men ändå försöker du ha någon slags ton som om du vore påläst, sen läser du inte ens inläggen, alternativt har du dålig läsförståelse.
"Dra undan mattan" var givetvis mina egna ord för att sammanfatta vad han tänker göra.
Jag sammanfattade ju dessutom en del av vad han tänkt i samma inlägg som du just citerade.
Citat:
Konkreta förslag är att ge polis och militär större befogenheter och resurser att sätta dit dessa, han vill bygga en mur på gränsen till Mexiko så att det inte fortsätter välla in nya kriminella varenda dag, han vill även stoppa mottagandet av islamistiska flyktingar från mellanöstern och sätta moskéer och islamistiska centran under övervakning, med mera.