Citat:
Ursprungligen postat av
Skitful
Visst, vi säger väl det. Först skriver du ett långt stycke om att Ryssland inte har haft IS som mål. När jag påtalar att Ryssland t ex förstört IS oljexportverksamhet, så är du så korkad att du börjar hjälpa mig att argumentera emot dig själv, genom att skriva ytterligare ett långt stycke. Den här gången där du redogör för hur Ryssland t o m har gått så långt att de har förstört oljekällor för IS trots att det är till nackdel för regeringen när området senare återerövras. Du bekräftar alltså det jag sa samtidigt som du inte tillför ett skvatt som styrker det du själv sa. Du är inte det vassaste besticket i lådan.
Dina inlägg blir mer och mer osammanhängande och osakliga, med eviga upprepningar om att Assad och Ryssland inte värderar mänskligt liv. Liksom Xelious tycks du tro att det blir sant bara du spammar det tillräckligt ofta här i tråden.
Fakta är att USA och koalitionen hade lämnat tankbilskonvojerna i fred i över ett år under hela sin operation i Syrien, fram tills dess att Ryssland tog i tu med saken. Då blev USA plötsligt tvungna att hjälpa till lite för syns skull så att det inte skulle bli allt för jobbigt att bortförklara för allmänheten, och slog ut ett par-tre hundra tankbilar av totalt ca 12000. För säkerhets skull förvarnade de sina jihadistvänner med flygblad. Det finns mycket att läsa om detta, bara att googla. Och skulle du misslyckas med det så kan du fundera över hur det kunde existera konvojer med 12000 tankbilar efter ett helt år av USA:s och koalitionens bombningar? Ja, just det, USA lät dem vara ifred.
Istället för att babbla om hur jag skriver bör du fokusera på att faktiskt bemöta mina inlägg sakligt. Jag har tydligt lagt fram källor som motbevisar dina bristfälliga påståenden.
Jag förstår inte heller vad du gråter om. Jag påstod att IS inte var målet, du hänvisar till bombningar av oljefält. Jag säger att jag vidhåller vid att IS inte var målet med hänvisning till Rysslands militära nedtrappning.
Detta är vad du ursprungligen skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
Skitful
Ryssarna har väl varit ganska tydliga med att målet för operationen var skäggapor oavsett varumärke.
Sen verkar du ignorera att ryssarna slog hårt mot IS ekonomi och förstörde deras fullt synliga oljeexportverksamhet, som USA inte gjorde någonting åt för att de inte ville.
IS är kraftigt försvagade i Syrien jämfört med vad de var före ryssarnas operation. Precis som dina "demokratikämpar" al-Nusra.
Ryssarna har verbalt varit tydliga, men praktiskt inkonsekventa och i motsats till deras uttalande mål. Enligt Putin var detta målet:
http://www.ibtimes.co.uk/war-isis-vladimir-putin-orders-military-destroy-daesh-forces-threatening-russia-syria-1532903
Varför väljer han att trappa ner när IS fortfarande är kvar och kontrollerar stora delar av Syrien? Var inte målet IS:s förgörelse? Det går liksom inte ihop. Majoriteten av attackerna har fokuserat på mål som varit icke-IS.
Du ljuger rakt fram när du skriver att USA har ignorera IS "oljeverksamhet". Titta på tidigare inlägg.