Citat:
Ursprungligen postat av
KonungHonung
Så att få pengar för att existera är att få pengar för ingenting? Är din fritid värd 0 kr? Låter som att du lider av bristande självrespekt och/eller pessimistisk människosyn.
Ja, det är precis vad det är, välkommen till verkligheten. Varje reaktion har en motreaktion, på vilket sätt blir man berättigad något enbart via existens!? Mina fritidssysslor är värt mycket, dock mäter jag inte värdet i pengar Det är inte heller därför jag har fritidssysslor eller arbetar ideellt. Var kommer självrespekten in??
Citat:
Vilka skyldigheter? Att ställa upp på arbetsförmedlingens tidskonfiskeringsåtgärder?
Du vill ha rätt till något utan att ge något i utbyte, inga skyldigheter och enbart rättigheter.
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så parasiterar jag gärna på en robot.
OK, alla som arbetar, sparar ihop pengar till den där förmögenheten som nästföljande generationer kan ärva är robotar och du är übermänniskan som utvecklar samhället och livskvaliteten för andra. Att jobba ihop 10k i månaden kräver låångt ifrån heltidsarbete, vill man tjäna ihop så man klarar sig så kan man det. Hade vi istället sänkt skatterna hade det gått åt än mindre tid till arbete.
Citat:
Hellre bli behandlad av en kompetent & känslokall robot än en deprimerad människa som inte vill vara där.
Hellre behandlad av en välvillig, varm och ytterst kompetent människa än en empatilös, metallblank skrothög med vassa klor.