2016-03-27, 15:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
8 Gb

Då bör det inte bli något problem.
Citera
2016-03-27, 15:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Nyckeln är ju inbakad i Bios. Hur får man tag på den?

Med hjälp av detta program -> http://www.belarc.com/free_download.html

Där finner all information över datorn samt produktnycklarna som finns under systemet.
Citera
2016-03-27, 15:35
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Med hjälp av detta program -> http://www.belarc.com/free_download.html

Där finner all information över datorn samt produktnycklarna som finns under systemet.
Jag får testa den när nerladdningen är klar, jag bör väl göra det innan jag formaterar dotterns dator?
Citera
2016-03-27, 16:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag får testa den när nerladdningen är klar, jag bör väl göra det innan jag formaterar dotterns dator?

Jepp - det är tanken. Så att det blir aktiverat med originalnyckeln och inte någon annan från Ms.

Nu är väl den redan uppgraderad till W10 så då ska det inte vara några problem men det är alltid bra att ha koll på det där ändå.
Citera
2016-03-27, 16:13
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jepp - det är tanken. Så att det blir aktiverat med originalnyckeln och inte någon annan från Ms.

Nu är väl den redan uppgraderad till W10 så då ska det inte vara några problem men det är alltid bra att ha koll på det där ändå.
Jag har använt programmet som CyrusGNetWork rekommenderade, och skrev ut infosidan.
Citera
2016-03-27, 16:32
Medlem
Kan av någon anledning inte uppgradera från Windows 7 till Windows 10. Får upp felmeddelandet

"Kunde inte installera Windows 10
Misslyckades: 1 uppdatering
Påträffade fel:
Kod 80240031 Det har inträffat ett okänt fel i Windows Update"

Har försökt ett par gånger och det är samma visa varenda gång, och varje gång man försöker måste jag dessutom ladda ned hela filen på nytt. Någon snäll som vet hur jag löser det här problemet?
Citera
2016-03-27, 16:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantaz
Kan av någon anledning inte uppgradera från Windows 7 till Windows 10. Får upp felmeddelandet

"Kunde inte installera Windows 10
Misslyckades: 1 uppdatering
Påträffade fel:
Kod 80240031 Det har inträffat ett okänt fel i Windows Update"

Har försökt ett par gånger och det är samma visa varenda gång, och varje gång man försöker måste jag dessutom ladda ned hela filen på nytt. Någon snäll som vet hur jag löser det här problemet?

Läs detta noggrant då lösningen finns här -> http://bit.ly/1IXPLm4
Citera
2016-03-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Läs detta noggrant då lösningen finns här -> http://bit.ly/1IXPLm4

Så om jag har förstått det rätt så ska man installera Windows 10 genom notifikationen man får? Jag har prövat den vägen och det har inte funkat :/
Citera
2016-03-27, 19:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Nåja, det gäller samma settings som jag kommer till nerifrån höger. Jag har nu fått bort fältet med FIN genom att högerklicka på FIN i tillgängliga language package och valt remove. Det var inte så svårt. Låt se om datorn startar upp med finska som första hälsning likväl, orkar inte starta om just nu.

Vet inte om du har all text så som du vill. Men du finner lite mer under detta kommando.

Windowsflaggan + R - skriv intl.cpl och tryck OK. Under fliken administrativa inställningar så finner du lite mer utförligt.
Citera
2016-03-27, 19:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantaz
Så om jag har förstått det rätt så ska man installera Windows 10 genom notifikationen man får? Jag har prövat den vägen och det har inte funkat :/

Använd verktyget som pekas ut på denna länk -> (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor

Du finner även bra information hur man går tillväga med en installation.
Citera
2016-03-27, 19:19
Medlem
Tråden är så omfattande att jag inte orkar plöja igenom allt. Tänkte bara tala om att min dator, med Vista som OP, bara klarar att uppgraderas till Windows 7 (fick jag veta av en snubbe på Inet). Och om jag lämnar in datorn för uppgradering kostar det mig cirka två papp. Därför köper jag hellre en ny dator för cirka 7000 spänn nästa år då Windows slutar uppdatera Vista. Eller så kör jag med den här datorn tills jag märker att det uppstår problem av det ena eller andra slaget. Så jäkla gammal är min dator faktiskt inte. Fem år kanske, på sin höjd.
Citera
2016-03-27, 19:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Tråden är så omfattande att jag inte orkar plöja igenom allt. Tänkte bara tala om att min dator, med Vista som OP, bara klarar att uppgraderas till Windows 7 (fick jag veta av en snubbe på Inet). Och om jag lämnar in datorn för uppgradering kostar det mig cirka två papp. Därför köper jag hellre en ny dator för cirka 7000 spänn nästa år då Windows slutar uppdatera Vista. Eller så kör jag med den här datorn tills jag märker att det uppstår problem av det ena eller andra slaget. Så jäkla gammal är min dator faktiskt inte. Fem år kanske, på sin höjd.

Så är det med tekniken idag. Men jag köper din tanke och åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in